אינסטגרם: מיליארד משתמשים ופלטפורמת וידאו חדשה

החברה הודיעה על פלטפורמה חדשה להצגת סרטונים ארוכים בשם IGTV, שתתחרה ביוטיוב ובסנפצ'אט

אינסטגרם / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אינסטגרם / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

אינסטגרם הודיעה באירוע פנימי כי הגיעה למיליארד משתמשים פעילים בחודש בכל העולם. בנוסף, החברה הודיעה על פלטפורמה חדשה להצגת סרטונים ארוכים בשם IGTV. 

IGTV תהיה אפליקציה בפני עצמה, ובנוסף יהיה לה גם חלק בתוך אפליקציית אינסטגרם. ההשקה מגיעה בניסיון להתחרות בסנפצ'אט ויוטיוב ולענות על הדרישה של מפרסמים לווידאו במובייל.

חלק מהיוצרים שנחשבים למשפיעים ביותר באינסטגרם כבר הסכימו לשתף פעולה ולהעלות תוכן דרך הפלטפורמה החדשה. התוכן באפליקציה יהיה מגוון, ובהדגמה לעיתונות החברה הראתה דוגמאות שונות, מסרטונים של חוקרי טבע ועד טבחים חובבים. המיקוד הוא בסרטונים שצולמו לאורך, כך שהמשתמשים יחזיקו את הטלפון שלהם במאונך במהלך הצפייה.

נכון לרגע זה ב-IGTV לא יהיו מודעות, והחברה לא תשלם ליוצרים שישתמשו בה, אך הציפייה בחברה היא שבשלב מתקדם יותר יוצגו בה מודעות כשחלק מהכספים על פרסום יועברו ליוצרים. לדברי החברה, בדרך זו יוצרים יוכלו להתפרנס מהפלטפורמה.

אינסטגרם הוקמה ב-2010 ונרכשה על-ידי פייסבוק ב-2012 תמורת מיליארד דולר. לפני שנתיים אינסטגרם השיקה את הסטוריז - פיצ'ר שמאפשר למשתמשים לשתף תמונות וסרטונים קצרים באורך 15 שניות למשך 24 שעות.