עודד פלר משקיע 3 מ' ש' בחברת התשתיות מנדלסון שבשליטתו

וגם: איתן בן אליהו מונה לדירקטור בשלמה נדל"ן, יניב חברון מונה לאסטרטג הראשי של בית ההשקעות אלומות, ועו"ד רועי כהן נזכר במונדיאל 1982

איתן בן אליהו מונה לדירקטור בשלמה נדל"ן

חברת שלמה נדל"ן שבשליטת משפחת שמלצר הודיעה על מינויו של איתן בן אליהו, לשעבר מפקד חיל האוויר, כדירקטור חיצוני בחברה, וזאת כחודשיים לאחר שסיים את תפקידו כיו"ר חברת אירונאוטיקס.

שלמה נדל"ן מחזיקה ב-14 נכסים מניבים בישראל, שמרביתם מושכרים לחברות בשליטת משפחת שמלצר, ומחזיקה ב-10 נכסים נוספים בחו"ל, מרביתם בגרמניה.

החברה נסחרת בבורסה באמצעות אג"ח ובמניותיה מחזיקה עתליה שמלצר, בת זוגו של מייסד הקבוצה, שלמה שמלצר, שנפטר במפתיע לפני כ-4 שנים. יו"ר ומנכ"ל שלמה נדל"ן הוא ישראל רייף, בעלה של עופרה רייף (הבת של עתליה).

אליהו (74) התפטר מתפקידו באירונאוטיקס בחודש אפריל האחרון, וזאת לאחר כשש וחצי שנות כהונה בתפקיד. בסיכומה של 2017 עלות העסקת אליהו באירונאוטיקס עמדה על כ-5 מיליון שקל, וכללה מענק של כ-720 אלף דולר, תגמול מנייתי של קרוב ל-600 אלף דולר ודמי ניהול של כ-200 אלף דולר.

מי שהחליף אותו בתפקידו באירונאוטיקס היה ידידיה יערי, לשעבר מפקד חיל הים.

ברקע לחילופי היו"רים שנרשמו אצל יצרנית המל"טים היושבת ביבנה, מאז החלה להיסחר מנייתה של אירונאוטיקס בבורסה לפני כשנה, עברו עליה טלטלות רבות - החל מאכזבת המשקיעים מתוצאותיה ומהתשואות שסיפקה מנייתה (צניחה של יותר מ-50% תוך שנה), ועד לחשדות וחקירות הקשורות לדרכי התנהלותה מול לקוח במדינה זרה.

איתן בן אליהו / צילום: תמר מצפי
 איתן בן אליהו / צילום: תמר מצפי

עודד פלר משקיע 3 מיליון שקל בחברת התשתיות מנדלסון שבשליטתו

עודד פלר, בעל השליטה בחברת התשתיות מנדלסון, רכש בימים האחרונים ממניות החברה בהשקעה של קרוב ל-3 מיליון שקל, באמצעות החברה הציבורית אמיליה פיתוח.

מהעדכון של מנדלסון עולה כי פלר רכש, באמצעות אמיליה פיתוח, פחות מ-1% מהונה של מנדלסון (270 אלף מניות), לפי מחיר מניה של 10.5 שקל - גבוה בכ-4% משוויה בבורסה. בעקבות הרכישה, שנעשתה מחוץ לבורסה, חלקו של פלר במנדלסון הגיע ל-50%.

בתחילת חודש מאי השקיע פלר קרוב ל-2.5 מיליון שקל ברכישת מניות מנדלסון, לפי מחיר דומה.

פלר, באמצעות אמיליה פיתוח, השלים בפברואר 2016 את רכישת השליטה בחברת מנדלסון תשתיות תמורת כ-100 מיליון שקל, בעסקה ששיקפה לחברה הנרכשת מחיר כפול (קרוב ל-200 מיליון שקל).

מאז שווי החברה יותר מהכפיל את עצמו והוא עומד כיום על כ-400 מיליון שקל.

