אלגטק משיקה מוצר מבוסס אצות למניעת כבד שומני

החברה ערכה ניסויים במוצר בתאי אדם ועשויה לערוך מחקרים קליניים בהמשך

חברת אלגטק בקטורה / צילום: מייק הקיס
חברת אלגטק בקטורה / צילום: מייק הקיס

חברת אלגטק, המגדלת ומעבדת אצות בקיבוץ קטורה, השיקה מוצר חדש המבוסס על החומר Fucoxanthin, אשר נמצא במחקרים אקדמיים כבעל תועלת בטיפול בכבד שומני.

לדברי החברה, המוצר שלה הוא גרסה חדשה לחומר, שיתרונה הוא ריכוז גבוה מאוד של החומר בכל יחידת אצה. כמו כן עד כה הופק החומר מאצות ים, בעוד בקיבוץ קטורה מגדלים את האצות בראקטורים. החברה מסרה כי תהליך הפקת החומר מן הטבע הוא מורכב וממושך ולכן גם יקר, לעומת הפקת המוצר בראקטורים. ההפקה בראקטורים גם מונעת כניסת מזהים לאצה. רשת החדשנות תמכה בפיתוח האצות. 

בשלב הראשון יימכר המוצר לחברות תוספי תזונה ומזון בארה"ב וביפן, ובהמשך יורחב למדינות נוספות. המוצר נרשם לשיווק במסלול של תוספי תזונה המכילים חומרים חדשים. ניתן יהיה לרכוש אותו ללא מרשם.

דר' תאיר לפידות, המדענית הראשית של אלגטק: "במהלך 15 השנים האחרונות, פורסמו כ-500 מאמרים בנושא יתרונות ה-Fucoxanthin ותרומתו לבריאות האדם. המחקרים מראים כי Fucoxanthin הנמצא באצות מספק מגוון יתרונות בריאותיים ויכול לסייע במניעת תסמונת מטבולית".

דר' עומר גרונדמן, ביולוג פיתוח ראשי באלגטק אמר כי "בשנים האחרונות, התגברה אלגטק על אתגרים משמעותיים בפיתוח וגידול מקור חדש, טהור ובטוח ל-Fucoxanthin. פוקוביטל מיוצר במערכת גידול סגורה ובשונה ממוצרים אחרים המוצעים בשוק, השפעתו על הסביבה מינימאלית. השקה זו מהווה אבן דרך משמעותית בתעשיית גידול המיקרו אצות בעולם, ושומרת על המעמד של אלגטק בחוד החנית של תעשיית המיקרו אצות העולמית".

אלגטק, הממוקמת בקיבוץ קטורה בערבה (קרוב ליוטבתה) היא חברת ביוטכנולוגיה המתמחה בגידול מסחרי של מיקרו אצות והנה יצרנית מובילה של אסתקסנטין - נוגד חמצון המופק מאצות ומשמש כמרכיב פעיל לתעשיית תוספי התזונה והקוסמטיקה. לפני כחודשיים, אלגטק רכשה את השליטה ב-Supreme Health הניו-זילנדית.

החברה אינה חושפת את היקף הכנסותיה, אך מגלה כי הרכיבים שלה נמכרים בתוך מוצרים שהיקף מכירותיהם הוא 500 מיליון דולר.

אלגטק (Algatech)

שנת הקמה: 1998

תחום פעילות: גידול מסחרי של מיקרו אצות

מנכ"ל: חגי שטדלר

מספר עובדים: 60

מיקום: קיבוץ קטורה שבערבה