בכיר בנאסד"ק: 5 חברות ישראליות בדרך להנפקה ראשונית

אסף חומצאני, מנהל נאסד"ק אירופה והמזה"ת, מציין כי מזהים שם התעניינות גוברת גם מצד חברות שהן "חד-קרן", לאור הנפקות ראשוניות של חברות מבטיחות, כמו זו של Docusign בחודש שעבר

הנפקות / צילום: Shutterstock
הנפקות / צילום: Shutterstock

חמש חברות ישראליות נמצאות בימים אלה בתהליכים לקראת הנפקה ראשונית (IPO) בנאסד"ק, כך אומר אסף חומצאני, מנהל נאסד"ק אירופה והמזה"ת.

חומצאני מציין כי בנאסד"ק מזהים התעניינות גוברת גם מצד חברות שהן "חד-קרן" - חברות פרטיות שהגיעו לשווי של מעל מיליארד דולר. ההתעניינות הגוברת נתמכת בהנפקות ראשוניות של חברות מבטיחות כאלו, כמו זו של Docusign בחודש שעבר.

Docusign היא חברת טכנולוגיה אמריקאית שהגיעה להנפקה כ"חד קרן" וגייסה כ-630 מיליון דולר בסוף אפריל; מאז ההנפקה עלתה מנייתה ב-53% והיא נסחרת בשווי של 6.7 מיליארד דולר.

לפי נתוני בורסת נאסד"ק, מתחילת השנה החלו להיסחר בנאסד"ק 55 חברות חדשות, ו-37 חברות ביצעו IPO בנאסד"ק. אותן חברות גייסו סכום כולל של כ-7 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה.

רק אחת מהחברות החדשות היא ישראלית - חברת הדרמטולוגיה סולג'ל, שהונפקה בפברואר כשגייסה 75 מיליון דולר לפי שווי של 225 מיליון דולר, אך מאז נחלשה מנייתה ב-28.6%, ושווי השוק של החברה עומד על 162 מיליון דולר.

בנאסד"ק מציינים שב-2017 ביצעו שלוש חברות ישראליות IPO - פורסקאוט , תרפיקס ויורוג'ן  - ושלוש חברות נרשמו למסחר ללא גיוס - קולפלנט, אנטרה ביו ו-CompuLab, ובנאסד"ק אומרים כי הן צפויות לבצע הנפקות בנאסד"ק עוד השנה.

חומצאני, שהשתתף אתמול בכנס אופנהיימר, אומר כי "מגמת ההנפקות מתחזקת גם בקרב חברות ישראליות, שבוחרות ב-IPO בבורסות נאסד"ק בארה"ב או במדינות הנורדיות". להערכתו, "ההנהלות מבינות את היתרונות בהנפקה ציבורית, ובמיוחד בבורסה שמקדשת את החדשנות הטכנולוגית הפיננסית כתומכת בהצפת ערך".