ביהמ"ש מציע לשופרסל ולאומי קארד: מנו את רם כספי כמגשר

שתי החברות נמצאות בסכסוך על רקע העברת המועדון המשותף מלאומי קארד לכאל ומכירת המניות שלו

עו"ד רם כספי / צילום: איל יצהר
עו"ד רם כספי / צילום: איל יצהר

האם הסכסוך המשפטי בין שופרסל ולאומי קארד בנושא המועדון המשותף שהיה לשתי החברות יעבור לגישור? בית המשפט פנה אל הצדדים וביקש מהם להודיע לו תוך 10 ימים אם יהיו מוכנים ללכת לגישור בכדי לפתור את חילוקי הדעות. בית המשפט מציע למנות את עו"ד רם כספי כמגשר, אך מאפשר לצדדים לקבוע זהות של מגשר אחר, כל עוד הוא יהיה מקובל על שני הצדדים.

אשתק החליטה שופרסל להפסיק את השותפות עם לאומי קארד ועברה לעבוד עם כאל, מה שגרם לקרע בין הצדדים. המועדון המשותף של השתיים אמנם הופסק, אך נותרה עדיין פתוחה סוגיית ההחזקות של לאומי קארד בשופרסל פיננסים שניהלה את המועדון.

באחרונה הגישה לאומי קארד בקשה לבית המשפט ודרשה לעכב את ההחלטה בשאלה האם היא תקנה מהשותפה השלישית במועדון פז את מניותיה. לאומי קארד אמנם כבר הודיעה כי תרכוש את המניות, אך היא דורשת לקבל לידיה את הערכת השווי של רו"ח אורי כהן, על בסיסה נקבע שווי מניות החברה בעסקה, זאת במיוחד לאור העובדה כי בסופו של דבר המניות נמכרו לשופרסל במחיר הנמוך בכ-8% משווי החברה בהערכת השווי. שופרסל דחתה את הבקשה וטענה כי לאומי קארד ממילא התחייבה לרכוש את המניות, כי והדרישה לקבל את הערכת השווי סתם נועדה לספק יצר סקרנות. 

במקביל לכך, בשבוע שעבר הגישה לאומי קארד תביעה נוספת כנגד שופרסל, בטענה כי הרשת מרוקנת את נכסי שופרסל פיננסים (החברה המשותפת שהחזיקה במועדון האשראי המשותף שהיה להן) ומקיימת את הפעילות של המועדון החדש המשותף עם כאל מחוץ לחברה. שופרסל דחתה את הטענות.

לאומי קארד ביקשה לאחד את שתי התביעות הללו לתיק אחד. טרם התקבלה החלטת בית המשפט בסוגיה.