אחרי פרוטרום, IFF משקיעה בפיתוח ישראלי של בושם ויזואלי

הסטארט-אפ של אמקירי הוא מין דיו ריחני שאתו ניתן לצייר על העור • "טכנולוגיית הבושם הוויזואלי יוצרת פלטפורמה חדשה", אומר מנכ"ל IFF אנדראס פיביג

מנכ"ל IFF אנדריאס פיביג ומנכ"ל פרוטרום אורי יהודאי / צילום: איל יצהר
מנכ"ל IFF אנדריאס פיביג ומנכ"ל פרוטרום אורי יהודאי / צילום: איל יצהר

חברת חומרי הטעם האמריקאית, IFF, שרכשה את פרוטרום הישראלית לפני כשבועיים, משקיעה בסטארט-אפ הישראלי אמקירי (Amkiri), המפתח בושם ויזואלי. עד כה הושקעה בחברה השקעת סיד של קרן מרקר (שהתמזגה עם אינוביישן אנדברס של אריק שמידט) ושל משקיעים פרטיים, ביניהם האוורד סוקול ואילון תירוש.

ב-IFF מתייחסים להשקעה באמקירי כחלק ממדיניות השקעה בחדשנות של החברה: "החדשנות מגיעה מקהילת הסטרט-אפים. הדבר נכון בעולם הטיפוח, כמו גם בעולם הטכנולוגי", אמר ניקולאס מירזאיאנץ, נשיא קבוצת הניחוח ב-IFF. גם יו"ר אמקירי, דייוויד צ'יזיק, אמר כי "החברה תמשיך במחויבותה לפיתוח טכנולוגיות חדשניות נוספות לטובת תעשיית היופי והקוסמטיקה".

אמקירי פיתחה מעין דיו ריחני, שבאמצעותו ניתן לצייר על העור בושם שנשאר לאורך זמן. כתוצאה מכך, נוצרת חוויה שנועדה להעניק נראות לחוויית הריח. "מדובר בחידוש משמעותי בקטגוריית הבישום והיופי הנותן ביטוי ויזואלי לבישום", אמר יו"ר ומנכ"ל IFF, אנדראס פיביג. לדבריו, "טכנולוגיית הבושם הוויזואלי יוצרת פלטפורמה חדשה", עבור מוצרי הטעם והריח של החברה.

המוצר של אמקירי נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים, ולפי הערכות של גורמים המקורבים לעסקה, החברה תמשך לפעול בישראל במבנה הנוכחי שלה או דומה לו. ב-IFF הודיעו כי בכוונתם להשתמש בקשרים שנוצרו דרך ההשקעה כדי להתקרב לקהילת היזמות והחדשנות. עם השלמת ההשקעה הנוכחית, ויחד עם עסקת פרוטרום, IFF תקבל נוכחות חזקה בשוק החדשנות בישראל.

IFF  רכשה את פרוטרום, הפועלת בתחום חומרי הגלם ותמציות הטעמים לתעשיית המזון והמשקאות, תמורת סכום של 6.4 מיליארד דולר. השלמת המיזוג, שלאחריו תהפוך פרוטרום לחברה-בת בבעלות מלאה של IFF, צפויה בתוך 6-9 חודשים. בכוונת IFF לשמר את פעילות המחקר, הפיתוח והייצור של פרוטרום בישראל בהיקפיה הנוכחיים, לתקופה של 3 שנים לפחות ממועד סגירת העסקה.