בג"ץ: תוקם מחדש ועדת האיתור לתפקיד נציב שירות המדינה

לאור הסכמת המדינה, בג"ץ פסל את הרכב הוועדה שנתפרה כדי לקדם את עפרה ברכה, המועמדת של נתניהו לתפקיד הנציבה

עפרה ברכה/ מתוך פייסבוק
עפרה ברכה/ מתוך פייסבוק

בג"ץ הודיע היום (ג'), במסגרת עתירתו של עו"ד רפי נץ צנגוט, כי תוקם מחדש ועדת האיתור לתפקיד נציב/ת שירות המדינה הבא/ה, ולאור הסכמת המדינה לכך, פסל בפועל את הרכב הוועדה שנתפרה כדי לקדם את עפרה ברכה, המועמדת של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד נציבת שירות המדינה.

תפקיד נציב שירות המדינה מוחזק למעלה משנה בידי ממלא-המקום אהוד פרוואר, אחרי שהנציב הקודם משה דיין סיים את תפקידו באפריל 2017, אך משרד ראש הממשלה לא פעל על-פי החוקים למנות את הנציב הבא, וזאת כדי לקדם את מועמדותה של עפרה ברכה, בכירה במשרד הפנים אשר על מועמדותה נמתחה ביקורת מקיר לקיר.

צנגוט עתר לבג"ץ בטענה כי מינוי נציגי הציבור בוועדת האיתור נעשה באמצעות בחירה לא חוקית של נציגי הציבור נגה קינן ואריה בר, זאת כדי להרכיב ועדה הנוחה לראש הממשלה אשר תאשר את המועמדת שלו; ולאור הודעת פרקליטות המדינה, מלפני שבוע, בג"ץ אישר את מחיקת העתירה והרכבת ועדת האיתור מחדש.

בתשובה שהגישה פרקליטות המדינה בשם הממשלה לבג"ץ לפני שבוע, הם הודיעו כי יפעלו להרכיב את ועדת האיתור מחדש, כך שלצידו של יו"ר הוועדה, השופט בדימוס חנן אפרתי, ישובצו שני נציגי ציבור לפי בחירת שמות אקראית ולא מכוונת מראש (קיים סבב של שמות מתוך רשימה קבועה של נציגי ציבור, לפי סדר אלפבתי, ולא באמצעות בחירה מסוימת).

בג"ץ פרסם היום את פסק הדין ובו קבע כי לאור הודעת המדינה, "חזקה עליהם כי יפעלו לפי אמות-המידה הקבועות במשפט המינהלי", כלומר ימנו את ועדת האיתור לפי החוק ומבלי לעקוף את הכללים.