דיווח סורי: טילים נגד שדות תעופה צבאיים בדמשק ובחומס

עפ"י דיווחים, הצבא הסורי יירט טילים שנורו לעבר בסיס שעיראת שבמערב המדינה, שממנו יצאה המתקפה הכימית שביצע אסד באידליב, וכן לעבר בסיס דומייר שבמזרח הבירה • ארה"ב הכחישה את מעורבותה: "אין פעילות צבאית אמריקאית באזור כרגע"

התקיפה בסוריה / צילום: מוחמד ברדה, רויטס
התקיפה בסוריה / צילום: מוחמד ברדה, רויטס

מערכות ההגנה האוויריות בסוריה יירטו הלילה (ג') 6 טילים שנורו לעבר הבסיס האווירי שעיראת שבאזור חומס ושלושה נוספים שנורו לעבר בסיס דומייר שבמזרח דמשק - כך דווח בטלוויזיה הסורית. על פי הדיווח, הטילים יורטו על ידי מערך הנ"ט של הצבא. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי פיצוצים נשמעים באזור חומס וכן בפרברי דמשק.

לא צוין בדיווחים מי אחראי לשיגור, אך ארצות-הברית הכחישה כי ביצעה את התקיפה. מהפנטגון נמסר כי "אין פעילות צבאית אמריקאית באזור כרגע". על פי דיווחים בסוריה, הטילים שוגרו מהמרחב האווירי של לבנון.

בסיס שעיראת הוא זה שממנו יצאה המתקפה הכימית באידליב בשנה שעברה, ושאותו תקפה ארצות-הברית כמה ימים לאחר מכן.

אחרי שבוע של איומים מצד נשיא ארצות-הברית דונלד טראמפ, בליל שבת יצאה לפועל המתקפה המשולבת של ארצות-הברית, צרפת ובריטניה בעקבות המתקפה הכימית שביצע משטר אסד כלפי אזרחים בפרברי דמשק . המתקפה התמקדה במתקנים לייצור נשק כימי וכללה יותר ממאה טילים ששוגרו ממשחתות, ממטוסי קרב וממפציצים.

המתקפה החלה בסביבות השעה 4:00, עם שיגורם של 105 טילים מסוגים שונים ממטוסי קרב אמריקאים, בריטיים וצרפתיים וכן מכלי שיט אמריקאים וצרפתיים לעבר שלוש מטרות. בסוריה דווח על מטרות נוספות שהותקפו, ו רוסיה טענה כי 71 טילים מתוך 103 טילי שיוט הופלו על ידי מערכות ההגנה האוויריות של אסד, ללא סיוע מערכות ההגנה הרוסיות. עם זאת, הפנטגון טוען כי כל הטילים פגעו במטרתם ולא ידוע על שום יירוט.

אחרי התקיפה אמר טראמפ אמר כי תוצאותיה "לא היו יכולות להיות טובות יותר", והוסיף כי היא "יצאה לפועל בצורה מושלמת". הוא אף הודה לבריטניה ולצרפת על "חוכמתן וכוחן הצבאי המעולה", וסיכם: "המשימה הושלמה".