חמישה גאדג'טים מפנקים שיעזרו לכם ליהנות בזמן המונדיאל

נעליים חכמות, כדורים וירטואלים ומקרר שיביא לכם את הבירה עד אליכם, אלו רק חלק מהדברים שישדרגו לכם את גביע הכדורגל העולמי

חיישן המעקב Playertek
חיישן המעקב Playertek

גביע העולם בכדורגל, שייפתח בשבוע הבא, הוא לא רק אירוע ספורטיבי חשוב. הוא מהווה נקודת ציון עסקית, שמרכזת סביבה פעילות שיווק, מכירות והשקת מוצרים בהיקף של מאות מיליוני דולרים. לא מדובר רק על ספונסרים ישירים של האליפות, שמקווים שהחשיפה הפרסומית תתורגם להכנסות, אלא גם על יצרני מוצרי מזון ושתייה, רהיטים, בידור וכמובן גאדג'טים, שיעמדו במוקד העניין של כמה מיליארדי חובבי כדורגל ברחבי העולם. אלו מתכוננים להיצמד למסך או לשפר את ביצועי הכדורגל שלהם - לפחות וירטואלית. לטובת חובבי הכדורים מצורפים מספר גולים טכנולוגיים.

רפידות חכמות לנעלי כדורגל

כל מאמן כדורגל יגיד לכם שהדרך לתהילה מתחילה בנעליים, בתקופתנו מדובר כמובן בנעליים חכמות. המוצר של חברת הסטארט-אפ SportScientia שבסיסה בבריטניה וסינגפור, מיועד להפוך נעליים רגילות לחכמות: במרכזו ניצבת רפידה פנימית שמודפסת במדפסות תלת ממד ולתוכה מוטמעים חיישנים רגישים, שאינם מפריעים להליכה או לריצה. עוד מוטמע בנעל רכיב תקשורת אלחוטי, שמשדר את הנתונים לאפליקציה בסמארטפון. מגוון הנתונים רחב מאוד וכולל נתונים כמו חלוקת עומס, ביצועים, התאוששות, מהירות, מרחק ועוד.

בנוסף ניתן לחזות פציעות מתהוות ולהזהיר מפניהן בטרם יחמירו. את הנתונים אפשר להעלות לענן לצורך ניתוח מקצועי של בסיס ידע של מאמנים ופיזיולוגים. האלגוריתמים "לומדים" לאורך זמן את הרגליו של המתאמן ואת יכולותיו, ומשדרים הוראות לשיפור. כרגע המוצר נמצא בפיתוח בשיתוף מספר קבוצות כדורגל, וההזמנות המוקדמות ייפתחו כנראה בהמשך השנה.

רפידות של SportScientia
 רפידות של SportScientia

כדור חכם עם ראיית מכונה

יש אנשים שצפייה במשחק כדורגל מעוררת בהם את הדחף לשתות בירה ולפצח גרעינים, אחרים מרגישים צורך עז לכדרר. עבורם מוצעים כיום בשוק לא מעט "כדורים חכמים", שרותמים את נפלאות ה-Internet of Things לצורך מעקב ותיעוד ביצועים.

דוגמה אחת הוא הכדור DribbleUp שהחל את דרכו בקיקסטארטר ולאחר הצלחת הגיוס יצא למדפים בנובמבר אשתקד. זהו כדורגל תקני עם עור תפור ועמידות בפני מים אולם במקום מודול אלחוטי, שדורש סוללה והופך את הטעינה לבעייתית, הוא מכיל גרפיקה מיוחדת על צידו החיצוני, שפועלת בשילוב עם אפליקציה של ראיית מכונה בטלפונים חכמים.

המערכת כוללת חצובה להצבת הטלפון החכם על הרצפה ולאחר הצבת הכדור מול המצלמה הכדור "מזוהה" על ידי אפליקציה שעוקבת אחרי תנועותיו במרחב. ניתן לעקוב ולתעד דיוק ומהירות של בעיטות בכדור, ליצור "גולים" וירטואליים ללא שער (בחדר בבית, למשל), לספור כדרורים, לעקוב אחרי פעולת הרגליים ולבצע אימונים מונחים קולית בהתאם לתוכניות מקצועיות באפליקציה. חיבור הטלפון למסך הטלוויזיה הביתית מאפשר לשלב את האימון עם מציאות מועשרת (Augmented Reality) ו"להתאמן" על מגרשי משחק וירטואליים בכל מזג אוויר. הכדור מוצע בשלוש מידות לשחקנים בגילאים שונים ומחירו באמזון כ-99 דולר.

