רונאלדו יעבור לשחק ביובנטוס; תשלם 100 מיליון אירו למדריד

רונאלדו עוזב את ריאל מדריר אחרי 9 שנים במועדון • מדובר בהעברה החמישית בגובהה בהיסטוריה של הכדורגל העולמי • כבר בחודש הבא אמורה להתחרות יובנטוס יחד עם רונאלדו מול ריאל מדריד

כריסטיאנו רונאלדו / צילום: רויטרס
כריסטיאנו רונאלדו / צילום: רויטרס

כריסטיאנו רונאלדו, אחד משחקנים הכדורגל הטובים בעולם, עובר קבוצה: יובנטוס האיטלקית מטורינו הסכימה לשלם עבורו 100 מיליון אירו מידי המועדון הספרדי ריאל מדריד. 

רונאלדו עוזב את מדריד אחרי 9 שנים במועדון. יובנטוס תשלם לשחקן מעט פחות מ-30 מיליון אירו לעונה. באיטליה על קבוצות הכדורגל לשלם 100% מס על השכר שהן משלמות לשחקנים שלהן, ועל כן מדובר בחוזה שיעלה לקבוצה כ-340 מיליון אירו. 

את הרמז הממשי הראשון לעזיבת ריאל מדריר נתן רונאלדו מיד בתום הזכייה בליגת האלופות בחודש שעבר. רונאלדו אמר בתום משחק הניצחון על ליברפול כי הוא שוקל את עתידו במועדון אחר. זו לא הפעם הראשונה שרונאלדו מפזר רמזים על עזיבה אפשרית של ריאל מדריד, אלא שבכל הפעמים הקודמות הדבר שוייך לטקטיקת משא-ומתן, שבסיומה אכן שודרג חוזהו. האתגרים החדשים של רונאלדו ביובנטוס יהיו ברורים: הובלת המועדון לזכייה בליגת האלופות, תואר שלא זכה בו בשנים האחרונות. 

יובנטוס מוחזקת על-ידי משפחת אנייאלי, שמחזיקה גם בבעלות ענקית הרכב פיאט. המועדון הוא אחד משלושה מועדונים בלבד באיטליה שנסחר גם בבורסה, וגם לידיעות אודות מעבר אפשרי של רונאאלדו ליובנטוס הייתה השפעה על מחיר המניה של יובנטוס. מניית המועדון, הנסחרת במילאנו, זינקה בימים האחרונים בלמעלה מ-30%, ומעניין יהיה לראות בימים הקרובים כיצד תגיב המניה. 

לסגירת העסקה במועד הקרוב יש משמעות גדולה עבור יובנטוס, שתצא בעוד שבועיים למשא משחקים בארה"ב, שנועד לשווק את המועדון. ב-25 ביולי תפגוש יובנטוס בפילדלפיה את באיירן מינכן, ובהמשך תתמודד בניו-יורק מול בנסיקה ליסבון ומול קבוצת כוכבים מהליגה האמריקאית במשחק שיתקיים באטלנטה. הסיור אמור להסתיים במשחק פיקנטי מאוד כאשר יובנטוס תפגוש בוושינגנטון ב-4 באוגוסט את ריאל מדריד.

מבחינה ספורטיבית, העזיבה של רונאלדו את ריאל מדריר דיי מובנת. הוא הוביל את הקבוצה לארבע זכיות בליגת האלופות, כולל שלוש זכיות רצופות, והעמיד את כמות הזכיות של המועדון בתואר האירופי על 13 - יותר מכל קבוצה אחרת. 

יש לציין כי רונאלדו כבר בן 33 וכבר בימים אלו מדובר על כך שלא בטוח שיגיע למונדיאל הבא בשל גילו. 

מדובר בהעברה החמישית בגובהה בהיסטוריה של הכדורגל העולמי, אחרי רכישת ניימאר על ידי פריז סן ז'רמן עבור 220 מיליון אירו בקיץ 2017, העברת קיליאן אמבפה גם הוא לסן ז'רמן עבור 180 מיליון אירו (2017), העברת קוטיניו לברצלונה ב-160 מיליון אירו והמעבר של פול פוגבה למנצ'סטר יונייטד ב-105 מיליון אירו (2016).