עיקולים | בלעדי

העיקול על קופיקס הוסר בתמורה לערבות של 1.7 מ' ש'

מדובר בסכסוך בין קופיקס לספיקת מוצרי הפלסטיק שלה, אימפופיקס • ביהמ"ש הסיר את העיקול שהוטל על קופיקס ועל ארבעת זכייני הרשת שלה, בתמורה לערבות בנקאית

אבי כץ / צילום: איל יצהר
אבי כץ / צילום: איל יצהר

כיפופי הידיים בין קופיקס  לספקית מוצרי הפלסטיק אימפופיקס נמשך: קופיקס הגישה אתמול (ד') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב להסרת העיקול שהוטל עליה ועל ארבעת זכייני רשת בתי הקפה שלה, ול"גלובס" נודע כי בית המשפט נעתר לבקשה. כלומר, העיקול הוסר, ובמקומו קופיקס נדרשה לערבות בנקאית בהיקף של 1.7 מיליון שקל.

שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב נועה גרוסמן, שהחליפה בטיפול בתיק את השופט עודד מאור, החליטה להיעתר לבקשה והסירה את צו העיקול הזמני על קופיקס ועל זכייניה. "לאחר ששקלתי, החלטתי להיענות לבקשה החלופית להמרת העיקולים שהוטלו בתיק זה אצל כלל המחזיקים, בערבות בנקאית אוטונומית". עוד ציינה השופטת כי הערבות תהיה צמודה למדד מיום הטלת העיקול - 4 באפריל.

בעלי קופיקס, אבי כץ, הגיב היום (ה') לדברים בשיחה עם "גלובס": "קופיקס מברכת על העובדה שבית המשפט החזיר את התביעה לפרופורציות האמיתיות שלה, ובמקום 21 מליון שקל שנתבעו, אישר להסיר את העיקולים תמורת הפקדת ערבות בנקאית על סך של 1.7 מליון שקל. לקופיקס גרופ יש יכולת פיננסית איתנה המאפשרת לה לפרוע סכום כזה או אף גדול יותר באם תידרש לכך. יש לזכור כי מדובר בהליך מקדמי בלבד, ולאחר שמיעת ההוכחות יתברר שגם אותם טענות בגין 1.7 מיליון שקל הן לא כלום".

אתמול נחשף ב"גלובס" כי שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, עודד מאור, אישר להרחיב את העיקול הזמני שהוטל על קופיקס בסכום של 1.7 מיליון שקל לארבעה מהזכיינים שלה. זאת, לאחר שלפי הבקשה, חמשת מקורות העיקול שקבע בית המשפט, בהם הגופים המעמידים אשראי לקופיקס - בנקים וחברות אשראי - וגם רשת רמי לוי, שבתחילת השנה הודיעה על רכישת 20% ממניות קופיקס, הודיעו כל אחת בנפרד כי לא ניתן לעקל מהם כספים או נכסים שקשורים לחברה.

לאור התשובות הללו פנתה אימפופיקס, ספקית הכוסות ומוצרי הפלסטיק של הרשת, בבקשה לבית המשפט להרחיב את צו העיקול על הכספים שהזכיינים של רשת בתי הקפה מעבירים לקופיקס. "אורבן קופיקס וסופר קופיקס מסכלות את תשלום החוב שלהן לאימפופיקס", טוען דקל בן לולו, בעלי החברה בבקשה שהוגשה לבית המשפט, ומוסיף כי "לא נראה שקיים מקור לסילוק החובות". 

מחברת אימפופיקס נמסר בתגובה: "בית המשפט חזר על הצעתו הראשונה מיום 4 באפריל 2018, לפיה חברת קופיקס תמיר את העיקול בסך 1.7 מיליון שקל על-ידי הפקדת ערבות בנקאית אוטונומית, דבר שהיה מטיב עמנו וחוסך זמן יקר בלנסות ולהשים את היד על כספי העיקול. חברת קופיקס התחמקה מאז ועד היום מלשאת באחריות ולגרום לכך שצו העיקול יכובד, זאת ככל הנראה לאור מצוקה כלכלית כבדה. מכל מקום, הערבות הבנקאית מותירה על כנה את העיקרון שקבע בית המשפט המחוזי בהחלטתו מ-15 במאי 2018, לפיו קיים סיכון לא מבוטל כי ביום פקודה לא תוכל קופיקס לפרוע את התחייבותה. נציין כי עד כתיבת שורות אלה, לא התקבלה הערבות הבנקאית".

אימפופיקס היא כאמור ספקית הכלים חד-פעמיים של רשת בתי הקפה של קופיקס. החברה עוסקת ביבוא מוצרי נון-פוד מסין ועד לאחרונה סיפקה לרשת בתי הקפה של קופיקס מוצרים מתכלים כמו כוסות, קשים, בוחשנים ועוד, וכן סיפקה לרשת הסופרמרקטים סופר קופיקס סחורה שאינה קשורה למזון.