"ידיעות אחרונות" סוגר את בית הדפוס הסמוך לכרמיאל

בבית הדפוס שהוקם בתחילת שנות ה-2000 מועסקים כיום עפ"י הערכות כ-100 עובדים • בעקבות המהלך שצפוי לצאת לפועל בחודשים הקרובים יועברו כל עבודות הדפוס של הקבוצה לבית הדפוס המרכזי בראשל"צ

בית "ידיעות אחרונות" בראשון-לציון / צילום: איל יצהר
בית "ידיעות אחרונות" בראשון-לציון / צילום: איל יצהר

ב"ידיעות אחרונות" הוחלט לאחרונה לסגור את בית הדפוס של הקבוצה הממוקם בפארק התעשייה בר-לב, הסמוך לכרמיאל. מדובר במהלך התייעלות שצפוי לצאת לדרך בחודשים הקרובים, ולאחריו יעברו כל עבודות הדפוס של הקבוצה לבית הדפוס המרכזי של העיתון, הממוקם בראשון-לציון.

בית הדפוס הסמוך לכרמיאל הוקם על-ידי הקבוצה בתחילת שנות ה-2000 בהשקעה של כמה עשרות מיליוני דולרים. על-פי התכנון, הוא צפוי לפעול עוד מספר חודשים, עד שיסתיימו העבודות לפירוק מכונת הדפוס והעברתה לראשון-לציון, שם יושבות כיום גם כל מערכות כלי התקשורת של הקבוצה. ככל הידוע, בבית הדפוס שבפארק התעשייה בר-לב מועסקים כיום כ-100 עובדים שאינם מאוגדים בוועד עובדי הדפוס של "ידיעות אחרונות", ובעקבות המהלך הם יאבדו את מקום עבודתם.

מצבת עובדי הדפוס של "ידיעות אחרונות" צומצמה מאוד בשנים האחרונות על רקע היחלשות הפרינט והקשיים בענף כולו. כיום, ככל הידוע, בראשון-לציון מועסקים כ-80 עובדי דפוס שעדיין מאוגדים בהסכם הקיבוצי המקורי (דור א'), כשלצידם עובדים נוספים שמועסקים בהסדרים אחרים.

מ"ידיעות אחרונות" לא נמסרה עד כה תגובה.