עיקר פעילותה של מנדלסון מתרכז בייבוא, שיווק, הפצה וייצור מוצרי הולכת זורמים, והיא מחלקת את פעילותה לשלושה תחומים - בנייה ואינסטלציה, תשתיות, ותעשייה ומיזוג אוויר.

את הרבעון הראשון של 2018 סיכמה החברה עם יציבות בהכנסותיה, שעמדו על 226 מיליון שקל והיא שמרה על יציבות גם ברווחיה שהסתכמו בכ-11 מיליון שקל.

עודד פלר / צילום: יוסי כהן
 עודד פלר / צילום: יוסי כהן

יניב חברון מונה לאסטרטג הראשי של בית ההשקעות אלומות 

יניב חברון, לשעבר הכלכלן הראשי של בית השקעות אקסלנס, מונה לתפקיד האסטרטג הראשי של בית ההשקעות אלומות, תפקיד חדש בבית ההשקעות. חברון (40) שימש בחודשים האחרונים כמנכ"ל מיזם הבלוקצ'יין TigerEx אותו עזב בשל עיכובים רגולטורים, וקודם לכהונתו בת חמש השנים באקסלנס, הוא שימש ככלכלן בפסגות.

באלומות יהיה חברון אחראי על ניתוח המצב המאקרו-כלכלי בשווקים הפיננסיים ובאיתור הזדמנויות השקעה עבור לקוחות בית ההשקעות, המנהל נכסים בשווי של מעל 10 מיליארד שקל. בנוסף, נמסר כי חברון צפוי להתמנות כחבר בוועדת ההשקעות של קרנות הנאמנות של אלומות.

קובי נימקובסקי, מנכ"ל אלומות, מסר כי "יניב הוא כלכלן ותיק ומנוסה בעל קול ייחודי והערכה רבה בשוק ההון הישראלי, אני בטוח שתרומתו כאסטרטג הראשי של אלומות תבוא לידי ביטוי כבר בתקופה הקרובה". 

יניב חברון / צילום: תמר מצפי
 יניב חברון / צילום: תמר מצפי

נהיגה אוטונומית ושוויונית

מרכז המחקר והפיתוח של מרצדס-בנץ בישראל חתם באחרונה על מסמך הצהרת כוונות של IDS - Israel Diversity Standard. המטרה: "שאיפה לקדם סביבת עבודה שיוונית, בטוחה ומקבלת", ובשאיפה שיהיה מדובר ביותר מאשר רק שאיפה. בכך מצטרף מרכז הפיתוח הישראלי לחברות שכבר חתמו על מסמך זה ובהן מיקרוסופט, IBM ,WeWork ועוד. העקרונות שעומדים מאחורי היוזמה הם: עידוד מידת הגיוון, מתן יחס הוגן ושוויוני לכלל חברי קהילת הלהט"ב וטיפוח סביבת עבודה שמעודדת כבוד ו"חוגגת את הגיוון". פעילות זו היא חלק מפעילותו של תאגיד דיימלר המשתתף השנה ב-17 מצעדים ואירועי גאווה בעולם.

בשבוע שעבר ערך מרכז המחקר והפיתוח של מרצדס-בנץ בישראל, יום גיוון (Diversity) פנימי לעובדיו, אליו הגיעו הטרנסית בל אגם ורן לייבל, מנכ"ל איגי - תנועת הנוער הגאה והובילו אותו מנכ"לית מרכז המחקר והפיתוח של מרצדס בנץ בישראל; אייל מאייר, מנהל החדשנות של המרכז; גיא עשת מפתח תוכנה ואחראי diversity. אופק הסבירה כי "השיח סביב גיוון הוא למעשה שיח סביב ערכים. מעבר לכך, גיוון בכוח העבודה מקנה למרכזי הפיתוח יכולות יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסה, הבנה עמוקה של צרכים שונים וחדשנות, תוך הקשבה לצרכי העובדים וטיפוח סביבת עבודה שוווינית ומאפשרת".

