אלוט צמחה ב-18% וצמצמה את ההפסד ברבעון הראשון

המנכ"ל ארז ענתבי: "תוצאות הרבעון הראשון מעידות כי אנו מיישמים בהצלחה את התוכנית האסטרטגית שלנו שהחלה בשנה שעברה, להפוך את אלוט לחברת אבטחה"

ארז ענתבי / צילום: איל יצהר
ארז ענתבי / צילום: איל יצהר

חברת הטכנולוגיה אלוט עקפה מעט את תחזיות האנליסטים בהכנסות הרבעון הראשון, והציגה הפסד נקי מצומצם ביחס לתחזיות השוק. אלוט מספקת פתרונות אבטחה עבור מפעילות תקשורת, כאשר בעבר עיקר הפעילות שלה היה בייעול השימושיות בציוד התקשורת בליבת הרשת. בתגובה לדוחות, מניית אלוט  נסחרת ביציבות בבורסה בת"א. אלוט  נסחרת במקביל בנאסד"ק ובת"א בשווי של 170 מיליון דולר.

הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו ב-21.7 מיליון דולר, צמיחה של 17.9% ביחס לרבעון המקביל. הרווחיות הגולמית עלתה מ-65.7% ברבעון המקביל ל-68.1% ברבעון הראשון של 2018. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), אלוט רשמה הפסד תפעולי של 3.5 מיליון דולר, צמצום של 29.4% בהשוואה לרבעון המקביל, ובשורה התחתונה נרשם הפסד נקי של 3.7 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של 5.1 מיליון דולר ברבעון המקביל.

על בסיס Non-GAAP, בנטרול הפחתות של נכסים בלתי מוחשיים, הוצאות רישום התגמולים לעובדים והוצאות הקשורות לרכישות, אלוט רשמה הפסד נקי של 2.4 מיליון דולר, לעומת 3.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. בכך הסתכם ההפסד הנקי למניה ב-7 סנט, בעוד שהאנליסטים ציפו להפסד של 8 סנט למניה.

התזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה שלילי בגובה 1.1 מיליון דולר, ובסוף הרבעון היו לאלוט כ-105 מיליון דולר בקופה - המהווים למעלה מ-60% משווי השוק של החברה.

אלוט מאשררת את התחזית השנתית שלה וממשיכה לצפות להכנסות של 91-95 מיליון דולר ב-2018, כאשר המחצית השנייה תהיה טובה יותר מהמחצית הראשונה. מדובר בצמיחה צפויה של 11%-16% ביחס ל-2017, שהייתה שנה שלישית ברציפות של ירידה בהכנסות בחברה.

"תוצאות הרבעון הראשון מעידות כי אנו מיישמים בהצלחה את התוכנית האסטרטגית שלנו שהחלה בשנה שעברה, להפוך את אלוט לחברת אבטחה", אמר נשיא ומנכ"ל אלוט, ארז ענתבי. "מעמדה של אלוט כספקית טכנולוגיה מובילה לשירותי אבטחה אלו, ממצב אותנו במקום מיוחד שבו אנו יכולים לנצל הזדמנות שוק זו. אנו מאמינים בלב שלם שעם למעלה מ-20 מיליון מנויים המוגנים על ידי הטכנולוגיה של AllotSecure בעולם, זאת רק ההתחלה".