מכשור רפואי | פודקאסט

הכירו את הסטארט-אפ שהופך מצלמת סלפי לסורק רפואי

03/05: יהונתן אדירי, Healty.io • לפני כ-4 שנים הקים יהונתן אדירי את Healthy.io , שפיתחה מוצר לבדיקת שתן באמצעות מצלמת הסמארטפון בלבד • "כיום עולות 12 מיליארד תמונות לרשת ביממה – וטכנולוגיית הצילום רק הולכת ומשתפרת" • איך בונים חברת תוכנה כחברה רפואית?

"הקמנו חברה עם חזון משוגע. האמונה שלנו הייתה שאפשר לגרום למצלמת הסלפי בכל פלאפון - שלא נועדה לצלם באיכות כה טובה - להיות שמישה לצילום באיכות רפואית אשר יעבור רגולציה רפואית. המטרה הייתה להעביר את הצילום הזה אצל הרגולטור, שיאשר כי ניתן להסיק מהצילום הזה מסקנות וערך קליניים, וכל זאת באמצעות הפלאפון וללא שום חומרה".

ליהונתן אדירי שאיפות לא קטנות. לפני כ-4 שנים הוא הקים את הסטארט-אפ Healthy.io שפיתח מוצר לבדיקת שתן הנעזרת במצלמת הסמארטפון בלבד. "הבנו שגרף השיפור של הטכנולוגיה של מצלמות בפלאפון הולך להיות אקספוננציאלי, וקפיצת המדרגה הזו תאפשר לנו להקים את החברה - יש כיום מעל ל-12 מיליארד תמונות שעולות לרשת כל יממה, וזה רק הולך ועולה".

בפרק ה-5 של עוד פודקאסט לסטארטאפים, שוחחנו עם אדירי כיצד בונים חברה עם אספירציה טכנולוגיה אמתית, ומהם האתגרים בבניית Healthy.io כחברת תוכנה רפואית. החברה גייסה עד כה כ-12 מיליון דולר מקרן ההון-סיכון Quantum Pacific Ventures של עידן עופר ומשקיעים פרטיים, ומעסיקה 35 אנשי צוות.

"רצינו להשפיע על המון אנשים, ולמצוא בעיה רפואית אמתית שאפשר לפתור באמצעות האלגוריתם שלנו", מספר אדירי. "ההשלכות הקליניות היו חשובות לנו. לא רצינו להיות 'עוד מוצר' שאוסף מידע לצורכי Wellness ומשפר את התזונה, ההתנהלות הספורטיבית או הבריאות או משתמשים".

המוצר הראשון של החברה מאפשר לבצע בדיקת שתן ביתית באמצעות צילום בסמארטפון. למעשה, בדומה להפיכת בדיקת ההריון למוצר ביתי - ב-Healthy.io מעוניינים להפוך את כל בדיקות השתן לביתיות. המוצר מגיע כערכה הכוללת כוס, פס מדידה (סטיק) וסרגל כיול שבעזרתו מכיילים את מצלמת הסמארטפון לצבעים שהתקבלו בפס המדידה. וטכנולוגיה החברה מאפשרת להחליף את הסורק הרפואי הנמצא במעבדות, כדי לבצע את הבדיקה דרך הסמארטפון.

למה דווקא בדיקות שתן?

אדירי: "זו הבדיקה הכי נפוצה בעולם אחרי ספירת דם. עושים אותה מאות מיליוני פעמים בכל העולם מדי שנה, באירופה ובארה"ב. אממה, משתמשים במסגרתה במקל בן 40 שנה, אשר נתבל בשתן שלנו. אנו רוצים להפוך את הבדיקה הזו למותאמת יותר לטכנולוגיה של ימינו".

החברה הוקמה בשנת 2013 על ידי אדירי, שכיהן כיועץ הטכנולוגי לנשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס, וממקימי חברת התחבורה השיתופית Getaround, במהלך לימודיו באוניברסיטת סינגולריטי. לצידו מובילים את החברה ד"ר עידו עומר, מומחה לעיבוד תמונה, שהגיע לחברה ממעבדות מיקרוסופט בסיאטל ורון זוהר, סמנכ״ל המוצרים בחברה, שהצטרף אחרי שהוביל את פיתוח המוצר תחת שי ויניגר ומיכה קאופמן בימיה הראשונים של Fiverr.com.

**

"עוד פודקאסט" הינה תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

הפודקאסט הינו בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Rise TLV.

את "עוד פודקאסט" מנחים תום בר-אב, יועץ לאסטרטגיה שיווקית לסטארט-אפים ולשעבר מנהל השיווק והאקו-סיסטם ב-MassChallenge וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA.