Fyber משיקה מוצר חדש ושת"פ עם Facebook audience

החברה הישראלית-גרמנית נסחרת בבורסה בפרנקפורט בשווי שוק של 64 מיליון אירו ועוסקת בפיתוח טכנולוגיות לפרסום במובייל

פרסום בסלולר / צילום: שאטרסטוק
פרסום בסלולר / צילום: שאטרסטוק

חברת האד-טק פייבר (Fyber) הודיעה אתמול על שיתוף-פעולה עם Facebook Audience Network (רשת של אתרים ואפליקציות שבהם ניתן לפרסם) וזאת כחלק מהשקת מוצר חדש של פייבר, FairBid. המוצר נועד לאפשר למפתחי אפליקציות למכור פרסומות בצורה יעילה יותר ליותר סוגי מפרסמים, ובכך למקסם את ההכנסות מכל פרסומת.

פייבר, המנוהלת על-ידי זיו אלול, נסחרת בבורסת פרנקפורט לפי שווי שוק של כ-64 מיליון אירו. אלול הקים וניהל את חברת אינראקטיב שנמכרה לחברה גרמנית, RNTS, תמורת כ-86 מיליון דולר, והפך למנהל החברה הממוזגת, שנקראת כיום פייבר. החברה מפתחת טכנולוגיות לפרסום מודעות במובייל, בדגש על פרסומות וידאו.

לפי הודעת החברה מאתמול, החידוש המרכזי במוצר שהשיקה הוא שהמוצר מאפשר לרשתות פרסום כמו פייסבוק להתחרות על שטחי פרסום בזמן אמת מול סוגי קונים אחרים שעד היום לא התחרו במקביל. בחברה מציינים כי עד היום, בעל האפליקציה היה מציע לכל רשת את שטח הפרסום אחת אחרי השנייה, ולא במקביל; המשמעות היא שייתכן שרשת מסוימת מוכנה לקנות את שטח הפרסום במחיר גבוה יותר, אבל היא לא תקבל את ההזדמנות כי רשת אחרת תקבל את האופציה לפניה, לפי הסדר מוגדר מראש על בסיס נתונים היסטוריים. המוצר החדש של פייבר לא נותן עדיפות לרשת אחת על פני אחרת, או לסוג מפרסם מסוים על פני אחר. כל סוגי הקונים וכל רשתות הפרסום מתחרות במקביל, בזמן אמת.

״הפלטפורמה החדשה תאפשר מסחר בזמן אמת בין השחקנים השונים בבורסת פרסום שקופה ופתוחה יותר ותסייע להגדיל את התועלת לכלל השחקנים משני עברי המסחר", אמר אלול. "אנחנו למעשה מסירים 'מדרגות' שגורמות לרשתות פרסום כמו פייסבוק לפספס הזדמנויות להציג פרסומות רלבנטיות, וגורמות למפתחי אפליקציות להשאיר כסף על השולחן. הפתיחות והשקיפות שהפלטפורמה מייצרת מקלות על המסחר וממקסמות את היתרונות עבור כל הצדדים".