ראובן לשמן מכר 390 אלף מניות לסיכו תמורת כ-2 מיליון שקל

וגם: בת זוגו של מנכ"ל ביג מכרה מניות תמורת 5 מיליון שקל, חנכ"ל חברת התעשייה גן שמואל יפרוש בשנה הבאה, ועמותת ידידי שיבא גייסה 5 מיליון שקל

איתן בר זאב / צילום: איל יצהר
איתן בר זאב / צילום: איל יצהר

עמותת ידידי שיבא גייסה 5 מיליון שקל בערב גאלה - מטרת התרומות: הקמת המרכז הלאומי לבריאות פצועי צה"ל

אמש נערך במרכז הרפואי תל-השומר, ערב הגאלה השנתי המסורתי של עמותת ידידי שיבא, תחת הכותרת "70 שנה לשיבא". את פניהם של מעל 1,000 האורחים והתורמים קיבלו ורד גרינבוים, מנכ"לית אגודת ידידי המרכז הרפואי, גליה מאור, יו"רית אגודת הידידים, ופרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי המשולב ורעייתו ענבל. השולחן היקר ביותר בערב נמכר ב-200 אלף שקל, כאשר בסופו נאסף סך של 5 מיליון שקל. 

השנה התמקד האירוע בגיוס תרומות שיוקדשו להקמת המרכז הלאומי לבריאות פצועי צה"ל. בתוך כך, יורם דבש, נשיא הבורסה ליהלומים, גייס את חברי הבורסה ויחד נתרמו בשמם למעלה ממיליון שקל. 

מלבדם, בקהל האורחים והתורמים ניתן היה לפגוש אנשי עסקים בהם: חיה ויצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק; רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי; סמדר ברבר צדיק, מנכ"לית הבנק הבינלאומי; מירי ורביב צולר, מנכ"ל כיל; משה קפלינסקי, מנכ"ל נשר; שירה וישי דוידי, בעל השליטה בקרן פימי; אנשי העסקים איריס וזלמן יליזרוב; עו"ד מיכל וח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג; איל וולדמן, נשיא ומנכ"ל מלאנוקס וזוגתו ג'אן בן אהרון; אתי וגבי רוטר, מנכ"לים משותפים בקסטרו; חווה ואלפרד אקירוב, בעל השליטה באלרוב; אלי ואלונה ברקת, בעלי הפועל באר שבע; רותי ולוני הרציקוביץ'; נועז ברניר, מנכ"ל הכללית; אילן גרינבוים, נשיא ישראלינק, ואחרים.

יצחק וחיה תשובה / צילום: אביב חופי
 יצחק וחיה תשובה / צילום: אביב חופי

אורי קנמון, מנכ"ל חברת התעשייה גן שמואל, יפרוש בסוף 2019 

אורי קנמון, מנכ"ל חברת התעשייה גן שמואל, הודיע לדירקטוריון החברה על כוונתו לסיים את כהונתו בתפקיד בסוף שנת 2019. בגן שמואל ציינו בהודעה שפרסמו בנושא כי החלטתו של קנמון "נובעת מסיבות אישיות", וכי "החברה נערכת בהתאם".

קנמון (56), חבר קיבוץ גן שמואל המחזיק בשליטה בחברה, עומד מזה שנים רבות בראשותה, וטרם כהונתו כמנכ"ל שימש כמנהל מערכות המידע שלה. קנמון מועסק בחברה באמצעות קיבוץ גן שמואל, ולא נמנה בשנים האחרונות עם חמשת שיאני השכר של החברה. בשנים האחרונות שילמה גן שמואל לקיבוץ סכומים של כ-4.5-5 מיליון דולר בכל שנה בגין העמדת שירותי כוח אדם לחברה, סכומים הכוללים את התמורה לנושאי המשרה הבכירים ובהם קנמון.

בחודש דצמבר האחרון אישרו בעלי מניות החברה הארכה של עד שנה לגמול המשולם לנושאי המשרה שהינם חברי קיבוץ גן שמואל, ובהם קנמון.

עיקר פעילותה של גן שמואל מתרכז באספקת חומרי גלם לתעשיית המשקאות הטבעיים והקלים בארץ ובעולם. בנוסף היא מספקת מיצים טבעיים, נקטרים ומשקאות קלים לצרכנים תחת המותג "פרימור", מוצרים של מותג פרטי ונוספים.

מוצרי החברה מתפלגים לשלוש קבוצות עיקריות - מוצרי פרי הדר, מוצרי עגבניות ומוצרי פירות נוספים, וחומרי הגלם שלה הם בעיקר רכזי פרי מיובאים ופרי הדר ועגבניות. עיקר פעילותה מיועדת לייצוא.

בדוחות הכספיים לרבעון הראשון של השנה, שפורסמו בסוף חודש מאי, הציגה גן שמואל שחיקה של 4% בהכנסותיה, שעמדו על כ-52 מיליון דולר, ירידה אותה ייחסה החברה בעיקרה ל"דחייה של מכירות מהרבעון הראשון לשני", והרווח הנקי שלה צלל ב-28% ועמד על פחות מ-5 מיליון דולר.

מתחילת השנה איבדה מניית החברה כ-13% מערכה, והיא משקפת לגן שמואל שווי של כ-460 מיליון שקל.

