רייטינג: 8 מ-10 המשדרים הנצפים השבוע - משחקי מונדיאל

המשחק הנצפה ביותר: ארגנטינה נגד קרואטיה • הרייטינג הממוצע של תאגיד השידור "כאן" בפריים-טיים זינק ל-14.5%

ליונל מסי / צילום: רויטרס
ליונל מסי / צילום: רויטרס

שבוע ראשון מלא של שידורי מונדיאל 2018 מאפשר למשחקים להשתלט באופן כמעט מוחלט על טבלת הרייטינג השבועית, במגמה שצפויה ללוות אותנו גם בשבועות הקרובים. שמונה מבין עשרת המשדרים המובילים הם משחקים מגביע העולםף ושבעה מתוכם שודרו בתאגיד השידור הציבורי "כאן". הבעייתיות שעומדת בפני שלושת הערוצים המסחריים, שממילא מתמודדים עם קשיים מאז הפיצול, היא ברורה.

אבל נפתח בחגיגה של התאגיד. השידור הציבורי מוביל כמובן את הצפייה מדי ערב, ושלושה מבין המשחקים ששודרו אצלו רושמים נתון של 20% ומעלה. ברזיל וארגנטינה מסתמנות כשתי הנבחרות שמעוררות את העניין הרב ביותר בקרב הישראלים, כשהמשחק של ארגנטינה מול קרואטיה מוביל בקרב בתי-אב יהודיים עם 24.8%, והמשחק של ברזיל מול שווייץ מוביל בנתון של צפיית פרטים בכלל האוכלוסייה עם 635 אלף צופים.

התאגיד ממשיך ליהנות מהרייטינג הגבוה גם בתוכניות הנלוות. מהדורת החדשות המרכזית רשמה ביום חמישי לראשונה נתון דו-ספרתי של 10%, וגם בשאר הימים נתוניה היו גבוהים. רייטינג הפריים-טיים השבועי הממוצע של כאן זינק ל-14.5%, הרבה מעל הערוצים המסחריים, כשהמבחן יהיה כמובן עם סיום הטורניר.

מנגד, בערוצים המסחריים, התמונה כמובן הפוכה. קשת, שרכשה שניים ממשחקי הטורניר, שידרה אמש (מוצ"ש) את הראשון שבהם, שבדיה-גרמניה, ורשמה נתון של 20.2%, כך שהיא בכל זאת מצליחה להשיג נציגות בטבלה, במקום השלישי המכובד. רשת ממשיכה לשדר מול המשחקים את האח הגדול, ובינתיים עוצמת הפגיעה בו קטנה ממה שהניתן היה לצפות, ושני משדריו נכנסים לטבלה, במקומות השביעי והעשירי.

אבל אלה נחמות קטנות. הרייטינג השבועי הממוצע של שלושת הערוצים המסחריים בפריים-טיים (20:00 עד 23:00) מוסיף לרדת השבוע (במקביל, גם עלות המשדרים קטנה יותר על רקע שיבוץ שידורים חוזרים), כשקשת חוזרת להוביל עם 10.2% מול 7.9% לרשת. ערוץ 10 נפגע בצורה קשה ויורד לממוצע של 4.9%, כשהתוכנית המובילה שלו היא גב האומה עם 6.9%. 

רייטינג
 רייטינג