טראמפ מאיים: הארלי דיווידסון תשלם מסים בהיקפים עצומים

נשיא ארה"ב הגיב לכך שיצרנית האופנועים הודיעה אתמול כי תצמצם את הייצור בארה"ב • "החברה משתמשת במלחמת הסחר כתירוץ. העובדים והלקוחות שלהם כבר מאוד כועסים עליהם. אם הם יעברו, שימו לב, זו תהיה ההתחלה של הסוף"

אופנוע של הארלי דיווידסון / צילום: רויטרס
אופנוע של הארלי דיווידסון / צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר כי יצרנית האופנועים הארלי דיווידסון "תידרש לשלם מסים בהיקפים שהיא לא מכירה" וכי החברה מנצלת את המתיחות סביב מלחמת הסחר כתירוץ להצדיק את השינוי בייצור האופנועים. טראמפ מתייחס לדיווח של הארלי דוידסון  אתמול, שבו אמרה החברה כי היא נאלצת להפסיק לייצר בארה"ב אופנועים המיועדים ליצוא לאירופה בשל מדיניות המכס של הנשיא. 

בשורת ציוצים בטוויטר התייחס הנשיא להודעה של יצרנית האופנועים. כך, תחילה כתב טראמפ כי "בתחילת השנה אמרו בהארלי דיווידסון כי הם צפוים להעביר את רוב המפעל שלהם מקנזס לתאילנד. זה היה הרבה לפני הכרזה על המכסים. כלומר, הם משתמשים במלחמת הסחר כתירוץ". 

 

בהמשך ציין טראמפ כי "כשבכירי החברה היו בבית הלבן, ציינתי כי המכסים במדינות אחרות, כמו הודו, גבוהים מדי. חברות חוזרות עכשיו לארה"ב. בהארלי ידעו שהם לא יוכלו למכור בחזרה לארה"ב בלי לשלם מס מכובד!".

 

לבסוף, טראמפ עבר לאיומים. "הארלי דיווידסון לא יכולים להיבנות לעולם באף מדינה אחרת- לעולם!", כתב הנשיא. "העובדים והלקוחות שלהם כבר מאוד כועסים עליהם. אם הם יעברו, שימו לב, זו תהיה ההתחלה של הסוף - הם נכנעים, הם פורשים!  ההילה שלהם תיעלם והם ידרשו לשלם מסים בהיקפים שהם לא מכירים".

 

בתחילת החודש הטיל הנשיא מכסים על ברזל ואלומיניום המיובאים מאירופה במטרה להגן על משרות בארה"ב. בתגובה לכך, ב-22 ביוני התחיל האיחוד האירופי לגבות מס בגובה 25% משורה של מוצרים מיובאים מארה"ב, בהם גם האופנועים של הארלי. אתמול ציינה יצרנית האופנועים כי תפסיק לייצר את האופנועים בארה"ב משום שהמס האירופי יביא לעלייה של 2,200 דולר בממוצע במחיר אופנוע, שמיוצא מארה"ב לאיחוד האירופי. החברה מעריכה כי המכסים יביאו לעלייה של 30-45 מיליון דולר בהוצאותיה עד סוף 2018.