הגאדג'טים של אמזון שכבר מחכים לעשות עלייה לישראל

לקראת כניסתה של הענקית לארץ אפשר לקוות שהסייענית החכמה אלקסה תלמד עברית ותאפשר לנו ליהנות מארבעה גאדג'טים המשלבים בין הבית החכם להיצע תוכן רחב במיוחד

כניסתה הקרבה והולכת של אמזון לישראל צפויה לחולל שינוי בענפי שיווק רבים בארץ, וגם בהרגלי הצריכה. אך מעבר לריגוש הראשוני רבים שוכחים כי פרט לתיווך בהזמנת ושליחת מוצרים, אמזון היא מעצמה של שירותי תוכן, גאדג'טים ומוצרי בית חכם. אלו מחוברים כולם לשירותי הסחר שלה בענן, ומשם מגיעים אל עשרות מיליוני מנוייה דרך הסייענית אלקסה.

מוצרים אלו לא היו זמינים עד כה לשוק הישראלי, בעיקר בגלל מחסום השפה של פקודות קוליות בעברית. האם ייתכן שכחלק מתהליך ההתרחבות של אמזון, אלקסה תעבור גיור וניתן יהיה לשוחח עימה בעברית? לא נתפלא. אם וכאשר מוצרים אלו יהיו זמינים בשוק המקומי, הם יטלטלו את צריכת המדיה והשירותים האישיים שלנו. הנה ארבע דוגמאות עדכניות מהשבועות האחרונים.

להפוך את הטאבלט לסייענית

אמזון מנסה למזג את מוצרי הצריכה הנפרדים שלה אל תוך הבית החכם באמצעות עמדת טעינה והצבה חדשה, המיועדת לטאבלטים ממשפחת Fire. העמדה משווקת בליווי תוכנה שהופכת את הטאבלטים למסוף של הסייענית אלקסה. עמדת הטעינה מיועדת למי שכבר מחוברים לשירותי הענן של הבית החכם, ופרט לה אין צורך באביזרים נוספים כדי להפכה למסוף של הסייענית.

ברגע שהטאבלטים מסדרת Fire, בגודל 8 אינץ' או 10 אינץ', מוצבים בעמדת הטעינה, הם נכנסים אוטומטית למה שאמזון מכנה Show Mode: במצב זה הם קולטים פקודות קוליות ומאפשרים לבקש מאלקסה שלל שירותים, כעדכוני מזג אוויר, השמעת מבזקי חדשות, צפייה במצלמות אבטחה ביתיות המחוברות למערכת, השמעת שירים, הדלקה וכיבוי של מכשירים ביתיים ועוד. עמדת ההטענה מגיעה עם רמקול ומיקרופונים נלווים, והיא כמובן משמשת גם להטענה מהירה של הטאבלטים.

מחירה של עמדת ההטענה: 35 דולר ו-50 דולר, בהתאם לגודל המסך הטאבלט.

סטרימר קוביה לבית החכם

ברוב העולם, בכל הנוגע לניצול שעות הפנאי, טלוויזיה היא עדיין המתחרה הגדולה במסך המחשב ובסמארטפון. אמזון היא שחקנית רצינית בזירה הזו, לפחות בארצות הברית, באמצעות שירות התוכן Prime Video. בצד החומרה, החברה משווקת שלל התקנים וסטרימרים תחת השם Fire TV, ואלו מאפשרים לה אחיזה איתנה בשוק. המוצר האחרון והמתקדם ביותר בסדרה, Cube, משלב בין שתי זרועות אסטרטגיות של ענקית השיווק: שירות הזרמת תוכן לטלוויזיה, לצד שליטה קולית בפונקציות הבית החכם בסיועה של אלקסה.

כמו מוצרים קודמים בסדרה, הקוביה מגיעה עם מנוי לשירות פריים, שמעניק גישה ליותר מחצי מיליון סדרות וסרטים משירותים כמו פריים וידאו, נטפליקס, Hulu, רשת HBO ורבים אחרים. ההקרנה מתבצעת באיכות 4K עם 60 פריימים בשניה, עם תמיכה בתקן HDR ורמקולים איכותיים מובנים שתומכים בטכנולוגיה של דולבי.

