קנס של 125 מיליון אירו לאלטיס במסגרת רכישת פורטוגל טלקום

נציבות האיחוד האירופי הטילה את הקנס על אלטיס, חברת-האם של הוט שבשליטת פטריק דרהי, לאחר שלא המתינה לאישור על השלמת העסקה לרכישת פורטוגל טלקום ב-2015 • אלטיס דיווחה כי בכוונתה לערער על ההחלטה

פטריק דרהי / צילום: רויטרס
פטריק דרהי / צילום: רויטרס

נציבות האיחוד האירופי הודיעה היום (ג') כי תטיל קנס כספי של 125 מיליון אירו על חברת אלטיס  שבשליטת איש העסקים פטריק דרהי. אלטיס היא בעלת השליטה בחברת הוט בישראל.

הסיבה להטלת הקנס היא בשל העובדה שאלטיס לא ביקשה אישור מראש לרכישת חברת פורטוגל טלקום. אלטיס דיווחה כי בכוונתה לערער על ההחלטה. 

הנציבה מרגרטה וסטגר, הממונה על מדיניות התחרות, אמרה כי "חברות שמבצעות מיזוגים לפני שקיבלו לכך אישור או דיווחו על כך, מערערים את האפקטיביות של מערכת הבקרה של האיחוד על מיזוגים".

היא ציינה כי הבקרה של האיחוד האירופי מגינה על הצרכנים האירופים מפני מיזוג כלשהו שעשוי להוביל לעליית מחירים. לדבריה, הקנס שהוטל על אלטיס משקף את חומרת הפגיעה וצריך להרתיע חברות אחרות שינסו לפגוע בכללי האיחוד האירופי בענייני מיזוגים. 

בהודעת האיחוד נמסר כי כדי להיות מסוגלים לספק החלטות מדויקות בתוך ציר זמן קצר, כללי האיחוד האירופי בענייני מיזוגים מבוססת על חוקים פרוצדורליים ברורים, והחברות חייבות לכבד באופן מלא את הכללים כדי להבטיח תחרות הוגנת. 

לדברי הנציבות, אלטיס רכשה את פורטוגל טלקום ב-2015, למרות תנאים מגבילים שהציבה הנציבות בנוגע לשתי חברות מהקבוצה. מהדיווח עולה כי למרות אזהרות, אלטיס לא שעתה לאזהרות והשלימה את העסקה, ולכן הוטל עליה הקנס.