אורי קינמון / צילום: גיל ארבל
 אורי קינמון / צילום: גיל ארבל

אי.בי.אי בית השקעות פתח את יום המסחר בבורסה בתל-אביב

אל הבורסה בתל-אביב הגיעה הבוקר הנהלת אי.בי.אי בית השקעות, שם היא פתחה את המסחר  לרגל הנפקת קרן ההייטק אי.בי.אי. טכנולוגיה עלית בבורסה. בטקס השתתפו: דייב לובצקי, שותף, יו"ר אי.בי.אי קרנות נאמנות; ד"ר דור לי-לו וד"ר דן אקס, מנהלי הקרן; אורי בן דב, מנכ"ל אי.בי.אי; איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך ושריה אורגד, סמנכ"ל בכיר ומנהל מחלקת אסטרטגיה ופיתוח עסקי בבורסה. 

נזכיר כי הקרן, בהובלת ד"ר דן אקס וד"ר דור לי-לו, עברה את המשוכה המינימלית להנפקת יחידותיה בבורסה ותזכה להגנה ממשלתית, עבור השקעה בסטארט-אפים. הקרן עמדה בדרישות המינימום ובסיומו של המכרז הציבורי השלימה גיוס של מעל ל-403 מיליון שקל. 

לובצקי סיפר על הפודיום על התהליך שראשיתו במייל אותו הוא קיבל, לפיו משרד האוצר פרסם תקנות חדשות להקמת קרנות טכנולוגיה עילית. "באותו השבוע הגיעו למשרדי ד"ר דן אקס וד"ר דור לי-לו, שנתנו לי סקירה של הדוקטורט שלהם ושל מודל השקעה בהייטק עליו הם עובדים", הוא סיפר, "הם הציעו שנלך ליזמים ושנחתום איתם על חוזה לפיו כל השקעה שהם עושים, נבצע יחד איתם. כדוקטורים הם גם הצליחו להוכיח סטטיסטית שזה עשוי אף לייצר תשואות טובות.

"חשבתי שזה רעיון מעולה אבל ממש בלתי ישים", אמר לובצקי. "זה נשמע לי כאילו שנסגור חוזה עם וורן באפט, שדקה לפני שהוא משקיע במניות הוא יתקשר ויספר לנו איפה הוא שם את הכסף". למרות זאת בחר לובצקי להיענות. "חודשיים לאחר מכן, אני מוצא עצמי ברצף פגישות עם יזמים מצמרת תעשיית ההייטק הישראלית שאומרים לנו כן. שנה וחצי אחרי אנחנו עומדים פה בפתיחת המסחר של הקרן", הוא הכריז.

צילום: איתי בן זאב, דן אקס, אורי בן דב, דייב לובצקי, שריה אורגד ודור לי-לו (צלם: עומר מסינגר)

תמר בר זאב, רעייתו של איתן בר זאב, מכרה מניות החברה תמורת כ-5 מיליון שקל 

בשבועות האחרונים ביצעה תמר בר זאב, בת זוגו של מנכ"ל חברת הנדל"ן המניב ביג איתן בר זאב, מימוש החזקות משמעותי, כשמכרה ממניות החברה תמורת כ-5 מיליון שקל. במסגרת העסקה, שנעשתה מחוץ לבורסה, מכרה בר זאב 22 אלף מניות לפי מחיר מניה של 230 שקל, וכעת נותרה עם קצת יותר מ-2% מהון החברה.

איתן בר זאב מעניק לביג שירותי ייעוץ לחברה ואחראי לניהול השוטף שלה, באמצעות חברה הנמצאת בבעלותה המלאה של רעייתו תמר, וזכאי בגין השירותים שהוא מעניק לחברה לתמורה חודשית של כ-322 אלף שקל.

ב-2017 עלות העסקתו עמדה על 3.9 מיליון שקל.

ביג נסחרת בבורסה בשווי של 3.4 מיליארד שקל אחרי שהתחזקה ב-5% מתחילת השנה. עיקר פעילות החברה, הנמצאת בשליטת היו"ר יהודה נפתלי, מתרכזת במרכזים מסחריים פתוחים (פאואר סנטרס) בישראל ובארה"ב, ובסך הכול היא מחזיקה יותר מ-60 נכסים, 28 מהם בארה"ב ו-24 נוספים בישראל.

ראובן לשמן מכר 390 אלף מניות לסיכו תמורת כ-2 מיליון שקל

כשנה לאחר הצטרפותה לבורסה של חברת התשתיות לסיכו (Lesico), ראובן לשמן, מבעלי השליטה בה, החליט לממש נתח מהחזקותיו ובימים האחרונים מכר קצת פחות מ-1% מהונה תמורת כ-2 מיליון שקל. במסגרת העסקה, שנעשתה מחוץ לבורסה, מכר לשמן 390 אלף מניות לסיכו תמורת כ-5 שקלים למניה, ובעקבותיה שיעור החזקותיו בחברה עומד כעת על כ-10%, לעומת קרוב ל-11% טרם העסקה.

לשמן (43), מכהן כסמנכ"ל זכיינות ואחזקה בלסיכו ועלות העסקתו ב-2017 עמדה על כ-950 אלף שקל.

לסיכו, הנמצאת בשליטת משפחת לשמן, עוסקת בפרויקטים בתחום התשתיות, ומחלקת את פעילותה לשני מגזרים - הקמה, ואחזקה וזכיינות.

מניות החברה החלו להיסחר בסוף חודש מאי 2017, אחרי גיוס מניות ראשוני (IPO) בהיקף של כ-70 מיליון שקל, ומאז מנייתה שמרה על יציבות ומשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-250 מיליון שקל.

בימים האחרונים עדכנה לסיכו על זכייה במכרז לביצוע עבודות להקמת מבנה של כ-9,000 מ"ר, בתמורה כוללת של כ-100 מיליון שקל.