מנכ"ל חדש לפעילות התעשייה האווירית בארה"ב: סוואמי אייר

סוואמי אייר, לוטננט קולונל בחיל האוויר האמריקאי ובעל ניסיון ניהולי בכיר של למעלה מ-20 שנה, יהיה המנכ"ל החדש של התעשייה האווירת בארה"ב • במקביל, נמשכים בתע"א ההליכים לבחירת מנכ"ל חדש במקום המנכ"ל היוצא, יוסי וייס

סוואמי אייר, מנכ"ל IAI North America) IAI NA) / קרדיט: התעשייה האווירית
סוואמי אייר, מנכ"ל IAI North America) IAI NA) / קרדיט: התעשייה האווירית

סוואמי אייר מונה לתפקיד מנכ"ל התעשייה האווירית בצפון אמריקה וינהל את כלל הפעילות של התעשייה האווירית באזור זה, לרבות ניהול החברות-הבנות שלה, סטארק ואלתא צפון אמריקה.

בתעשייה האווירית אמרו היום (ב') כי לאייר יש ניסיון ניהולי בכיר של יותר מ-20 שנה בתחומי האירוספייס, הביטחון והסייבר. בתפקידו האחרון הוא שימש בתפקיד נשיא ומנכ"ל של אולטרה אלקטרוניקס והוביל בה מהלכים מורכבים למיזוג ורכישות. לפני כן הוא כיהן בתפקיד סמנכ"ל דיפנס וחלל בהאניוול, שבה הוא ניהל תוכניות מקומיות וגלובליות בהיקף כולל של כ-14 מיליארד דולר.

אייר הוא בעל דרגת לוטננט קולונל ושירת בשורה של תפקידים בחיל האוויר האמריקאי, במסגרתם היה אמון על פעילות החיל בדרום אסיה ואוסטרליה.

"ארה"ב מהווה 75% מהשוק הביטחוני בעולם שפתוח לעסקים עבור התעשייה האווירית, והחברה מתכוונת להתמקד ולצמוח בו", אמר היום עם פרסום ההחלטה של מינוי של סוואמי אייר, יו"ר התע"א, הראל לוקר: "הסכם הסיוע הביטחוני שנחתם בתקופת ממשל אובמה מחייב את החברה להיערך באופן שונה בארה"ב, ואייר הוא האיש המתאים לשאיפות שלנו באזור זה: יש לו ניסיון בארה"ב בתחומי פעילותה השונים של החברה, יחד עם יכולות ניהוליות ועסקיות מרשימות".

אייר מחליף את הגנרל דוק פוגלסון שכיהן בתפקיד זה עד לאחרונה, כשברקע בתע"א נמשכים ההליכים לבחירת מנכ"ל חדש שימונה בקרוב במקום המנכ"ל היוצא, יוסי וייס. על-פי הערכות, המנכ"ל החדש של תע"א ימונה בשבועות הקרובים.

עד שימונה מנכ"ל שיחליף את וייס, החברה עצרה מהלכים לאיתור ולמינוי בעלי תפקידים בכירים אחרים בחברה. בכוונת תע"א לחדש את המהלכים לקראת איוש משרות אלה רק לאחר מינוי מנכ"ל חדש לחברה.