המונדיאל ממשיך לשלוט; פתיחה מאכזבת ל"אביב או אייל"

שני משחקי חצי הגמר ששודרו בתאגיד כאן רשמו נתונים גבוהים גם ביחס למונדיאלים קודמים • עם סיום המשחקים הזרקור יחזור לקרב בין הערוצים המסחריים, שם קשת עלולה למצוא את עצמה בבעיה לראשונה מאז הפיצול

אולפן המונדיאל בפתח תקווה./ צילום: שלומי יוסף
אולפן המונדיאל בפתח תקווה./ צילום: שלומי יוסף

למרות שבמהלך השבוע שוחקו רק שלושה משחקים במסגרת המונדיאל - שני חצאי גמר ומשחק על המקום השלישי - תאגיד השידור "כאן" מצליח להכניס חמש תוכניות לטבלה השבועית וליהנות מעוד שבוע - ללא ספק אחרון לתקופה הקרובה - שבו הוא הדומיננטי בטבלה השבועית.

שני משחקי חצי הגמר רשמו נתונים גבוהים מאוד גם ביחס למונדיאלים קודמים: 33.9% ולמעלה ממיליון צופים בכלל האוכלוסייה למשחק בין אנגליה לקרואטיה, ו-32.3% וכ-920 אלף צופים למשחק בין צרפת לבלגיה. גם משדרי הסיכום של שני המשחקים הללו נכנסים לצמרת הטבלה במקומות 4 ו-5, כשהמשחק על המקום השלישי ששודר אתמול אחר הצהריים מתברג במקום השביעי.

הערב ישודר בכאן הגמר, בשעה הלא-מאוד אטרקטיבית 18:00, ואחריו יחלו בתאגיד להריץ את לוח השידורים החדש שלהם בתקווה שמשהו מההצלחה המסחררת של שידורי הטורניר הפופולרי (בכאן נציין עשו עבודה מצוינת בכל הנוגע להעברת המשחקים בדיגיטל) ידבק גם בו.

עם סיום המשחקים הזרקור יחזור למאבק בין הערוצים המסחריים, ושם נראה שקשת ניצבת כעת בפני אחד האתגרים הגדולים ביותר שהיו לה מאז הפיצול. אחרי שעד כה רשמה בעיקר הצלחות, וגם הובלה ברורה ברייטינג, השקת הריאליטי המדובר של אייל גולן ואביב גפן זכתה לכתף קרה מצד הצופים, ושתי תוכניות הפתיחה ששודרו בשבוע החולף הסתפקו ב-13.7% ו-13.2% והן מדורגות בתחתית הטבלה השבועית.

על-פניו, נראה שלאחר הפתיחה החלשה קשת תתקשה להשיג שיפור משמעותי בנתוני התוכנית, והיא עלולה למצוא את עצמה לראשונה בנחיתות מובהקת בסיכום השבועי מול רשת, שם "האח הגדול" ממשיכה לשמור פחות או יותר על אותם ממוצעים (השבוע במקומות 3 ו-6).

בינתיים, כבר השבוע נרשם אחד המקרים הבודדים מאז הפיצול שבו רשת מצליחה לחלוף על-פני קשת בפרמטר של ממוצע הפריים-טיים השבועי (20:00 עד 23:00) עם 10% מול 9.6%. ערוץ עשר - שהתוכנית הבולטת בו בשבוע החולף הייתה חברות עם 8.3% - רושם ממוצע פריים-טיים של 4.9%. 

רייטינג 15.7.18
 רייטינג 15.7.18