הוארך מעצרם של שני חשודים בתאונה שאירעה ביום ו' בגלבוע

השניים חשודים בגרימת מוות ברשלנות בתאונה שאירעה ביום שישי בפרויקט "אגירה שאובה" • בתאונה נהרג מוחמד עאהד זיאדאת, בן 19, מהכפר מוקייבלה • התאונה אירעה כשהפועלים עבדו בתחתיתו של פיר, ונפל עליהם דוד בטון גדול מגובה של כ-50 מטר

הוארך מעצרם של שניים משלושת החשודים בגרימת מוות ברשלנות בתאונה שאירעה ביום שישי בפרויקט "אגירה שאובה" בגלבוע. מעצרם של השניים הוארך עד ליום שני, וחשוד שלישי שוחרר בתנאים מגבילים, ביניהם מעצר בית.

בתאונה נהרג מוחמד עאהד זיאדאת, בן 19, מהכפר מוקייבלה. עוד ארבעה פועלים נפצעו באורח בינוני וקל.

מהחברה המבצעת בפרויקט, חברת פמקו שורה בבעלות קבוצת אורון, נמסר כי בין העצורים המנופאי שממנופו נפל הדוד, ממונה הבטיחות מטעם המנהלת (שותפות של שיכון ובינוי ואלקטרה בנייה), ומנהל הבטיחות מטעם חברת פמקו שורה.

התאונה אירעה כשהפועלים עבדו בתחתיתו של פיר, ונפל עליהם דוד בטון גדול מגובה של כ-50 מטר.

עו"ד גיל דחוח וארז אבוהב המייצגים את שותפות פמקו שורה מסרו: "מדובר במקרה טרגי ומצער שנגרם ככל הנראה בשל קריעת כבל המנוף. נציגי חברת פמקו שורה שיתפו פעולה בחקירה ומסרו תשובותיהם באופן מפורט. נושא הבטיחות בעבודה הוא נר לרגלם. נסייע למשטרה ככל שידרש. ניתן להבין כבר כעת שמדובר באתר בנייה גדול שמנוהל על ידי סולל בונה ושיכון ובינוי, פיקוח והפעלת הקבלנים באתר מנוהל על ידי החברות המנהלות."

מארגון קו לעובד נמסר: "זיאדאת הוא ההרוג השלישי, מאז 2015, באתר בו מוקמת תחנת הכוח "אגירה שאובה בגלבוע". תחנת הכוח היא פרוייקט ציבורי, הנבנה עבור המדינה, באמצעות שותפות של החברות 'סולל בונה' ו'אלקטרה בניה'. מאז 2015 נהרגו באתרים ביזום ו/או ביצוע אלקטרה: בניה 7 עובדים. מאז 2015 נהרגו באתרים ביזום ו/או ביצוע 'שיכון ובינוי - סולל בונה': 6 עובדים, מתוכם 3 רק השנה".

מקבוצת אורון, אשר פועלת כקבלן משנה בפרויקט, נמסר בתגובה: "בניגוד לדיווחים, המנהרה והמנוף שפעל מעל לפיר לא קרסו. מהבדיקה הראשונה שנערכה, עולה שכבל משאית המנוף של קבלן משנה של החברה שפעל בשטח נקרע וכתוצאה מכך נפגעו פועלים שנמצאו בפיר. האירוע נמצא עדיין בשלבי בדיקה ואנו פועלים בשיתוף עם כל הגורמים הרלוונטיים לחקירה. כאמור, אנו משתתפים בצער המשפחה על אובדן יקירה ומאחלים החלמה מהירה לפצועים מהאירוע".