המבקר: עיריית אשדוד חילקה כרטיסים חינם בשווי מיליון שקל

המבקר קבע שבאשדוד בין השנים 2017-2014 פעלו אנשי העירייה בחוסר שוויון ובניגוד לכללי מנהל תקין • שתי חברות עירוניות קיימו בנכסים של עיריית אשדוד יותר מ-1,000 אירועים וחולקו בהם בחינם כ-15.7 אלף כרטיסים בערך כולל של כמיליון שק

עיריית אשדוד / תמר מצפי
עיריית אשדוד / תמר מצפי

המבקר בדק גם את חלוקת הכרטיסים למופעים ולאירועים על ידי רשויות מקומיות ותאגידים עירוניים וקבע שבאשדוד בין השנים 2017-2014 פעלו אנשי העירייה בחוסר שוויון ובניגוד לכללי מנהל תקין. המבקר מציין שמדובר בתופעה השוררת גם במוסדות אחרים במדינה.

שתי חברות עירוניות קיימו בנכסים של עיריית אשדוד יותר מ-1,000 אירועים וחולקו בהם בחינם כ-15.7 אלף כרטיסים בערך כולל של כמיליון שקל - עלותו של  כרטיס בודד עומדת על 60 שקל בממוצע.

המבקר מציין שהמשכן לאמנויות הבמה של אשדוד חילק כרטיסים לגוף תקשורת אחד יותר מאשר לאחרים, ונתן כרטיסים לעובדי העירייה, תאגידים עירוניים, חברי דירקטוריון המשכן ולגורמים נוספים שנוכחותם באירוע אינה הכרחית מכורח עבודתם.

"הממצאים הרבים שהועלו בדוח מעלים חשש להליך לא תקין ולמשוא פנים. על משרד הפנים לבחון אם יש מקום להטיל חיוב אישי על נושאי המשרה ובעלי תפקידים שהיו שותפים לחלוקת הכרטיסים", מציין המבקר.