"הדברים של נוה על סלינגר מקוממים ומוטב אם לא היו נאמרים"

הממונה על רשות שוק ההון זוכה לתמיכה מהחשכ"לית לשעבר ויו"ר פסגות, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, לאחר שהותקפה מילולית בכנס לשכת סוכני הביטוח • סגן שר האוצר, יצחק כהן: "מעניק גיבוי מלא לממונה על שוק ההון" • בנק ישראל: "מגנים בחריפות את הביקורת הלא ראויה"

דורית סלינגר / צילום ארכיון: איל יצהר
דורית סלינגר / צילום ארכיון: איל יצהר

הממונה על שוק ההון והביטוח דורית סלינגר מצאה את עצמה תחת מתקפה אתמול (ב') בכנס לשכת סוכני ביטוח באילת, כשנשיא לשכת סוכני הביטוח, ליאור רוזנפלד, ויו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה, ביקרו אותה בחריפות, האשימו אותה בהתנהלות כוחנית ואגרסיבית ואף הגדילו וכינו אותה "המפקחת הגרועה בעולם".

"גלובס" פנה ללשכת שר האוצר משה כחלון, שאחראי על רשות שוק ההון, לתגובה על ההתקפה חסרת התקדים, אך נענה כי השר נמצא בסיור ביטחוני, וכי לא ניתן להשיג את תגובתו. מנגד, סגן שר האוצר, ח"כ הרב יצחק כהן מש"ס, אמר כי הוא "דוחה בשאט-נפש את דבריו המקוממים של נוה ומעניק גיבוי מלא לממונה על שוק ההון". כהן הוסיף כי "לצערנו, הגענו למצב שבו אדם הממלא תפקיד בכיר (נוה - ע.ב), המדבר מפוזיציה, מרשה לעצמו לתקוף בחופשיות שומר סף שכל רצונו לפעול להגנת זכויותיו של האזרח הקטן".

סלינגר קיבלה תמיכה גם מהקולגה לשעבר מיכל עבאדי-בויאנג'ו, החשבת הכללית לשעבר שעברה לשוק הפרטי ומכהנת כיו"ר דירקטוריון בית ההשקעות פסגות. "דבריו של יו"ר לשכת עורכי הדין נגד הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון דורית סלינגר מקוממים, אינם ראויים ומוטב שלא היו נאמרים", אמרה. "גם כאשר ישנן מחלוקות, יש לבטאן באופן ראוי ולא בהשתלחויות חסרות רסן. לבית ההשקעות פסגות יש מחלוקות מהותיות בנושאים שונים עם רשות שוק ההון. הדרך לטפל בהן היא באמצעות שיח מכבד ותוך כבוד הדדי וענייני. עלינו להוקיע מכל וכל ביזוי פומבי ופגיעה אישית בפקידי ציבור. אני קוראת ליו"ר לשכת עורכי הדין לקחת את דבריו בחזרה ולהתנצל על הסגנון והתוכן".

יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, פרסמה גם היא גינוי למתקפה, לפיו "אסור שוויכוח מקצועי ענייני יהפוך למתקפות לגופו ולגופה של אדם. סלינגר מייצגת נאמנה את השקפת עולמה המקצועית ועושה זאת ביושרה. גם במגזר הפרטי צריך לשמור על כללי השיח שכולם מדברים עליהם בהקשר של נבחרי ציבור. אני מקווה שתגיע התנצלות והדברים לא ישנו".

אילן רביב, יו"ר איגוד בתי ההשקעות ומנכ"ל מיטב דש, התייחס לדברי עו"ד נוה ואמר היום: "מדובר באמירה שהיא הלבנת פנים בציבור המופנית כלפי רגולטורית ממשלתית בכירה - דבר שלא ייעשה במחוזותינו. הגם שיש לאיגוד חילוקי דעות מקצועיים עם הרגולטור לעתים, אנו מסתייגים לחלוטין מהאופן בו התבטא עו"ד נוה וקוראים לו לחזור בו מדבריו". 

מבנק ישראל נמסר כי "נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, והמפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, מגנות בחריפות את הביקורת הלא ראויה שהושמעה כלפי ראש רשות שוק ההון דורית סלינגר בכנס סוכני הביטוח. בשיח הציבורי בישראל יש מקום לביקורת ולחילוקי דעות. עם זאת, אין לעבור לסדר היום למול הכפשות אישיות כלפי רגולטורים שעושים את עבודתם במקצועיות וטובת הציבור הרחב היא העיקרון היחיד שעומד לנגד עיניהם".