פרס "דן דוד" בסך 3 מיליון דולר הוענק לתשעה חוקרים מצטיינים

וגם: רקח שבשליטת קרן פימי האריכה את חוזה ההפצה של מוצרי מפעל הפיס

אמש (א') נערך בהתאם למסורת השנתית טקס פרסי "דן דוד". הפרס, בסך כולל של 3 מיליון דולר, הוענק לתשעה חוקרים וחוקרות מרחבי העולם. הפרס נקרא על שמו של הנדבן ואיש העסקים דן דוד ז"ל, והוא מוענק לחוקרים מצטיינים בתחומי המדע, הרוח, האמנות הפועלים בשלושה ממדים - עבר, הווה ועתיד. באירוע, שהתקיים באולם סמולרש, באוניברסיטת תל-אביב, נכחו בני המשפחה, אלמנתו גבריאלה דוד, ובנו אריאל.

הזוכים: פרופ' לוריין דסטון, פרופ' סיימון שאפר ופרופ' אוולין פוקס קלר, על פעילות בתחום ההיסטוריה של המדע (פוקס קלר הודיעה שאת כספי הזכייה היא תעביר לארגוני זכויות אדם ישראליים), פרופ' ג'ונתן גלובר, פרופ' יחזקאל עמנואל (אחיו של רם עמנואל, ראש עיריית שיקגו) והברונית מארי ווארנוק (בת ה-93) שזכו בתחום הביואתיקה; פרופ* מארי קלר קינג (שגילתה את המוטציות בגן BRCA 1 שקיומן מעמיד נשים בסיכון לחלות בסרטן השד וסרטן השחלות), פרופ' ברט ווגלסטיין ופרופ' קרלו קרוצ'ה, שזכו בתחום הרפואה המותאמת אישית, המייצג לצורל את העניין את העתיד.

עוד נכחו: סמדר פישר, מנהלת הפרס; פרופ' איתמר רבינוביץ, לשעבר שגריר ישראל בארה"ב ובהווה יו"ר קרן דן דוד; פרופ' חגית מסר ירון; אורן מוסט; התעשיין דן פרופר, לשעבר יו"ר אסם; דיוויד קוורי, שגריר בריטניה בישראל, ואחרים.

מנכ"ל פרוקטר&גמבל ישראל מחבר בין שחקן העבר הברזילאי פלה לבין הכדורגל הישראלי

אמש (א') הגיעו אל מתחם סינמה סיטי גלילות מוזמני ומוזמנות הפרמיירה של הסרט פלה, העוסק בכדורגלן העבר הברזילאי.

את פני האורחים קיבל אופיר גוטמן, מנכ"ל פרוקטר&גמבל ישראל כאשר את האירוע ארגנה חברת סכיני הגילוח ג'ילט.

במגיעים: אורנית קרביץ, נציגת חברת הביטוח סיריוס בישראל שהגיעה יחד עם אביה יאיר כהן; אסתר אלדן, מנכ"לית דלק ישראל; שלום זינגר, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר ומנכ"ל הבינלאומי; פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל המרכז הרפואי ת"א ע"ש סוראסקי (איכילוב); אילן גרינבוים, מנכ"ל יורוקום בעבר ונשיא ישראלניק בהווה; קרן וגד קרובינר; רון וקסלר, מנכ"ל ישראכרט; אורי וטרמן, מנכ"ל ניו-פארם ודני דרימר, המשנה למנכ"ל; דפנה הרלב, מנכ"לית קבוצת אביב ומיקי הרלב המהנדס הראשי של הקבוצה; ואחרים.

ולא רק סרט היה שם. את המפגש שעמד בסימן כדורגל, הקדים פאנל ספורטיבי בהנחייתו של איש התקשורת ופרשן הכדורגל יורם ארבל, אליו הקדימו והגיעו חלק מהמוזמנים, כמו למשל אורנית קרביץ ואביה, שציינו כי הם אוהדים מושבעים.

חברי הפאנל בו ישבו כדורגלני העבר מוט'לה שפיגלר, יוסי אבוקסיס, אלון חזן ומשה סיני, ניסו לתת הסבר לאי הצלחתו של הכדורגל הישראלי בזירה הבינלאומית. כך למשל, הזכיר סיני את המשחק האחרון של בית"ר ירושלים והפועל באר-שבע ואמר כי "קצב המשחק בישראל שונה לחלוטין, גם בתקופתנו. קח לדוגמה את משחק העונה שהיה אצלנו אתמול של בית"ר ירושלים והפועל ב"ש, שהיה בקצב גבוה. אבל באירופה הוא משחק סטנדרטי בכל ליגה. יש שינוי אבל אנחנו עוד לא שם".

אופיר גוטמן ואסתר אלדו / צילום: אביב חופי
 אופיר גוטמן ואסתר אלדו / צילום: אביב חופי

ישי דוידי שוב זכה בפיס: רקח שבשליטת קרן פימי האריכה את חוזה ההפצה של מוצרי מפעל הפיס

גם בשנתיים הבאות תמשיך חברת התרופות רקח להפיץ את מוצרי מפעל הפיס בירושלים. רקח, שבשליטת קרן פימי בראשות ישי דוידי ומייסדי החברה, ג'ורג'ט ומרדכי אלגרבלי, הודיעה אתמול כי מועד הזיכיון שלה להפצת מוצרי מפעל הפיס הוארך בשנתיים, עד חודש מאי 2020. מדובר בחלק מהסכם קיים שנחתם ב-2015, שהגיע לסיום בימים אלה, אך כלל אפשרות להארכתו לשנתיים בכל פעם (ובסה"כ עד שנת 2022).

רקח עדכנה, עם זאת, כי "בשים לב להיתר החדש לעריכת הגרלות שניתן למפעל הפיס, על ידי שר האוצר, במהלך שנת 2017, ואשר מכיל הוראות חדשות המשפיעות על תנאי הזיכיון - להערכת החברה, ההוראות החדשות כאמור צפויות להביא לקיטון בהכנסות הקבוצה בסכומים שאינם מהותיים".

פעילות ההפצה של רקח מתבצעת באמצעות חברה בת בשם א.מ.פ.י והיא כוללת הפצת מוצרי מפעל הפיס לזכיינים באזור ירושלים, ניהול והדרכה של הפעילות השיווקית הנעשית בנקודות המכירה ומתן מענה לוגיסטי לאותן נקודות. בשנת 2017 הכנסות א.מ.פ.י הסתכמו ב-14.4 מיליון שקל, וזה היה גם הרווח הגולמי שלה - זהה לשנת 2016. החברה מעסיקה 22 עובדים.רקח נסחרת בבורסה בשווי 432 מיליון שקל. קרן פימי נכנסה להשקעה בה ב-2015 לפי שווי של 188 מיליון שקל אחרי הכסף. לאחר שהחברה לא עמדה ביעדי ה-EBITDA שנקבעו בהסכם עם פימי, הועברו לאחרונה מניות נוספות לידי הקרן והיא מחזיקה כעת ב-51.6% מהמניות, לעומת החזקה של 34.2% לזוג אלגרבלי.

ישי דוידי צילום / צילום: איל יצהר
 ישי דוידי צילום / צילום: איל יצהר