מיזם בגדי הילדים קידבוקס מגייס כ-15 מיליון דולר בסבב שני

קידבוקס שבבעלות חיים דבח השלימה גיוס כולל של 28 מיליון דולר, שמיועד להרחבת פעילות החברה בארה"ב

מיזם בגדי הילדים קידבוקס (Kidbox), שנמצא בבעלות איש העסקים חיים דבח, מגייס יותר מ-15 מיליון דולר בסבב B. הגיוס הובל על-ידי קרן Canvas וכלל גם את קרן Firstime ואת קרן HDS שהשקיעו בחברה בסבבי גיוס קודמים. עד כה גייסה החברה 28 מיליון דולר.

במסגרת הגיוס הנוכחי מודיעה החברה על סגירת התחייבויות של 15.3 מיליון דולר. אחרי הגיוס בעלי גרעין השליטה המרכזי הם קרן פירסט ומשפחת דבח, וכעת מצטרפת קרן קנבס לקבוצת השליטה ולגרעין הניהול. הגיוס נועד במטרה להרחיב את היקפי המכירות ולגדול בעיקר בשוק האמריקאי בו פועלת החברה.

קידבוקס היא חברה אמריקאית שהוקמה על-ידי חיים דבח, איש אופנה ואחיו של אייזיק דבח, בעל השליטה בדלתא טקסטיל. שמה של משפחת דבח נקשר למותגי אופנה רבים בארה"ב, בין היתר The Children's Place.

הגימיק של קידבוקס משלב הזמנות מקוונות וחוויית קנייה פרסונלית, נושא שתופס תאוצה בעולמות האונליין ובעיקר בכל הנוגע לענף האופנה. הרעיון הוא זה: אחרי הכנסת פרטים כלליים, לרבות מין וגיל הילד, ממלאים שאלון על העדפותיו האופנתיות (אלגנטי או זרוק), צבעים אהובים, סגנון הדפסים (פסים או חלק) ופריטים רצויים. בשלה הבא מקבלים קופסה ובה 6-8 פריטים. אחרי קבלת הקופסה בוחרים אילו פריטים קלעו לטעמכם ולטעם ילדיכם, ומשלמים רק עבורם - כ-15 דולר לפריט או 98 דולר לכל החבילה. אם כל תוכן הקופסה יישאר - החברה תורמת בגד לילד נזקק. תוכן החבילה הוא של בגדים ממותגים שנים,בהם זארה, גאפ, טארגט, אולד נייבי, פומה ו-DKNY. השילוח הוא חינמי ובשלב זה תקף רק בארה"ב.

סיבוב הגיוס הנוכחי הובל כאמור על-ידי קרן Canvas, כשלקחו בו חלק גם משקיעים קודמים, ביניהם קרן Firstime של אילן שילוח, ניר טרלובסקי ויונתן בן-ארצי, שהשקיעה בחברה כבר בשלביה המוקדמים.

Canvas Ventures היא קרן שעומדת מאחורי מספר מיזמים, בהם סטארט-אפ המתמקד בשינויים התנהגותיים של הסופרת האמריקאית אריאנה הפינגטון, מייסדת אתר החדשות הפינגטון, באתר ארגון החתונות Zola ועוד. אל הסיבוב הנוכחי הצטרפו משקיעים אסטרטגיים, כולל פרד לנגהמר, לשעבר מנכ"ל אסתי לאודר לשעבר, ומשפחת גינדי האמריקאית, בעלת רשת בתי הכלבו 21 century.

ענף הקמעונאות נמצא בתקופה סוערת ולא רק בישראל. בארץ שורה של רשתות קרסו לאחרונה, ובראשן הוניגמן, ובארה"ב מצמצמות הרשתות את סניפיהן במרכזי הקניות הפיזיים, כך לדוגמה אברקומבי.

נזכיר כי אתמול (ב') הוגשה עתירה לבג"ץ בדרישה להשוות את תנאי הפטור ממסים שמקבלים הקונים אונליין גם בחנויות (ולפי העתירה, אם תנאי הפטור לא יושוו, יש לבטל את הפטור ממס לקונים הישראלים). המשמעות היא שאת עיקר הכשלים בשוק האופנה מפנים הקמעונאים לכיוון הקניות המקוונות, למרות שעדיין הן מהוות פחות מ-10% מכלל השוק בישראל.

הגידול בהיקף הקניות המקוונות נמצא במגמה ליניארית בכל העולם. בארה"ב לבדה מעריכים כי קטגוריית בגדי הילדים מגיע להיקף של 60 מיליארד דולר, כשנתח הקניות המקוונות נמצא במגמת גידול על חשבון הקניות הפיזיות. בענף האופנה בארה"ב פעילות כמה משפחות ישראליות החולשות על שורה של מותגים.

ויש קשר ישראלי נוסף: קידבוקס משלבת יכולות ניתוח מידע שפותחו בישראל בסגמנט ההתאמה האישית. לפי דיווחיה, מנויים באתר 1.2 מיליון משפחות.

חברות שפועלות על בסיס רעיון דומה, כלומר משלוח של חבילה בהפתעה מותאמת אישית, קיימות בקטגוריות שונות בעולם - החלוצה בתחום היא חברת Trunk Club שהחלה דרכה עם בנקאי וול סטריט. החברה נמכרה לפני שנתיים בכ-300 מיליון דולר.

"מותגי אופנה מבינים את חשיבות מודל ההפצה שלנו אשר מביא את המוצרים ואת החוויה המגיעה לבתי הלקוחות - מעבר לסף אליו מגיעות חנויות הקמעונאות", מסרה מנכ"לית Kidbox, מיקי רסין ברארדלי.

"Kidbox נוסדה עם משימה חברתית שמהווה חלק מליבת העשייה של החברה", הוסיף חיים דבח בהקשר למנגנון התרומה, שעד כה הגיע להיקף של 3.9 מיליון דולר בביגוד לילדים נזקקים.

יונתן בן-ארצי, שותף בקרן Firstime, אמר ל"גלובס" כי הקרן ומשפחת דבח השקיעו ביחד כ-15 דולר מיליון דולר לפני שנה".

האתר עלה לאוויר במאי 2016, ולפי בן-ארצי החברה צפויה לסכם את 2018 עם הכנסות של 50 מיליון דולר ממכירות". החברה לא מתכוונת לפלוש לעולמות האופנה למבוגרים, אולם בעתיד החברה מתכוונת לצאת לשווקים חדשים כולל ישראל.