מונדיאל | פודקאסט

פרק 04: אלון עידן

טל וולק והעיתונאי אלון עידן מנסים לפענח את ההתלהבות של הצופים מהמונדיאל ומנסים להבין למה כולם טוענים שמדובר ב"מונדיאל הטוב בהיסטוריה", למרות שאין שום נתון שמוכיח את זה • האזינו לפרק 4 של פודקאסט כלכלת הספורט של "גלובס", מדברים על המגרש

מדברים על המגרש פרק 4
מדברים על המגרש פרק 4

אחרי יומיים נטולי כדורגל וכשרבע גמר המונדיאל יוצא לדרך, ניסינו ב"מדברים על המגרש" פודקאסט כלכלת הספורט של גלובס לענות על השאלה הבוערת - האם כבר עכשיו אפשר להגיד כי מדובר ב"מונדיאל הטוב בהיסטוריה".

כתב "גלובס" טל וולק והעיתונאי אלון עידן מ"הארץ" מנסים לבחון את ההתלהבות של אוהדים מהטורניר ברוסיה, למה הם חושבים שמדובר ב"מונדיאל הטוב בהיסטוריה". אלון עידן מסביר למה הטענה הזאת מנופחת על-ידי צופים שהם לא אוהדים אמתיים, שמייצרים באזז לחינם. הוא מכנה אותם "טרמפיסטים" שמנהלים דיונים ברשתות החברתיות ובפינות הקפה וייעלמו מיד אחרי שיסתיים הטורניר.

ננסה לפצח את החידה של נבחרת אנגליה והגדולה של הארי קיין, האם מדובר בהתרחשותה של היסטוריה או בעוד קריסה מהדהדת.

וקצת נתאוורר עם החוזה החדש של לברון ג'יימס בלייקרס והמעבר של רוג'ר פדרר מנייקי ליוניקלו היפנית - האם מדובר בכסף או סתום ברצון ללבוש את המעיל המנופח.

בפרק הראשון דיברנו עם רונן דורפן על המשמעות הכלכלית של המשחקים על איך ייתכן שבזמן שההכנסות של פיפ"א מהמונדיאל הולכות וצומחות הרווח הנקי שנותר מהן הולך וקטן, ומי הם הגורמים שבסופו של יום נהנים מהפקת הענק הזו.

בפרק השני דיברנו עם שלומי ברזל, דובר התאחדות הכדורגל, על למה ישראל לא תעלה למונדיאל בשנים הקרובות. 

בפרק השלישי דיברנו עם השופט הישראלי שעד לא מזמן שפט באירופה על מערכות המצלמות החדשות - האם הן יותר מעצבנות או יותר חשובות לחוויית המשחק.