עדי אופק, בל אגם, אייל מאייר וגיא עשת / צילום: רועי בר
 עדי אופק, בל אגם, אייל מאייר וגיא עשת / צילום: רועי בר

עו"ד רועי כהן, נשיא להב, לשכת העצמאים והעסקים הקטנים בישראל על גמר טורניר המונדיאל, 1982, איטליה-מערב גרמניה

לשמחתי, מאז שנולדתי ב-8 ביוני 1977, כל 4 שנים אני חוגג יום הולדת יחד עם פתיחת המונדיאל - גביע העולם בכדורגל. המונדיאל הראשון שצפיתי בו היה בשנת 1982 והוא התקיים בעיר מדריד בספרד. זו הייתה הפעם הראשונה שכילד בן חמש אבי אפשר לי לראות טלוויזיה עד מאוחר. התאהבתי בנבחרת איטליה ובחלוץ האיטלקי פאולו רוסי שאני עוד זוכר כיצד הבקיע שלושער מול נבחרת ברזיל וזכה בנעל הזהב במונדיאל זה, בגמר שהתקיים בין איטליה למערב גרמניה מול 90 אלף צופים. אני זוכר שאמרו לי במשפחה שהשוער האיטלקי דינו זוף הוא מבוגר (היה בן 40 בטורניר) ולכן מערב גרמניה שכונתה המכונה הגרמנית תנצח בגמר.

צפיתי בטלוויזיה במשחק הגמר ששידר יורם ארבל ואני זוכר עד היום את החמצת הפנדל של איטליה במחצית הראשונה ואת החשש שלי שנבחרת איטליה תפסיד במשחק. את הגול הראשון לנבחרת איטליה הבקיע במחצית השנייה רוסי החלוץ הנערץ, ואני זוכר שזה היה בנגיחה אל השער. בהמשך נבחרת איטליה עלתה לתוצאה של 3:0 ובסיום נגמר המשחק בתוצאה 3:1 לנבחרת איטליה והשוער האגדי דינו זוף הניף את גביע העולם. מאז ועד היום יש לי סימפטיה גדולה לנבחרת איטליה וצר לי שהם לא עלו לטורניר מונדיאל 2018. עכשיו, בלחץ של יונתן הבן שלי שהוא בן שמונה, אני כמוהו רוצה שנבחרת ברזיל תזכה בגביע העולם.

דינו זוף / צילום: רויטרס
 דינו זוף / צילום: רויטרס

רקפת רוסק-עמינח נתנה לנוער להוביל

אל 8,000 חניכי עמותת "אחריי! - נוער מוביל שינוי" שציינו ביום שישי האחרון את סיום שנת הפעילות הצטרפו (לפחות לסוף המסע) גם רקפת רוסק-עמינח, מנכ"לית בנק לאומי; נתן חץ, מנכ"ל חברת אלוני חץ; אשת העסקים והיזמת רעיה שטראוס; האלוף במיל' יורם יאיר (ייה) יו"ר אחריי; ענבר הרוש גיטי, המנכ"לית היוצאת של העמותה ואמיר סטרוגו שנכנס לתפקיד. במסגרת החגיגות נערך בתום מסע העלייה להר הרצל ולקברו של חוזה המדינה, טקס לציון 70 שנה למדינה ו-21 שנים לפעילות העמותה.

מטרת "אחריי!" - הנתמכת על-ידי בנק לאומי, הקרן לידידות, משרד החינוך, המשרד לפיתוח הנגב והגליל, תורמים פרטיים וקרנות - להצמיח מנהיגות צעירה, ולעודד מעורבות חברתית והתנדבות בקרב בני נוער מהשכונות, מעיירות הפיתוח, ממרכזי הקליטה, מהפנימיות וממעונות החסות. 

יורם יאיר (ייה), רעיה שטראוס, ענבר הרוש גיטי, רקפת רוסק עמינח ואמיר סטרוגו / צילום: כפיר סיוון
 יורם יאיר (ייה), רעיה שטראוס, ענבר הרוש גיטי, רקפת רוסק עמינח ואמיר סטרוגו / צילום: כפיר סיוון