ייחודה של הקוביה הוא האפשרות להפעיל את כל הפונקציות באמצעות פקודות קוליות בלבד, ללא צורך בשלט רחוק פיזי. הפקודות נעות בין פעולות בסיסיות כמו הרצה, עצירה, הקלטה והחלפה של סרט או ערוץ ועד לפקודות מתקדמות כמו הזמנה קולית של סדרה או תוכן ספציפיים מהענן. פרט לכך זהו מסוף שליטה מלא של אלקסה, עם שמונה מיקרופונים וזיהוי קולי, שמאפשר לשלוט בפקודות קול בשלל מוצרי אודיו וידאו ומוצרים "לבנים" תומכי אלקסה שנמצאים בבית החכם, להזמין מוצרי צריכה של אמזון, לגלוש ברשת, לשלוח מסרים, לצפות במערכת האבטחה הביתית ועוד.

מחיר בארצות הברית: כ-120 דולר.

טאבלט חסין נפילות לילדים 

כמו הרבה תאגידים אמריקאיים, גם אמזון מאמינה בהשקעה ובטיפוח של הקשר עם לקוחות העתיד, או במילים אחרות "לתפוס אותם כשהם קטנים". לשם כך היא מציעה בשנים האחרונות סדרה מיוחדת של הטאבלט Fire, שמותאמת לילדים בגילאי 3-12.

הדגם האחרון, Fire HD10, שיצא לשוק החודש, מגיע במארז צבעוני וייעודי, שמיועד להגן על הטאבלט בפני נפילות, חבטות ונתזים. מתחת לכסות מסתתר מפרט מרשים שכולל מסך 10 אינץ' ברזולוציה HD מלאה עם חדות גבוהה, מעבד 1.8 גיגה, סוללה שמספקת עד 10 שעות של צפייה בתוכן, יחידת קול איכותית של דולבי, שתי מצלמות וכו'. 

הייעוד המרכזי של הטאבלט הוא התחברות לשירות התוכן Freetime של אמזון, שמוצע בחינם לשנה הראשונה. באמצעות השירות יכולים ילדים לקבל גישה לכ-15 אלף אפליקציות, משחקים, ספרים, תכנים לימודיים ותכני וידאו, שמגיעים מספקי תוכן כמו דיסני, ניקלודאון ואמזון עצמה.

כמקובל במכשירים כאלה, הטאבלט מצויד באפליקציית בקרת הורים קפדנית, שמוגנת באמצעות סיסמה. אפשר לבנות באמצעותה עד ארבעה פרופילים שונים של משתמשים כדי להגביל את תכני הגלישה בדפדפן לילדים בגילאים שונים, לתכנת את שעות הצפייה עם כיבוי לפני השינה, לתת עדיפות לתכנים לימודיים בלבד בשעות מסוימות וכן הלאה. יש גם שתי מצלמות לצורך שילוב תכנים אינטראקטיביים והתחברות לרשתות חברתיות.

מחיר: 199 דולר, כולל אחריות לשנתיים.

לצלם יומן אופנה אישי

סדרת Echo של אמזון החלה את דרכה בתור מארז מיקרופונים זעיר, שתכליתו היחידה היתה שליטה קולית בסייענית אלקסה. כיום הסדרה מתמקצעת ומתרחבת לנישות. המוצר האחרון מכונה Look, והוא מכוון בעיקר לחובבי אופנה. המוצר, בגודל בקבוק בושם טיפוסי, אלגנטי בעיצובו ומצויד במצלמה ובמעבד Atom מתקדם מבית אינטל. באמצעות פקודה קולית אפשר להורות למכשיר לצלם קליפים בני שש שניות של מי שעומד מולו, ואלו מתוכננים כך שהם מטשטשים קלות את הרקע ומדגישים את לבושו. הצילום מסתייע בתאורת LED ובפונקציה של חישת עומק, שמטשטשת את הרקע ומדגישה את הבגדים.

הווידאו מועבר אלחוטית לאפליקציה לצורך צפייה היקפית של 360 מעלות בבגדים, בתסרוקת, באקססוריז ובאיפור של המצולם. את התוצאה אפשר לשתף עם חברים או לשלוח לשירות ענן, שם אלגוריתמים של למידת מכונה ינתחו את הלבוש וישלבו המלצות ועצות ממומחים בתחום. כצפוי, יש חיבור אוטומטי לאתרי שיווק אופנה דרכם ניתן לרכוש בגדים בפקודה קולית אחת. האפליקציה גם מנהלת יומן לבוש אישי כדי למנוע, חלילה, מצב שבו המשתמש ייצא החוצה כשהוא לבוש באאוטפיט שכבר נלבש בעבר. פרט לכך זהו מוצר Echo לכל דבר עם אפשרות לשליטה קולית מלאה, דרך אלקסה, במגוון שירותי בית חכם.

מחיר: 199 דולר.