תוכנה זדונית משתמשת בענן של אמזון לכריית מטבעות קריפטו

התוכנה, שנקראת "Xbooster", הצליחה לפרוץ למחשבים רבים ולכרות את המטבע הדיגיטלי מונרו בשווי 100 אלף דולר - כך לפי חברת אבטחת הענן Netskope

המטבע מונרו / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
המטבע מונרו / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

התגלתה תוכנה זדונית שמשתמשת בענן של אמזון כדי לפרוץ למחשבים ולהשתמש בהם לכריית מטבעות קריפטו, כך דווח בקוורץ. התוכנה, שנקראת "Xbooster", הצליחה לפרוץ למחשבים רבים ולכרות את המטבע הדיגיטלי מונרו בשווי 100 אלף דולר, לפי חברת אבטחת הענן Netskope.

באמצעות הענן של אמזון, התוכנה מתקינה שתי תוכנות במחשבים בהם היא משתמשת - תוכנה לכריית מונרו ותוכנת ניהול שמתחברת לשרת חיצוני. התוכנה משתמשת רק במעט כוח עיבוד לכריית המטבע, כך שבעלי המחשב לא ישים לב לנוכחותה. אנשים מתקינים אצלם את התוכנה בטעות באמצעות לחיצה על לינק שנשלח אליהם באימייל או דרך התקנת תוכנות אחרות שהיא מצורפת אליהם.

דוברות שירותי המחשוב של אמזון, AWS, פרסמה הצהרה בה נאמר כי "AWS משתמשת בטכניקות שונות, ידניות ואוטומטיות, כדי למנוע שימוש לרעה בשירותיה. המערכות שלנו מזהות וחוסמות התקפות לפני שהם יוצאות מהתשתית שלנו. כשאנו מוצאים הפרה של תנאי השירות שלנו, אנחנו פועלים במהרה נגדה".

בשנה שעברה זינקו מספר המתקפות של האקרים על מחשבים צורך ניצול כוח עיבוד לכריית מטבעות דיגיטליים, לפי סקר שערכה חברת IBM. מאחר שכריית מטבעות דיגיטליים דורשת כוח עיבוד משמעותי, האקרים משתמשים באופן פיראטי במספר גדול של מחשבים כדי לעשות זאת בצורה אפקטיבית.