הרכישה השישית של מיקרוסופט החודש: פלטפורמה לבתי ספר

מיקרוסופט רכשה את פליפגריד, פלטפורמת דיונים בווידאו לתלמידים • ענקית המחשוב מתחרה מול אפל וגוגל בשוק החינוכי

מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נדלה / צילום: רויטרס
מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נדלה / צילום: רויטרס

מיקרוסופט רכשה את פליפגריד, פלטפורמת דיונים בווידאו לתלמידים כחלק ממאמציה להתרחב בתחום החינוך. בעקבות הרכישה, הפלטפורמה תוצע בחינם לבתי ספר. פליפגריד כבר נמצאת בשימוש של יותר מ-20 מיליון מורים ותלמידים בעולם ב-180 מדינות. הפלטפורמה מאפשרת לסטודנטים לדון בנושאים ולהגיב באמצעות וידאו מהבית או מהכיתה. היא מזכירה את הרעיון מאחורי תופעת סרטוני התגובה (reaction) ביוטיוב לנושא מסוים. גם לאחר הרכישה פליפגריד תשמור על שמה ועל צוות ההנהלה והעובדים שמאחוריה.

מיקרוסופט  מתחרה מול אפל וגוגל בשוק החינוכי, כאשר מחשבי כרומבוק של גוגל הם הנפוצים ביותר בבית ספר בארה"ב כיום. כחלק ממאמציה בתחום, מיקרוסופט שיפרה את אופיס 365 כדי לפנות איתו לבתי ספר, ומציעה לפטופים עם מערכת ההפעלה ווינדוס 10 בעלות 189 דולר לבתי ספר. מיקרוסופט שיפרה גם את אפליקציית OneNote כך שתכיל פיצ'רים עבור תלמידים.

זוהי הרכישה השישית של מיקרוסופט החודש לאחר שרכשה את גיטהאב ב-7.5 מיליארד דולר וארבעה אולפנים של משחקי וידאו. התגובות על הרכישה של גיטהאב בקרב מפתחים עדיין מעורבות, לפי שיחות שאתר The Verge קיים עם מפתחים שפעילים בפלטפורמה. "אנשים מגזימים בתגובה שלהם, והפלטפורמה בטח לא תשתנה עבור 99% מהמשתמשים", אמרה אנה הנינגסן ואילו קיילי סימפסון אמרה כי "אני דואגת מהדרכים בהן מיקרוסופט תנסה להרוויח מהדאטה שיהיה לה לגבי הדרכים בהן מפתחים עובדים והדרכים בהן פרויקטים נבנים".