על רקע חוק הגיוס: משמר משטרתי סמוי לחה"כ גפני ומקלב

הגברת השמירה מגיעה בעקבות התגודדות של אנשים רבים סביב ביתו הפרטי של גפני בבני-ברק ביום שלישי השבוע ואף בשבוע שעבר • האנשים מחוץ לבניין מגוריו קראו לו "בוגד" וצעקו "מרדת באבותיך, מרדת בתורה" • ההשתלחות הבוטה הזו מגיעה על רקע ההצבעה הצפויה ביום שני הקרוב בכנסת, בקריאה ראשונה לאישור חוק הגיוס

משה גפני / צילום: איל יצהר
משה גפני / צילום: איל יצהר

משטרת ישראל התחילה להפעיל משמר משטרתי סמוי סביב בתיהם של חברי הכנסת מיהדות התורה, משה גפני ואורי מקלב, ואף התקינה מצלמות אבטחה למעקב אחר אנשים המנסים להתקרב למקום מגוריהם. לשני חברי הכנסת אף הוצע שיועמדו להם שומרי ראש אישיים, אך הם ככל הנראה סירבו לכך. בשעות הבוקר היום נערך תרגיל אבטחה בבני-ברק, בסמוך לביתו של גפני, כך פרסם היום העיתונאי ישראל כהן מאתר "כיכר השבת".

הגברת השמירה מגיעה בעקבות התגודדות של אנשים רבים סביב ביתו הפרטי של גפני בבני-ברק ביום שלישי השבוע ואף בשבוע שעבר. האנשים מחוץ לבניין מגוריו קראו לו "בוגד", צעקו "מרדת באבותיך, מרדת בתורה" ונשאו כרזות שחורות עם כיתוב לבן בהן נאמר על גפני שהוא"מספסר בנשמות", "מוכר ומחסל את עולם התורה", "דם קורבנות היעדים על ידיך".

ההשתלחות הבוטה הזו מגיעה על רקע ההצבעה הצפויה ביום שני הקרוב בכנסת, בקריאה ראשונה לאישור חוק הגיוס. שתי הסיעות החרדיות יהדות התורה וש"ס (13 ח"כים ביחד) הודיעו כי יצביעו נגד החוקים, אך חלקים בציבור החרדי סבורים כי מדובר בהתנגדות רפה של נציגיהם. לפני מספר ימים תיאמו ראשי הסיעות החרדיות עם הרשימה המשותפת התנגדות לחוק המואזין, בתמורה לכך שנציגי המשותפת יצאו מן המליאה בעת ההצבעה על חוק הגיוס, ובכך הם לא ייספרו בקולות נגד החוק.

בנוסף, סיעת יש עתיד הודיעה כי תתמוך בחוק, וכך הקואליציה בראשות הליכוד יכולה לבנות על 11 חברי כנסת נוספים שיסייעו להעביר את החוק. המחנה הציוני ומרצ יתנגדו לחוק.

למרות זאת, בקואליציה נערכים באופן מיוחד להצבעה ביום שני, כדי לוודא שהחוק עובר קריאה ראשונה בנוסחו הנוכחי, כפי שהוכן על-ידי צוות מטעם שר הביטחון אביגדור ליברמן והצבא. לאחר מכן יועבר החוק להכנה מזורזת לקריאה שנייה ושלישית, מתוך שאיפה לסיים את החוק עד תום כנס הקיץ (סוף יולי). הסיעות החרדיות מתכוונת להיאבק על ניסוח שונה לכמה סעיפים במהלך ההכנה בוועדה. הם מוחים על הסנקציות הכלכליות שיושתו על מי שלא יעמוד ביעדי הגיוס וגם על מועד תפוגת החוק.