חברת התעופה טראנסאוויה תפעיל טיסות בקו אמסטרדם-אילת

הקו יפעל במהלך החורף, מ-3 בנובמבר, בתדירות של שתי טיסות שבועיות

קמפיין החורף שמטרתו להגביר את תנועת התיירים לאילת צובר תאוצה: בחודש נובמבר תשיק חברת התעופה טראנסאוויה (Transavia), המפעילה טיסות לצרפת ולהולנד, קו תעופה חדש לאילת (עובדה) מאמסטרדם. הקו יפעל במהלך החורף, מ-3 בנובמבר, בתדירות של שתי טיסות שבועיות.

בשלושת החודשים הראשונים של 2018 נכנסו לישראל מהולנד 17.7 אלף תיירים - עלייה של 37% מהתקופה המקבילה אשתקד ועלייה של 80% מהתקופה המקבילה בשנת 2016. עיקר המבקרים מאירופה, שמספרם הכולל עומד על 551 אלף תיירים מתחילת השנה, הגיעו בין היתר מגרמניה (70 אלף), מצרפת (68 אלף) ומבריטניה (47 אלף).

מבחינת משרד התיירות, הפוטנציאל להבאת תיירים הולנדים לישראל הוא גדול, ומכאן שחברת התעופה טראנסאוויה תזכה לסבסוד עבור כל כרטיס טיסה לנוסע שיגיע לאילת, בהתאם לנוהל תמרוץ תיירים לאילת בעונת החורף. 

טראנסאוויה (Transavia) מפעילה טיסות לואו-קוסט ברחבי אירופה וצפון אפריקה. טיסות החברה ייצאו מנמל התעופה סכיפהול (Schiphol) שבאמסטרדם בימים רביעי ושבת.

שר התיירות, יריב לוין, התייחס אל פתיחת הקו כאל "הבעת אמון גדולה במוצר התיירותי הישראלי והוכחה נוספת לכך שנוהל אילת, אותו יזמנו לעידוד התיירות לעיר, מניב תוצאות. אני משוכנע כי פתיחת הקו תביא לגידול נוסף בתיירות הנכנסת לישראל ותצטרף למאמץ השיווקי יוצא הדופן שאנו עושים, מאמץ שמביא לשיאים חדשים בתיירות הנכנסת לישראל".

אוליבר ניוטון, ראש תכנון רישות בטראנסאוויה, מסר: "אנחנו נרגשים להכריז על קו התעופה החדש שבין אמסטרדם לאילת. בהתחשב בהצלחה והפופולריות של טראנסאוויה בישראל ובעלייה בתיירות מהולנד לישראל בשנים האחרונות, אנחנו בטוחים שהקו החדש יהיה מבוקש מאוד, ונוכל להציע מחירי כרטיס אטרקטיביים". 

לאחרונה יצאה טראנסאוויה בהצהרה יוצאת דופן בענף התעופה: החברה הכריזה כי תפסיק למכור סיגריות במטוסיה. "אנחנו לא חושבים שמכירת סיגריות תואמת לרוח של המותג שלנו", נימקו בהודעה רשמית של החברה שהופצה לאחרונה. בהודעה גם צוין כי הביקוש לסיגריות מצד הנוסעים ממילא פחת בשנים האחרונות. החברה הפסיקה את פרסומי הסיגריות בעלוניה עוד בדצמבר 2017, והחל ב-1 באפריל נפסקה מכירת הסיגריות בטיסות. "במקום סיגריות נמכור מוצרים שתואמים יותר לאג'נדה שלנו", נמסר מהחברה.