הכדור של dribble
 הכדור של dribble

לשחרר את הרונאלדו הפנימי

מתאמנים רציניים, שרוצים לשחרר את השחקן הפנימי שלהם, יכולים לרכוש כיום שלל מערכות מתקדמות למעקב וניתוח אחרי הביצועים שלהם על המגרש. דוגמה אחת היא המערכת המכונה Playertek, שכוללת אפוד אימונים חכם אליו מוצמד פוד עם חיישני GPS, תאוצה ומגנטומטר, שעוקב במדויק אחרי תנועות השחקן בעת המשחק.

אפליקציה עם תוכנה אנליטית חכמה, שתוכננה על ידי חברה מתחום הכדורגל, מאפשרת לנתח באופן מדויק את ביצועי השחקן בשתי מחציות המשחק על פי עשרות פרמטרים שונים, לעקוב אחרי תנועתו על המגרש, לתעד את מספר הבעיטות בכדור ואפילו להשוות את הביצועים בהשוואה לאלה של שחקני כדורגל מקצועיים.

חיישן המעקב Playertek
 חיישן המעקב Playertek

ספת טלוויזיה חכמה לעצלנים

עבור רבים, אליפות העולם הכדורגל פירושה רביצה של שעות מול המסך על כורסה או ספה וגם כאן ניתן לשדרג את החוויה באמצעות טכנולוגיה עדכנית. דוגמה אחת היא "הספה החכמה" של חברתMiliboo הצרפתית, שמציעה כמעט כל מה שצריך כדי לתפקד בלי לקום מהספה.

זרוע אחת של הספה כוללת בתוכה מסך מגע אלחוטי מובנה לשליטה בטלוויזיה, במערכת הקול או בבית החכם. המסך כולל בתוכו גם כרטיס SIM לצורך תקשורת במידע וקול או להזרמת מוזיקה.

למי שלא רוצה להוריד את העיניים מהמשחק אפילו לצורך תפעול השלט מוצע מיקרופון רב כיווני וחיבור לרשת הביתי, שמאפשר שליטה קולית בכל פונקציות הבית דרך הסייענית אלקסה של אמזון. יש כמובן גם רמקולים מובנים, מקום לטעינה אלחוטית של הטלפון הנייד ללא צורך בכבל, רמקולים מובנים ותאורת רקע בצבעים משתנים בבסיס הרהיט. החברה מציעה את הריהוט בארבע מידות - החל מכורסה בודדת ועד לספה לארבעה במחיר שנעים בין כ-2500 ל-4300 דולר.

ספה של miliboo
 ספה של miliboo

בירה עד לכורסה

עבור מי שחייב את הבירה שלו בדיוק בטמפרטורה הנכונה, אבל לא רוצה לקום אל המקרר שמא יפסיד גול היסטורי, מיועד המיני-מקרר האוטונומי של פנסוניק היפנית. המכשיר משלב את התכונות של מיני-מקררים נפוצים לצד יכולת התנועה והניווט של שואבי אבק רובוטיים נפוצים. בסיס המקרר כולל גלגלים ומנוע חשמלי, שמשולבים עם חיישן לייזר וחיישן אולטרה-סוני, שמאפשרים לו לנווט בין עצמים מבלי להתנגש בהם. המכשיר מגיב לפקודות מאפליקציה בטלפון החכם או לפקודות קוליות באמצעות אלקסה מבית אמזון ושות', והוא מתביית על מיקומו של המזמין באמצעות מפה מובנית. כאשר המשימה מסתיימת, או כאשר הסוללה נחלשת, המכשיר חוזר אוטומטית לנישה שלו במטבח ומתחבר לרשת החשמל ולמטען. מקור הכוח הוא סוללת ליתיום חזקה. בינתיים מדובר באב טיפוס אבל החברה מתכוונת להשיק דגם סדרתי בעתיד הנראה לעין, בשלב הראשון ביפן.