ניצחון ליזמים: שני מגדלים בני 40 קומות יוקמו בכיכר אתרים

הוועדה לשמירה על הסביבה החופית אישרה את עקרונות התוכנית, לפיהם יוקמו שני מגדלים בגובה 40 קומות הכוללים מגורים ומלונאות • עם זאת היקף המגורים הופחת מ-50% לבקשת היזמים ל-30%

כיכר אתרים /  צילום: איל יצהר
כיכר אתרים / צילום: איל יצהר

הוועדה לשמירה על הסביבה החופית (הולחוף), בראשות מנהלת מינהל התכנון, דלית זילבר, קיימה היום (ד') דיון בנושא בתוכנית כיכר אתרים. הדיון התקיים בהמשך לעתירה שהגישה עמותת "לא למגדלים בכיכר אתרים" שטענה כי התוכנית שקודמה בכיכר, להקמת מגדלים בני 40 קומות הכוללים מגורים ומלונאות, סותרת את תוכנית המתאר תא/5000 ולא הובאה לאישור הוועדה לשמירה על סביבה חופית. לטענת העמותה, תוכנית המתאר של תל אביב מאפשרת הקמת מגדלים בני 25 קומות בלבד, וביעוד מלונאות בלבד. באפריל 2018 התקבלה העתירה ובית המשפט הורה להביא את התוכנית לעיונה של הולחוף.

הולחוף שמעה היום את עמדת עיריית תל אביב, הוועדה המחוזית, היזמים, ונציגי העמותה, וסיכמה בהחלטת ביניים על עקרונות תכנוניים למתחם כיכר אתרים וכי הנושא יושב לדיון לקבלת החלטה סופית, ובהמשך יגישו היזמים תוכנית מפורטת. העקרונות שהתקבלו במסגרת החלטת הביניים לקחו בחשבון את השטח שכולל 10 דונם, ואת חשיבות כיכר אתרים למרחב הציבורי והחיבור בין העיר לים.

העקרונות שאישרה הולחוף כוללים מגדלים של 40 קומות ביעוד הכולל מגורים ומלונאות, אך היקפי המוגרים הופחתו, כאשר היזמים ביקשו 50% מגורים, ואושרו להם 30% בלבד. בין העקרונות: שני מגדלים בני 40 קומות, ולא 3-4 בניינים נמוכים יותר. תמהיל השימושים במגדלים יהיה 70% מלונאות, 30% מגורים. מרווח רחב בין המגדלים, כדי לייצר מבט פתוח מרחוב בן גוריון לים, רחוב הירקון לא יהיה יותר משוקע וסואן כמו היום, אלא יעלה אל פני הקרקע, ויהייה רחוב עירוני שיאפשר תנועת הולכי רגל ורוכבי אופניים.

מהחברה היזמית נמסר: "חברת JTLV מכבדת את החלטת הולחוף בעניין אישרור עירוב השימושים ונפחי הבינוי שנקבעו על ידי עיריית ת"א. אנו לומדים את משמעות ההחלטה בקשר לתמהיל המוצע. אין כל ספק שהחלטת הולחוף, שהינה הסמכות הבכירה בנושאים אלה, מעניקה משנה תוקף לתרומה הצפויה של יישום הפרויקט לסביבה החופית ולחיבור שהוא עתיד ליצור בין העיר לים".

מעמותת "לא למגדלים בכיכר אתרים" נמסר: "לצערנו הוולחו"ף כשלה בתפקידה ומעלה באמון הציבור, בכך שאישרה את הפרת החוק האוסר על בנייה למגורים ממערב לירקון. בשנים האחרונות הזניחה העירייה את הכיכר מתוך מניעים נסתרים וקידמה את התכנית המגלומנית במחשכים - תכנית שמטרתה היא אחת: גניבת הים מהציבור למען הטייקונים. כל זאת תוך כדי פעולות העומדות בניגוד לנהלים תקינים ו'קיצורי דרך'. ציפינו כי הוועדה תמלא את תפקידה ותעדיף את האינטרסים של התושבים על פני האינטרסים של העשירים.

עמותת "לא למגדלים בכיכר אתרים" היא קבוצת תושבים שהתאגדה למטרה אחת בלבד - למנוע את הקמתה של התכנית המגלומנית של עיריית תל אביב והחברה היזמית JTLV לבניית מגדלים על חוף ימה של תל אביב - תכנית הפוגעת באופן בלתי הפיך באיכות החיים של כולנו ובצביון העיר תל אביב ומנגד מקדמת אינטרסים של העשירים בלבד. הדבר היחיד שאנו נלחמים עבורו הוא הצלת חוף הים של תל אביב. לכן נמשיך להילחם ביתר שאת ובכל האמצעים העומדים לרשותנו, כולל ערעור על החלטה זו. אנחנו קוראים לכל אזרח שחוף ימה של תל אביב חשוב לו - להצטרף למאבק החשוב והצודק שלנו".