מקסימום טכנולוגיה: מלונות דן אחרי הדור החדש של התיירים

הרשת משיקה את מלון LINK hotel &hub בשדרות שאול המלך בת"א • הטרנד הוא מינימום עובדים ומקסימום טכנולוגיה: האורח מתקשר עם הצוות ועם האורחים האחרים באמצעות אפליקציה לצ'ק-אין וצ'ק-אאוט, להזמנת שירות, לפתיחת החדר, להפעלת פונקציות בחדר וכו' • וכמה יעלה התענוג?

מלונות דן רוצים את הדור החדש של התיירים: הרשת משיקה את מלון LINK hotel &hub הממוקם בשדרות שאול המלך בתל-אביב. מדובר בהסבה של בניין משרדי עמידר לשעבר. עלות הסבת המבנה למלון נאמדת ב-40 מיליון שקל. המלון פרוס על 8 קומות וכולל 94 חדרים וחלל עבודה משותף המכונה HUB (נמל בית).

טכנולוגיית האירוח של המלון מותאמת לטרנד שקיים בעולם, בין היתר ברשת Citizen M שהיוותה השראה לרעיון: מינימום עובדים ומקסימום טכנולוגיה. האורח מתקשר עם הצוות ועם האורחים האחרים באמצעות אפליקציה להליך של צ'ק-אין וצ'ק-אאוט, להזמנת שירות, לפתיחת החדר, להפעלת פונקציות חשמליות בחדר, לקריאה לאיש צוות, לתשלום עבור מזון ומשקאות וכדומה. 

עובדי המלון מוכשרים לכלל העבודות בזווית של התייעלות שתאפשר למלון להיות תחרותי, כפי שאמר בהשקה הבוקר (ג') סגן יו"ר חברת מלונות דן, עמי פדרמן. לדבריו, "השאיפה היא להיות זולים ב-20% מהמתחרים, שמבחינתנו הם משתנים בכל רגע".

המחירים במלון החדש יעמודו על כ-200-150 דולר ללילה (ללא ארוחת בוקר). לדברי פדרמן, "לא נעלה מחירים גם בתקופות שיא שבהן אנשים מוכנים לשלם גם 300 דולר ויותר ללילה".

עוד אמר פדרמן כי המטרה היא לשכפל את הקונספט למלונות נוספים בארץ ובעולם. פדרמן התייחס לפן הטכנולוגי שתופס נפח משמעותי בחוויית האירוח, ואמר כי הקמת המלון הייתה בגדר של "שני פרויקטים נפרדים - האחד של פיתוח אפליקציה, והשני של האמנות, שהיו מעבר לבנייה הפיזית. אני לא רוצה שיקראו לזה מלון בוטיק. מבחינת רשת מלונות דן זו מילה שלא קיימת" (זאת, אגב, למרות שלרשת יש את מלון דן בוטיק בירושלים).

מנכ"ל רשת מלונות דן, רונן ניסנבאום, אמר כי מבחינת הרשת, המותג LINK מהווה "מנוע צמיחה לא קטן ומשקף יציאה מהמחשבה הרגילה והקונסרבטיבית שמאפיינת את הרשת".

נזכיר כי רשת מלונות דן כוללת כמה בתי מלון מיתולוגיים כמו דן אכדיה בהרצליה, דן תל-אביב, דן קיסריה ומלון קינג דיוויד בירושלים. המותג LINK מציג קונספט חדש שמשקף כאמור טרנד עולמי ודיגיטלי בשפת האירוח העולמית, טרנד שמאפשר למלונות להתייעל בזווית כוח-האדם ובהבנה שהאורח לא מחפש חדרים גדולים אלא קומפקטיות ונוחות.

רון פדרמן, שהוביל את צוות הפיתוח של מלון LINK, אמר: "המשימה המוצהרת שלנו היא לענות על צורכי הנוסע המודרני, ולכן הורדנו ושינינו חלק גדול מהתהליכים שמאפיינים מלונות רגילים. אנחנו לא מקבלים תשלומים במזומן, אין לנו דלפק קבלה, אין אצלנו 'בל בוי', אבל יש צוות רב-תכליתי שזמין 24/7 ופועל על-פי העיקרון של 'כולם עושים הכול', הכול בגובה העיניים וברמת שירות גבוהה".

במלון אין טלפונים בחדרים (מה שייושם עם תום תקופת ההשקה), וכדי לפעול על עיקרון המינימליות, הם כוללים מקלחת ושירותים קטנים (והכיור ממוקם מחוצה להם). הגימיק הוא תאורה בגוונים מתחלפים לפי בחירה שמשתקפת מחלל המקלחת. "הכול בא לידי ביטוי במחיר", הסביר פדרמן.

בין חדרי המלון יש גם אופציות לחדרים למשפחות באמצעות דלת מקשרת. ה-HUB המשותף כולל מטבח פתוח (כמזנון), ללא מזון בשרי. עוד יכלול ה-HUB חדר משחקים (סנוקר ומכונות משחקים באווירת רטרו) וחדרי ישיבות להשכרה.

מבחינת מלון דן, ברור היה שהגישה לדור החדש נעשית דרך הסמארטפון ודרך אפליקציה שתוכל להעניק כמה שירותים הכוללים גם תשלום. בשלב זה האפליקציה זמינה באנגלית בלבד. בהתאם, המלון מרושת באינטרנט אלחוטי בכל אזוריו, כשהאורחים לא משלמים על WiFi בנפרד. 

במלון בולטת הסצנה האמנותית המפרגנת לאמנות הרחוב התל-אביבית (באצירתו של הצלם דניאל סיבוני) עם שלל עבודות ענק מרשימות, כולל בחדרים (העבודות מוצעות למכירה). אמני הרחוב התל-אביביים שיצירותיהם יוצגו במלון LINK הם: בזוקה ג'ו, רוס פלאזמה, אריק ברכה, יוני דנציגר, מיוריאל, שי שניידרמן, דיוז, דן גרובר ומיכל רובין.

החדרים בגודל 17-40 מ"ר מעוצבים בקו נקי וכוללים מסך 55 אינטש. מכונת אספרסו בולטת בהיעדרה בחדרים. על עיצוב המלון היו מופקדים האדריכל רני זיס והמעצבת דנה לייטרסדורף.

עוד במלון המעוצב ברוח אורבנית-תעשייתית מתחם ספא וכושר. במלון כאמור אין דלפק קבלה, ולא ניתן לשלם כלל במזומן. המלון ייפתח בקרוב להשקה רכה למשך 6 חודשים.

למרות שמדובר בהסבה של בניין משרדים למלונאות, מלונות דן לא צפויה לקבל את המענק של משרד התיירות ליזמים שמבצעים מהלך כזה, מענק העומד על 10% מההשקעה. הסיבה: תזמון. עמי פדרמן הסביר כי כאשר כיהן כנשיא התאחדות המלונות, "אמרתי אז שהסבת מבנים קיימים למלונאות היא הדרך הנכונה והיעילה ביותר להוספת חדרים. שמחתי שמשרד התיירות אימץ סוף-סוף אימץ את הגישה הזו, אבל רק אחרי שנכנסנו לתהליך. אני מקווה שאולי נזכה לחלק קטן".

את המבנה קיבלה מלונות דן לידיה ב-2016. עבודות ההקמה ארכו כשנה וחצי, בהשקעה הנאמדת כאמור ב-40 מיליון שקל.