פאלו אלטו מתכוונת לגייס 1.5 מיליארד ד' בהנפקת אג"ח להמרה

מצטרפת לחברות טכנולוגיה הנסחרות בוול סטריט שהודיעו לאחרונה על גיוס חוב בדרך דומה, בהן חברת האינטרנט הישראלית Wix

ניר צוק, מייסד פאלו אלטו / צילום: תמר מצפי
ניר צוק, מייסד פאלו אלטו / צילום: תמר מצפי

חברת אבטחת הסייבר פאלו אלטו  מצטרפת למגמה ההולכת וגדלה של חברות טכנולוגיה שנסחרות בוול סטריט, ושמגייסות חוב באמצעות הנפקת איגרות חוב להמרה. פאלו אלטו דיווחה היום (ב') כי בכוונתה לגייס 1.5 מיליארד דולר באג"ח להמרה המיועדות לפירעון ב-2023, במסגרת הנפקה פרטית למשקיעים מוסדיים. החברה עשויה להגדיל את היקף הגיוס בהנחה שהמשקיעים יבחרו לממש אופציה שתינתן להם, לרכוש עוד איגרות בסך 225 מיליון דולר, תוך 30 יום מביצוע ההנפקה. בסוף הרבעון הקודם היו בקופת החברה כ-1.6 מיליארד דולר.

תנאי ההנפקה, כולל הריבית השנתית ושער ההמרה, טרם נקבעו, אך פאלו אלטו מציינת שהריבית תשולם בתשלומים חצי-שנתיים. את האג"ח ניתן יהיה להמיר למזומן, למניות החברה או לשילוב ביניהם, לפי בחירתה של פאלו אלטו. במקביל, החברה מתכננת לבצע עסקאות גידור עם גופים פיננסיים מסוימים, במטרה להפחית את הדילול הפוטנציאלי לבעלי המניות כתוצאה מהמרת האג"ח בעתיד. החברה מייעדת חלק מהתמורה בהנפקה למימון עסקאות אלה. יתר כספי הגיוס ישמשו את החברה לצרכים עסקיים כלליים, ובהם הון חוזר, הוצאות הון, רכישות פוטנציאליות ועסקאות אסטרטגיות, כמו גם לפירעון האג"ח הקיימות של החברה, שמיועדות לפירעון ב-2019 ונושאות ריבית של 0%.

ריבית אפסית, ללא דילול מיידי

פאלו אלטו הוקמה על-ידי ניר צוק, המשמש כמנהל הטכנולוגי של החברה, והיא מנוהלת כיום על-ידי ניקש ארורה, שנכנס לתפקידו לאחרונה. החברה נסחרת בבורסה של ניו-יורק לפי שווי של 19.6 מיליארד דולר, אחרי עלייה של 55% במחיר המניה בשנה האחרונה (גבוה משוויה של המתחרה הבולטת צ'ק פוינט, שנסחרת בנאסד"ק בשווי 16.4 מיליארד דולר אחרי ירידה של 7.7% במניה בשנה האחרונה). פאלו אלטו מספקת פתרונות לאבטחת סייבר עבור ארגונים ובחודשים האחרונים היא רכשה את Evident מארה"ב תמורת 300 מיליון דולר ואת Secdo מישראל בעסקה שהוערכה ב-100 מיליון דולר.

הגיוס המתוכנן של איגרות החוב להמרה של פאלו אלטו מצטרף לשורה של גיוסים דומים שבוצעו לאחרונה. כך לדוגמה, חברת האינטרנט הישראלית Wix השלימה לאחרונה גיוס של 385 מיליון דולר בהנפקה פרטית של אג"ח להמרה שנושאות ריבית של 0% ומיועדות לפירעון ב-2023. בחודש שעבר הודיעה גם טוויטר על הנפקת אג"ח להמרה בהיקף של כמיליארד דולר, וחברות אחרות שעשו זאת הן חברת האינטרנט Etsy שגייסה 300 מיליון דולר, חברת הסייבר FireEye שגייסה 525 מיליון דולר ואחרות. חברות הטכנולוגיה מנצלות בכך את האפשרות לגייס כסף בריבית נמוכה עד אפסית מבלי לדלל את בעלי המניות הקיימים באופן מיידי.