"שעתיים לשריקה": האם אנגליה תנצח וסיוטו של פוטין יתממש?

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי רמזה כי העפלה של אנגליה לגמר עשויה להוביל לסיום החרם על רוסיה ולשליחת נציגים רשמיים למשחק במוסקבה • בקרואטיה מותשים לקראת חצי הגמר הערב (21:00) אבל מבטיחים: "לא נשתמש בזה כתירוץ" • וגם: המנהלים הבולטים בישראל ממשיכים בהימורים על המשחק

אוהד נבחרת אנגליה - מונדיאל 2018 / צילום: רויטרס
אוהד נבחרת אנגליה - מונדיאל 2018 / צילום: רויטרס

מחרימים

אחת הסוגיות היותר מדוברות באנגליה שקשורה למסביב, היא עניין החרם האנגלי של בית המלוכה והממשלה על הגעה לטורניר ברוסיה. מספר חודשים לפני הטורניר הצהירו האנגלים, בעקבות פרשת ההרעלה של המרגל הרוסי סרגיי סקריפל ובתו בסולסברי, כי לא ישלחו אף אישיות בכירה לטורניר ברוסיה. לצדם של האנגלים התייצבו מדינות נוספות שהכריזו על חרם ביציעי ה-VIP. אלא שעם התקדמות הטורניר וההצלחה של נבחרת אנגליה החלו להישמע בלונדון קולות אחרים. לפני משחק רבע הגמר מול שבדיה כבר הודיעה ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי כי "כמו גארת סאותגייט (המאמן האנגלי - ט.ו), אנחנו לוקחים כל משחק בפני עצמו", מה שהשאיר מבחינת התקשורת הבריטית רמז עבה לכך שקיים סיכוי שהופעה אנגלית בגמר תגרור בכל זאת הגעה של נציגים רשמיים אנגלים למוסקבה.

סיפור

לא משנה איך ייגמר הערב (ד') המשחק, לכולם ברור שזה עומד להיות סיפור ענק. אף אחד לא ספר באמת את אנגליה וקרואטיה כמועמדות להגיע לגמר. בסוכנויות ההימורים לפני הטורניר הוצבה אנגליה במקום השביעי מבחינת סיכויי העפלה לגמר, כשהסיכויים הגבוהים ביותר הוענקו לספרד (עפה בשמינית), צרפת (עדיין כאן) וברזיל (עפה ברבע). קרואטיה דורגה רק במקום העשירי. אבל אלו לא רק ההימורים.

קרואטיה, מדינה עם 4.2 מיליון תושבים שזכתה בעצמאות רק ב-1991, והדהימה את העולם עם העפלה לחצי גמר המונדיאל ב-1998. ומצד שני אנגליה, שככל שעוברות השנים נראה שהזכייה ב-1966 היא סטיית תקן היסטורית שלא ניתן יהיה לשחזר. בשני המפגשים הרשמיים האחרונים, במוקדמות מונדיאל 2010, מעכו האנגלים את הקרואטים, 1:4 במשחק בזאגרב ו-5:1 בוומבלי. מנבחרת אנגליה ההיא לא נותר היום זכר בסגל. בקרואטיה ההיא עשו אז צעדים ראשונים שני שחקנים שניבאו להם גדולות - לוקה מודריץ', צעיר כחוש בן 23, יליד זאדאר; ואיבן רקיטיץ', נער בן 20, יליד שווייץ.

הרוסים מעייפות

האויב הכי גדול של הקרואטים הערב הוא העייפות. את שני המשחקים האחרונים - נגד דנמרק בשמינית הגמר ומול רוסיה ברבע - הם הכריעו רק אחרי פנדלים. וזה משמעותי מאוד בנבחרת שחיה על אנרגיות. עד עכשיו עברו שחקני הנבחרת הקרואטית 581 ק"מ במצטבר במונדיאל - יותר מכל נבחרת אחרת שעלתה לחצי הגמר. "שיחקנו עד עכשיו חמישה משחקים מתישים, והם גבו מאיתנו מחיר", אמר מאמן הנבחרת זלאטקו דאליץ', "אבל אנחנו לא נשתמש בזה כתירוץ. אנחנו עוד לא מותשים, עדיין יש לנו אפשרות להתיש את עצמנו". האנגלים, מצדם, במצב טוב הרבה יותר - העומס נפל עד כה על 21 מ-23 משחקני הסגל, ורק שלושה שחקנים עד כה שותפו בכל המשחקים.

ההימור

הסיוט של פוטין מתגשם: אנגליה מגיעה לגמר על אדמת רוסיה.

חובה לראות

כך תתכוננו לחצי הגמר: 

מי תנצח הערב בחצי הגמר השני? זה מה שחושבים כמה מהמנכ"לים הבולטים בישראל:

דוד זהבי (מנכ"ל משותף אורבן נדל"ן): 2:1 לקרואטיה

דנה לביא (מנכ"לית קבוצת הדקה ה-90): ניצחון לקרואטיה

ניב רום (מנכ"ל כנען 38): 2:1 לקרואטיה

אילן צחי (מנכ"ל קבוצת זאפ): 2:1 לאנגליה

כרמית דותן (מנכ"לית חוליו): קרואטיה תנצח בפנדלים

ניר אמזל (מנכ"ל HAP ישראל): 2:1 לאנגליה

פיני יקותיאל (מנכ"ל ומייסד אופטימוב): 1:3 לקרואטיה

אלי כהן (מנכ"ל תרמוקיר תעשיות): 2:1 לאנגליה

סמדר אשכנזי ריוויט (מנכ"לית סטודיו סי): 2:1 לאנגליה

אלון גת (מנכ"ל אלרגן ישראל): 3:1 לאנגליה

עדי כהן (מנכ"ל קבוצת טיב טעם): 2:1 לאנגליה

איתי צפרוני (מנכ"ל איטון ישראל) 2:1 לאנגליה

עו"ד תמיר דיין (מנכ"ל מרכז הירידים בת"א): ניצחון לאנגליה ב-90 דקות

יגיל וויט (מנכ"ל אלקטרה מיזוג אוויר): 2:1 לאנגליה

קרן שתוי מנכ"ל קבוצת הולמס פלייס: 3:1 לאנגליה

רונן כץ (מנכ"ל ובעלים סקי דיל): 1:1, קרואטיה תנצח בפנדלים

רובי גינל (מנכ"ל התאחדות התעשיינים): ניצחון לקרואטיה

דני מריאן (יו"ר איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות): 1:1, קרואטיה תנצח בפנדלים

עמי שם טוב (מנכ"ל רשת קפה ג'ו): 2:2, קרואטיה תנצח בפנדלים

עדי גזית (מנכ"ל חברת ברקת): 1:1, קרואטיה תנצח בפנדלים