אקסלנז פרסמה את דוחותיה לרבעון הראשון - זינוק בהכנסות

חברת הביומד פרסמה את דוחותיה והציגה עליה של 84% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד • החברה ממשיכה בהכנות לקראת ההנפקה המתוכננת בנאסד"ק השנה

חברת אקסלנז  ביוסיינס, בשליטת מורי ארקין, אשר מפתחת ומשוות בדיקות נשיפה לאבחון מחלות בדרכי העיכול, פרסמה היום את דו"חותיה לרבעון הראשון של 2018, בו רשמה הכנסות של 3.3 מיליון דולר, גידול של 84% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הגידול החד בהכנסות נובע מכניסה לתוף של שיתוף הפעולה עליו חתמה החברה מול רשת המעבדות לאבקורפ, השניה בגודלה בארה"ב.

החברה אישררה את תחזיותיה לפיהן הכנסותיה יעמו על 17-19 מיליון דולר בשנת 2018 ועל 28-32 מיליון דולר ב-2019. כמו כן, היא חזרה על הצהרותיה הקודמות כי בכוונתה להנפיק בנאסד"ק, וכעת ההנפקה מכוונת לסוף שנת 2018. בינתיים, קיבלה קו אשראי והלוואה בנקאית בהיקף של 3 מיליון דולר. בעקבות ההודעה עולה מניית החברה בתל אביב 2.8%, והחברה נסחרת לפי שווי של 362 מיליון שקל.

שיעור הרווח הגולמי עמד על כ-30% וזהו שיפור משמעותי לעומת הרבעון הקודם, בשל גידול במכירות. החברה עדיין רושמת הפסד תפעולי - 1 מיליון דולר ברבעון הנוכחי לעומת 1.8 מיליון ברבעון המקביל. ההפסד הכולל ברבעון הראשון בשנת 2018 הסתכם בכ-874 אלף דולר לעומת הפסד של כ-1.9 מיליון דולר ברבעון הראשון בשנת 2017.

אקסלנז מוכרת היום בדיקה לאבחון הימצאות חיידק ה-ה.פילורי אשר מוביל לכיבי קיבה, ולאחרונה קיבלה אישור לשיווק מוצר זה גם לאבחון המחלה בילדים, בנוסף למבוגרים. כמו כן היא מפתחת בדיקה לאבחון לחץ דם בוריד הכבד, כמדד לחומרת מחלת הכבד השומני.

אקסלנז מסרה כי הביטחון שלה בהמשך צמיחת הכנסותיה נובע מעמידה ביעד המכירות לרבעון הראשון; מגמת המעבר של השוק מבדיקות דם לבדיקות נשיפה; תמיכה מצד חברות הביטוח בבדיקות נשיפה וכן צפי למכירות למעבדות נוספות מלבד לאבקורפ.

במהלך הרבעון הגישה אקסלנז בקשה לאישור המוצר בסין, קיבלה בקשה להשלמת מידע ופועלת בהתאם. היא מצפה לקבל את האישור בסיך במהלך 2018.