מסכם 15 שנים בכנסת: ח"כ יצחק הרצוג בנאום פרידה מהמליאה

יצחק הרצוג נשא היום (ד') את נאום הפרידה שלו מהכנסת • הרצוג צפוי להתפטר מתפקידו כח"כ לאחר שנבחר להיות יו"ר הסוכנות היהודית החל מאוגוסט 2018

ח"כ יצחק הרצוג נפרד מהכנסת / צילום: יצחק הררי – דוברות הכנסת
ח"כ יצחק הרצוג נפרד מהכנסת / צילום: יצחק הררי – דוברות הכנסת

ח"כ יצחק הרצוג נאם היום (ד') את נאום הפרידה שלו מן הכנסת. הרצוג עומד להתפטר מתפקידו אחרי שנבחר להיות יו"ר הסוכנות החל מחודש אוגוסט.

הרצוג משרת בכנסת רצוף מאז שנת הכנסת ה-16 (2003) ושימש כשר בין השנים 2006-2011 כשר התיירות והשר הרווחה. בין השנים 2013 ועד 2018 שימש כיו"ר האופוזיציה וברובן גם כיו"ר מפלגת העבודה.

הרצוג אמר היום בנאומו, במסגרת יום ז'בוטינסקי, "חמש עשרה שנים אני פועל במליאה הזו ובכנסת ישראל למען עמי, מולדתי ותנועתי. מתוכן כחמש שנים אני משמש כראש האופוזיציה בכנסת - תפקיד חשוב מאין כמוהו בדמוקרטיה שלנו, בהשמעת קול אחר בוויכוחים הפנימיים שבתוכנו. נהניתי מכל רגע. פניי מועדות כעת לשירות העם והמדינה בזירה חשובה, מאתגרת ומרתקת בצומת דרכים גורלי בהיסטוריה של העם היהודי. היה זה ז'בוטינסקי שכתב ללא הרף על סכנת אבדן הזהות היהודית, על סכנת אבדן ההמשכיות של בני ובנות עמנו ועל סכנת הפילוג המאיימת על עמינו. וכאז כן עתה - האתגרים דומים אך שונים. אני אכנס לכהונתי החדשה כיו"ר הסוכנות היהודית לישראל מתוך תחושת שליחות עמוקה".

הרצוג ביקש מן הנוכחים לחשוב ולעסוק בצורך בדיאלוג עם יהדות התפוצות. "כבדו את העולים. היזהרו בלשונכם, כבדו את כל היהודים באשר הם. כולם בני ובנות עמינו. אין לנו את הפריבילגיה הזו ובל נשכח את גודלם של האסונות שפקדו את עמינו. אלפי שנות גלות קיווינו לעצמאות מדינית. ז'בוטינסקי ייחל אליה ועדיה לא הגיעה. זכינו לחיות במדינת הלאום של העם היהודי בעצמאות וביטחון - הרבה מאוד בזכות העם היהודי הפזור בכל מושבותיו. זוהי אחריות עצומה".

במקום הרצוג אמור להיכנס לכנסת חבר הכנסת לשעבר רוברט טיבייב. זהות יו"ר האופוזיציה טרם הוחלטה. יו"ר העבודה אבי גבאי שוקל להמתין עם ההודעה על המינוי עד לסוף פגרת הקיץ, באוקטובר 2018.