נובוטק וביה"ח מאונט סיני יפתחו תוכנה לטיפול בהפרעות דיבור

הטיפול, שפיתחה נובוטוק, מבוסס, בין היתר, על עקרונות שיטת "עיצוב שטף הדיבור" שהיא אחת השיטות המקובלות בעולם לטיפול בגמגום • מאונט סיני הנה אחת מרשתות בתי החולים המובילות בארה"ב

רופאים / צילום: שאטרסטוק
רופאים / צילום: שאטרסטוק

חברת נובוטוק הישראלית הודיעה היום כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם רשת בתי החולים המובילה בארה"ב מאונט סיני, לפיתוח משותף של המוצר של נובוטוק, אפליקציה לטלפון המהווה טיפול בגמגום והפרעות דיבור נוספות.

במסגרת שיתוף הפעולה יקימו שני הצדדים חברה שהיא מיזם משותף לשיווק של הטכנולוגיות של נובוטוק, ולפיתוח טכנולוגיות חדשות. המוצר הראשון יופץ על ידי החברה עד סוף 2018. הוא מיועד לטיפול בגמגום כרוני, הפרעת דיבור ממנה סובלים 1% מאוכלוסיית העולם.

היקף ההשקעה בחברה המשותפת לא נמסר.

הטיפול, שפיתחה נובוטוק, מבוסס, בין היתר, על עקרונות שיטת "עיצוב שטף הדיבור" שהיא אחת השיטות המקובלות בעולם לטיפול בגמגום. האפליקציה של החברה זמינה למטופל מכל פלטפורמה שנוחה לו - מחשב שולחני, לפטופ, טאבלט, טלפון נייד וגו' - בכל זמן שנוח לו, ומקטינה במידה ניכרת מאוד את עלות המשאב היקר ביותר בטיפול בגמגום והפרעות דיבור בכלל - קלינאי תקשורת, אשר גם כך אינם מצליחים לספק את הביקוש העצום בתחום.

הלימוד נעשה, בין היתר, בעזרת תכני וידאו מצולמים, והאפליקציה כוללת מוניטור חכם שמנתח את הביצועים של המשתמש ונותן לו משוב בזמן אמת. הקלינאי מפקח מרחוק, באמצעות המערכת, על ההתקדמות, ונותן משוב נוסף בשעת הצורך. בישראל משווק הטיפול בלעדית דרך בית החולים הדסה עין כרם, המרכז המוביל בישראל לטיפול בגמגום. רוב המטופלים עד כה דיווחו על שיפור משמעותי בשטף הדיבור שבועות ספורים מתחילת הטיפול.

"מאונט סיני שואף לקדם טכנולוגיות פורצות דרך שיכולות להועיל למטופלים", אומר ד"ר אריק ליום, סמנכ"ל החדשנות של מאונט סיני, "אנחנו נרגשים מאוד לקראת המפגש בין היכולות המוכחות של נובוטוק בתחום הטיפול הא-סינכרוני (Tele-Therapy) לבין המערכים הרפואיים שלנו, באופן שבהחלט עשוי לשפר את טיב השירות שאנחנו נותנים למטופלים".

מנכ"ל נובוטוק זהר בארי: "מאונט סיני מזוהה עם מצוינות רפואית, איכות טיפולית וחדשנות. באמצעות שיתוף הפעולה איתו ובעזרת היכולות שלו, נוכל לחשוף את המוצרים שלנו לשוק יעד ענק, ולהמשיך לפתח את הטכנולוגיות שלנו באופן שיאפשר להוריד עוד את עלות הטיפול למטופל".

זו פעם ראשונה שמאונט סיני חותם על הסכם שת"פ עם חברה ישראלית. במסגרת זאת, מעבר לשת"פ המקצועי, ולאחר בדיקות מקיפות של החברה ושל השוק, החליטה קרן ההשקעות של רשת בתי החולים (Mount Sinai Ventures) גם להשקיע כספית בנובוטוק. נוסף לכך יצטרפו ד"ר ליום, סמנכ"ל החדשנות של מאונט סיני, לדירקטוריון נובוטוק, וד"ר ברוס דארו, מנהל מערכות המידע של בית החולים, לועדה המייעצת של החברה.