ממחר - תחנת רכבת חדשה ברעננה; כץ: "ותרו על הרכב הפרטי"

ראש הממשלה ושר התחבורה חנכו הבוקר (ב') את פרויקט רכבת השרון הכולל מסילה ושתי תחנות, רעננה דרום ורעננה מערב, שיפתחו לציבור החל ממחר (ג') בשעות הבוקר

חניכת תחנת רעננה - דרום / צילום: רכבת ישראל
חניכת תחנת רעננה - דרום / צילום: רכבת ישראל

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ חנכו היום (ב') את פרויקט רכבת השרון שכולל מסילה ושתי תחנות - רעננה דרום ורעננה מערב שצפויות להיפתח לציבור הרחב מחר (ג') בבוקר.

בשלב הראשון קו רכבת השרון יחובר לקו הוד השרון-באר שבע (הקו המערבי), והנסיעה מתחנות רעננה לתל אביב תארך כ-40 דקות. בשלב השני, שיחל בעוד מספר חודשים, הקו יופעל במתכונת מעגלית עם חיבור לתחנת הרצליה ומסילות החוף והנסיעה מרעננה לתל אביב תקוצר בחצי, לכ-20 דקות בלבד.

השר כץ ציין כי "מדובר בצעד נוסף בתנופת הפיתוח של התחבורה הציבורית ורכבת ישראל, שתסיע יותר נוסעים, ליותר יעדים, תוך שימוש בטכנולוגיות יותר מתקדמות. אנו קוראים לציבור הרחב לוותר על הרכב הפרטי ולחסוך זמן יקר וכסף".

פרויקט "רכבת השרון" כולל מסילה באורך של כ-33 קילומטרים, מנהרה באורך 1.8 קילומטרים ושתי תחנות הרכבת החדשות נהנות מנגישות גבוהה לצירי תנועה מרכזיים. תחנת רעננה-דרום, נבנתה 24 מטר מתחת לכביש 531. תחנת רעננה-מערב ממוקמת בין נתיבי כביש 531, בין רעננה להרצליה, וכוללת גשר הולכי רגל בין אולם הנוסעים לרציפים.

פרויקט רכבת השרון הוא חלק מכביש הרוחב 531, הכולל שלושה נתיבי נסיעה לכל כיוון ומתחבר לכביש 6 במזרח ולכביש 4 ועד לכביש החוף (כביש 2) במערב. קטעים שונים של הכביש עתידים להיפתח בהדרגה במהלך השנה הקרובה.

כץ ציין עוד כי מדובר באחד ממיזמי התשתית הגדולים והחשובים ביותר המבוצעים כיום בגוש דן. לדבריו, כביש 531 יקל באופן משמעותי על מאות אלפי הנהגים ויפחית את גודש התנועה באזור השרון.

הקמת מסילות השרון מהווה חלק מפרויקט "דרך 531" המבוצע על ידי משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל, בהשקעה של 4.7 מיליארד שקלים. במסגרת הפרויקט, הקימה חברת נתיבי ישראל את הכביש המהיר 531, המחבר בין ערי השרון - הוד השרון, כפר סבא, רעננה והרצליה אל תל אביב, גוש דן ושאר חלקי הארץ. כמו כן, הפרויקט כולל הארכה של נתיבי איילון מהרצליה (שבעת הכוכבים) עד לשפיים וחיבורו אל 531.

מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ אמר היום: "אנו נמצאים בנקודת דרך מהפכנית בתוך מגה פרויקט 531. שנים רבות של עבודות הנדסיות מורכבות הגיעו לסיומן בבשורה אדירה לציבור - הפעלת 'רכבת השרון', מסילה ובה שתי תחנות הבנויות ומצוידות במערכות בטיחות והביטחון מהמובילות בעולם".

מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון מסר כי רכבת השרון היא שלב נוסף בהיערכות לקראת הדור הבא של רכבת ישראל. "אנו גאים לחנוך עוד קו חדש ולהגשים את חזון רכבת ישראל כחברה עסקית חברתית. איישנו את שתי התחנות החדשות ברעננה במיטב הצוותים, הנהגים והפקחים מתודרכים בימים אלה על התוואי החדש. מרכז הפיקוד והשליטה של רכבת ישראל נמצא בישורת האחרונה. במקביל, אנו פועלים להטמיע את תפיסת ההפעלה החדשה של רכבת ישראל, שכוללת את מנהרות הרכבת המתקדמות ביותר בעולם מבחינה טכנולוגית, ונערכים יחד עם גורמי הביטחון לכל תרחיש".

בחנוכת הרכבת השתתפו גם יו"ר דירקטוריון נתיבי ישראל, עודד שמיר, מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, דן הראל, מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון וראש עיריית רעננה, איתן גינזבורג.