עד 20 שקל למוצר: מיניסו היפנית מגיעה באוגוסט לעזריאלי

מדובר בחנות הראשונה מבין 8 חנויות של ענקית העיצוב היפנית שייפתחו ב-2018 בערים מרכזיות • בחברה מבטיחים כי 70% מהמוצרים יהיו בטווח מחירים של 5-20 שקל • המנכ"לית עינת פורטוגלי: "אנחנו עובדים על רווחיות נמוכה, המחירים בישראל יהיו זהים למחירים ברשת הבינלאומית"

ענקית העיצוב היפנית מיניסו פותחת את החנות הראשונה שלה בישראל. החנות תפתח בקניון עזריאלי בתל-אביב ב-8 באוגוסט, שטחה ישתרע על פני 280 מ"ר, ובהקמתה יושקעו כ-2 מיליון שקל. בחברה מבטיחים כי 70% מהמוצרים יהיו בטווח מחירים של 5-20 שקל, כשהמחיר המקסימלי יעמוד על 195 שקל.

מדובר בחנות הראשונה מבין 8 חנויות שייפתחו בשנת 2018 בערים מרכזיות, בהן נתניה, באר-שבע, ירושלים, חיפה, רחובות, מודיעין ועוד. גודלן של החנויות ינוע בין 200-300 מ"ר. החנות הבאה צפויה להיפתח בקניון עיר ימים בנתניה בחודש ספטמבר הקרוב, וחנויות נוספות בקניון מלחה בירושלים ובקניון הנגב בבאר-שבע ייפתחו במהלך חודש אוקטובר. בנוסף צפויים להיפתח עוד כ-20 סניפים במהלך שנת 2019.

"אנחנו עובדים על רווחיות נמוכה, המחירים בישראל יהיו זהים למחירים ברשת הבינלאומית", אומרת עינת פורטוגלי, מנכ"לית הרשת.

כיצד הנוכחות בקניונים גדולים עם דמי השכירות המאמירים מתאפשרת לאור הרווחיות הנמוכה? פורטוגלי משיבה כי "האסטרטגיה העולמית היא להיות בקניונים המובילים בערים הגדולות, זה הוכיח את עצמו במדינות אחרות, המסה והווליום יביאו שורת תחתונה רווחית".

פורטוגלי מציינת כי בשלב השני, הרשת מתכננת להקים גם חנויות קטנות יותר של 100-120 מ"ר במרכזים מסחריים שכונתיים. ומה ההיקפים בהם הרשת צריכה למכור כדי להגיע לכך? פורטוגלי מסרבת לפרט, אך מציינת כי "אנחנו מדברים על היקפי מכירות של אלפי פריטים ביום".

"קראנו את הדברים שפרסמתם השבוע, ואני מכירה את המצב בשוק היטב, כמי שהייתה שנים רבות בקבוצת פוקס, אך למזלנו בינתיים אנחנו בינתיים מחוזרים ומקבלים חיבוק גדול מהקניונים, בעיקר כיוון שמיניסו ידועה בעולם כמי שמביאה טראפיק גדול לקניון. לכן הקניונים הולכים לקראתנו בדמי השכירות. אני מבינה את צעקתם של הריטיילרים, כולם במצוקה, והמכירות בירידה. יש ציפיות שהקניונים יתגייסו ויורידו שכר הדירה".

לדבריה, "החוזים שלנו עם הקניונים נחתמו ל-5-10 שנים פלוס אופציה. בנוסף להסכמים שחתמנו עם עזריאלי, חתמנו הסכמים גם עם קבוצת מליסרון בקניון רחובות ובגרנד קניון בחיפה. נפגשנו עם קבוצת ביג מספר פעמים, ואנחנו צריכים להתקדם לחוזים".

החנות של מיניסו תציע בהשקה כ-3,000 מוצרים בקטגוריות שונות, בהן עיצוב הבית, דיגיטל, טיפוח וקוסמטיקה, צעצועים, כלי כתיבה, מתנות, מוצרי טיולים וספורט, תיקים, ארנקים, מוצרים עונתיים, אקססוריז ועוד. בחברה מבטיחים כי הקולקציה תתעדכן מדי כשבועיים, ומגוון המוצרים צפוי לגדול בהמשך. 

בין המוצרים שיימכרו ברשת צפויים להימכר מותגים מוכרים כמו "הפנתר הוורוד" ודמויות מבית Cartoon Network, כשהחברה ממתינה לקבל רישיונות והסכמים למותגים הבינלאומיים שנמכרים בחנויות החברה בעולם, ביניהם מוצרי דיסני ומארוול לצד דמויות כמו מומינים, הלו קיטי, בוב ספוג ורחוב סומסום. כמו כן, ל-MINISO יש הסכם עם אפל לשיווק אביזרים תומכים כמו כבלים לטעינה, מגני מסך ועוד. המוצרים יימכרו בישראל בטווח מחירים של 10-49 שקל.

מיניסו, הנמצאת בבעלות ענקית הקמעונאות והמסחר סיימן (SAIMAN), הוקמה ב-2013 על-ידי YE Guofu, שותף-מייסד ומנכ"ל החברה, ו-Miyake Jyunya, שותף-מייסד והמעצב הראשי של מיניסו. החזון שלהם היה להיות מותג קמעונאי גלובלי שמציע מוצרים איכותיים במחירים עממיים.

הבעלים של מיניסו ישראל הם 4 שותפים: גונן כהן וניר יעקבוב, שמחזיקים ב-50%, ולצידם האחים איציק ושרון ניסנוב, שמחזיקים ב-50% נוספים.