הלבה בהוואי שרפה מבנים של תחנת הכוח Puna של אורמת

תחנת הכוח בהוואי מושבתת מאז התפרצות הר הגעש הסמוך ב-3 במאי • אורמת: לא יכולים להעריך מתי התחנה תוכל לחזור לפעילות

ההתפרצות הגעשית בהוואי / רויטרס
ההתפרצות הגעשית בהוואי / רויטרס

חברת האנרגיה הגיאותרמית אורמת מספקת היום (ה') למשקיעים עדכון נוסף בנוגע לתחנת הכוח Puna בהוואי, על רקע התפרצות הר הגעש Kilauea הסמוך לתחנה בתחילת החודש. לפי העדכון הנוכחי, אתמול, בעקבות זרימת הלבה, נשרפו תחנת השנאה ומחסן שאחסן מתקן קידוח. לדברי החברה, המבנים שנשרפו מכוסים בביטוח.

לפי הודעת אורמת  , בשל הזמן הארוך שיידרש לבנות את תחנת ההשנאה ובשל היקף הנזק שנגרם לקווי התמסורת של HELCO - חברת החשמל של הוואי - החברה לא יכולה להעריך מתי תחנת Puna תוכל לחזור לפעילות. הלבה הזורמת כיסתה וחסמה את הדרך הראשית לתחנת הכוח, כאשר נכון להיום ישנן דרכים חלופיות פתוחות.

אורמת, בניהולו של יצחק אנג'ל, פעילה בשני מגזרים: מגזר החשמל, שבו היא מחזיקה בבעלות על תחנות כוח שהיא בונה; ומגזר המוצרים, שבו היא מקימה תחנות כוח עבור צדדים שלישיים. תחנת Puna מהווה כ-3.5%-4% מה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) השנתי של אורמת, ולפי דיווח קודם של החברה, יש לנכס ביטוח הכולל כיסוי במקרה של התפרצות וולקנית עד ל-100 מיליון דולר. חלקה של אורמת בתחנה הוא 63% - מדובר באחת מהתחנות שנכללות בהסכם משנת 2015 עם קרן ההשקעות הקנדית Northleaf, במסגרתו הקרן הקנדית רכשה מאורמת חלק מהבעלות בתחנות כוח שלה בארה"ב תמורת כ-162 מיליון דולר.

התחנה בהוואי מושבתת מאז התפרצות הר הגעש ב-3 במאי. מאז הדיווח הראשון של אורמת בנושא, עם פרסום דוחות הרבעון הראשון, מניית אורמת טכנו  נחלשה בכ-12%. החברה נסחרת בבורסות ניו יורק ות"א לפי שווי של 2.7 מיליארד דולר.