אריק שמידט | בלעדי

על רקע מגעים לסגירת קרן: אריק שמידט בדרך לישראל

אריק שמידט, יו"ר תאגיד אלפבית וגוגל לשעבר ומייסד קרן Innovation Endeavors מגיע לביקור פרטי בישראל השבוע, כך נודע ל"גלובס"

אריק שמידט / צילום: תומר פולטין
אריק שמידט / צילום: תומר פולטין

Innovation Endeavors שיוסדה על ידי אריק שמידט נמצאת בתהליך גיוס של קרן בגובה 300 מיליון דולר מאז מיזוגה עם קרן מרק. גורמים המקורבים לקרן סיפרו ל"גלובס" כי היא קרובה להשלמת הגיוס, בסכום זה או קרוב אליו. ביקורו של שמידט בישראל מתרחש על רקע המגעים לסגירת הקרן.

במהלך הביקור שמידט צפוי להשתתף באירוע מצומצם עם בכירי התעשייה בישראל, המאורגן על ידי הקרן. באירוע צפויים להשתתף ארבע עשרה בכירים, ביניהם מנכ"ל רשות החדשנות אהרון אהרון, פרופ' דן אריאלי, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל אסף רפפורט, היזם ואיש העסקים בני לנדא וראש המכון למחקרי ביטחון לאומי עמוס ידלין. האירוע מתוכנן להתקיים בערב שבועות ה-19 במאי.

ביקורו הפרטי המתוקשר האחרון של שמידט בישראל התקיים ב-2014, במסגרתו השתתף במפגש סגור עם בכירים, בדומה למפגש המתוכנן לביקורו הנוכחי.

שמידט כיהן בתפקידי מפתח בתעשייה, הידוע שבהם הוא תפקידו כמנכ"ל גוגל בין השנים 2001 ל-2011, ולאחר מכן כיהן בתפקיד יו"ר החברה ויו"ר תאגיד אלפבית. בין יתר תפקידיו, הוא כיהן בדירקטוריון אפל ובחבר הנאמנים של אוניברסיטת פרינסטון. בדצמבר 2017, שמידט הודיע על פרישתו מתפקידו כיו"ר אלפבית, לאחר שש שנים בתפקיד. זאת לאחר שנחשפו מערכות יחסים שניהל מחוץ לנישואין ומספר התבטאויות לא נעימות שלו בנושא פרטיות. שמידט נשאר לכהן כיועץ טכני באלפבית וכן הוביל את איחוד קרן Innovation Endeavor עם קרן מרקר.