סנגורו של אלוביץ נגד המשטרה: "חקירות אגרסיביות וברוטליות"

עו"ד ז'ק חן בכנס לשכת עוה"ד באילת: "הורידו מאשתו של אלוביץ את העגילים מהאוזניים, וממנו הורידו את טבעת הנישואים; מנסים לקצר את חקר האמת באיומים" • ניצב מני יצחקי: "אין שום מטרה לשבור נחקרים" • עו"ד אלי זהר, סנגורו של אולמרט: "ההדלפות מחקירות - מכת מדינה"

עו"ד ז'ק חן / צילום: שלומי יוסף
עו"ד ז'ק חן / צילום: שלומי יוסף

סנגורו של שאול אלוביץ יוצא במתקפה חריפה על המשטרה ורשות ניירות ערך. עו"ד ז'ק חן, פרקליטו של אלוביץ, בעלי קבוצת בזק ואתר וואלה, החשוד במתן שוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו, תקף היום (ב') בכנס לשכת עורכי הדין באילת את היחס ללקוחו הבכיר ולחשודים בכלל.

לדבריו, "יש חקירות אגרסיביות וברוטליות שבהן מנסים לקצר את חקר האמת באיומים. יש אצלנו חדרי מעצר עבשים, ומשאיות לבתי החשודים לוקחות את כל הרכוש. הורידו מאשתו של אלוביץ את העגילים מהאוזניים, וממנו הורידו את טבעת הנישואים. כל זה נועד להשפיל אותו, כשבמשך 14 יום הוא נמצא במעצר".

עו"ד חן לא עצר כאן והוסיף: "ואז אומרים לו (חוקרי המשטרה ורשות ניירות ערך לאלוביץ. ח',מ') 'תשנה פאזה, למה אתה לא עד מדינה?' כל המדינה בנברוזה בגלל חקירות ראש הממשלה".

לדברי עו"ד חן, בסופו של דבר כשיש אי-שמירה על זכויות, אמון הציבור נפגע. "הציבור לא מטומטם. הציבור ישר, וכשהוא רואה בהתנהלות של מערכת אכיפת החוק, שהיא ברוטלית, וכשיש פער בין ההצהרות והנאומים למציאות בשטח - הוא מאבד את האמון במערכת ולא יכול להזדהות עם המלחמה שלה בשחיתות". 

"אין מטרה לשבור נחקרים" 

ניצב מני יצחקי, לשעבר ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, הגיב לדבריו הקשים של הסנגור של אלוביץ ואמר: "אין שום מטרה לשבור נחקרים. התא כלא שהוא מתאר הוא לא תא של המשטרה. הוא קיים בשירות בתי הסוהר, והמדינה החליטה שככה הוא יהיה".

יצחקי אמר כי החקירות במשטרה הוגנות ונעשות בצורה ישרה. "כמובן שסנגור יגן על הלקוח וינסה להקצין את הדברים. החקירות מוקלטות, והן עמוקות ומסודרות, ולשמחתי לא נפל בהן רבב לאורך השנים האחרונות".

יצחקי התייחס לסוגיית גיוס עדי מדינה ואמר: "עדים מדברים כשיש חומר, והם מבינים שהגיעה השעה לדבר. אנחנו לא נופלים על אדם סתם, אלא כשיש ראיות שמאפשרות זאת. כשאתה מניח חומר חזק, אתה גורם לאותו יעד לעשות חושבים ולהגיע למסקנות, והוא מציע את עצמו להיות עד מדינה. במקרים רבים אנחנו מסרבים". 

ההדלפות מחקירות - מכת מדינה

עו"ד אלי זהר, שייצג את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, השתתף אף הוא בפאנל ואמר כי תופעת ההדלפות מחקירות היא מכת מדינה. "אם באמצע חקירה מספרים על מה שנאמר באותה חקירה באתר וואלה, אז זה יכול להגיע ממקור אחד. זה יכול גם להגיע מעורכי דין. מי שמדליף חומר מתוך חקירה, משבש את החקירה, ויש לו כוונה לנווט את החקירה לכיוון מסוים. אם זה נעשה על-ידי איש ציבור, זו עבירה פלילית".