הירידה בתעודות הסל הובילה לירידה ברווחי מיטב דש

מיטב דש, בית ההשקעות השני בגודלו במשק, רשם ירידה ברווח הנקי והתפעולי ברבעון הראשון • קרנות הנאמנות הקפיצו את רווחי מור ל-10 מיליון שקל ברבעון

אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש
אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש

בית ההשקעות מיטב דש, המנוהל על ידי אילן רביב, הציג ברבעון הראשון של 2018 קיטון ברווח הנקי, מ-24 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד לכ-20 מיליון שקל, וזאת בצל ירידה בהכנסות בתחום ניהול תעודות הסל. גם שורת הרווח התפעולי של בית ההשקעות רשמה ירידה ברבעון הראשון.

בד בבד דיווח בית ההשקעות מור, המנוהל על ידי יוסי לוי, כי עבר לרווח רבעוני של כ-10.2 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-4.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השיפור בתוצאות מור הגיע אגב ההצלחה המרשימה שלו בשוק קרנות הנאמנות, אבל מאז תום הרבעון הוא עבר לפדיונות. נציין כי ברבעון המקביל רשם בית ההשקעות הוצאה חשבונאית חד-פעמית של יותר מ-10 מיליון שקל, בשל "תשלום מבוסס מניות" לבכיריו ערב הנפקת החברה בבורסה.

מיטב דש, בית ההשקעות השני בגודלו במשק, מבהיר כי "הקיטון בהכנסות נובע מתנאי שוק קיצוניים בחודשים ינואר-פברואר בפעילות תעודות הסל, שהשפיעו על פעילות המעקב אחר מדדים. הגידול בהוצאות הגידור המטבעי (קוואנטו) וכן במרווחי הריבית בפעילות המעקב אחר מדדי מניות חו"ל, הביאו לירידה בהכנסות תעודות הסל".

תוצאות בתי ההשקעות ברבעון הראשון ב-2018
 תוצאות בתי ההשקעות ברבעון הראשון ב-2018

חלוקת דיבידנד של 10 מיליון שקל

לדברי המנכ"ל רביב, "הירידה בהכנסות תעודות הסל נובעת ממגמה רוחבית בענף זה בשל תנאי שוק מאתגרים. מנגד, מגזר חבר הבורסה והברוקראז' המוסדי נמצאים במגמת צמיחה, וזאת עוד לפני מלוא השפעת עסקת רכישת פעילות שירותי המסחר בניירות הערך מבנק ירושלים" - עסקה שהושלמה במהלך הרבעון הראשון.

ביחס למכירת החזקות של בית ההשקעות בבורסה לניירות ערך, צוין בדוחות כי הם "כוללים הכנסה שנרשמה במסגרת הוצאות אחרות, נטו, בסך כ-1.9 מיליון שקל, הנובעת מעדכון השווי ההוגן של מניות הבורסה".

ההכנסות של מיטב דש מחבר בורסה וברוקראז' מוסדי הסתכמו ברבעון הראשון השנה ל-25 מיליון שקל, לעומת כ-19 מיליון שקל ברבעון המקביל, "בעיקר מרכישת פעילות בנק ירושלים ומעלייה בהיקף הפעילות", כשההכנסות מאשראי חוץ-בנקאי הסתכמו ברבעון הראשון ב-14 מיליון שקל, לעומת 13 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, כתוצאה מ"מעלייה בהיקף הפעילות". בית ההשקעות, שנמצא בשליטת משפחת סטפק ואלי ברקת, ממשיך במדיניות של חלוקת דיבידנד, ומחלק עתה דיבידנד של כ-10 מיליון שקל.

מור בית השקעות דיווח מצדו על גידול בהכנסות הרבעוניות, כאמור, בעיקר על רקע צמיחה ניכרת בהכנסות מניהול קרנות הנאמנות, כשגם ההכנסות מניהול תיקי השקעות גדלו בתקופה האמורה. מור הודיע על חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-10 מיליון שקל, בדומה לזה שמחלק מיטב דש.

בית ההשקעות מור ציין כי הוא צופה רווח של 8-10 מיליון שקל ברבעון השני, על הכנסות של 38-42 מיליון שקל - פחות מהכנסות של 43 מיליון שקל שנרשמו ברבעון הראשון, וזאת בצל הפדיונות בקרנות. נזכיר כי מור אמור להיכנס לפעילות חיסכון ארוך טווח - ניהול גמל והשתלמות - בעסקה שבמסגרתה יוקצו לו מלוא מניות חברת אינטרגמל, שיש לה פעילות קיימת זניחה ברמת השוק. השלמת העסקה תלויה בקבלת אישורים רגולטוריים.