המל"ג אישרה מינוי האוזר לות"ת והארכת כהונת זילברשץ

שתי הצבעות חשובות בות"ת עברו לשביעות-רצונו של נפתלי בנט, שמשמש גם כיו"ר המל"ג: צבי האוזר ימונה לנציג ציבור בוועדה, ויפה זילברשץ תמשיך כיו"ר הוועדה

פרופסור יפה זילברשץ / צילום: עודד קרני
פרופסור יפה זילברשץ / צילום: עודד קרני

המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) אישרה לפני זמן קצר (ג') את הארכת כהונתה של יפה זילברשץ כיו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) בשלוש שנים נוספות, וכן את מינויו של צבי האוזר, לשעבר מזכיר הממשלה, כנציג ציבור בוועדה - כך נודע ל"גלובס". שתי ההצבעות היו חשאיות.

האוזר יהיה הנציג הציבור השני בוועדה, וזאת הפעם הראשונה במשך למעלה משנה וחצי שיש שני נציגי ציבור בעלי רקע כלכלי, כמו שדרוש. בתקופה הזאת אף היו 7 חודשים בהם לא היה נציג ציבור כלל. הנציג השני הוא שמעון יצחקי, ששימש כיו"ר אלביט הדמיה בעת קריסתה. הוא מונה לתפקיד לפני כשלושה חודשים.

זילברשץ תשלים בספטמבר הקרוב כהונה של 3 שנים בתפקיד. הארכת הכהונה של זילברשץ מגיעה על רקע בדיקה של מבקר המדינה יוסף שפירא את התנהלות המל"ג, ובמסגרתה גם של הוות"ת. ממצאי הבדיקה צפויים להתפרסם בעוד כשנה, בדוח השנתי הבא של המבקר.

הות"ת אחראית על קרוב ל-12 מיליארד שקל של כל מערכת ההשכלה הגבוהה. הוועדה היא גוף שפועל במקביל למל"ג ואחראית על כל סוגיות התכנון והתקצוב של מערכת ההשכלה הגבוהה. כך למשל, היא מאשרת פתיחת חוגים נוספים באוניברסיטאות ובמכללות. האישור ניתן בראייה מערכתית של כדאיות התקצוב לחוג נוסף, למשל בגלל מחסור בחוגים בתחום מסוים. זאת בניגוד למל"ג (המועצה להשכלה גבוהה) שאחראית על אישור פתיחת החוגים בהיבט האקדמי.