מהן מילות הקסם שפותחות דלתות בעמק הסיליקון?

וגם: בן ויינברגר יחליף את איתן ליבנה בתפקיד מנכ"ל אורביט

נעמי מרילס דריה הניג שקד וג'ניפר שיר / צילום: עליזה מור
נעמי מרילס דריה הניג שקד וג'ניפר שיר / צילום: עליזה מור

"באחד האירועים שהשתתפתי בהם, ניגשו אלי שותפים בקרן כלשהי והביעו עניין בשיתוף פעולה. שאלתי אותם אם יש בחברה אישה בתפקיד בכיר. ברגע שהם השיבו בשלילה נאלצתי גם אני להשיב שאני לא יכולה להיפגש איתם". את הדברים אמרה דריה הניג שקד, מייסדת הסטארט-אפ WEACT, שהתארחה בשבוע שעבר באירוע יזמות נשית של פירמת עוה"ד DLA PIPER בשיתוף משרד עורכי הדין, Immigration Schear. 

WEACT נוסד על מנת לסייע לנשים יזמיות ולייצר היכרויות מקצועיות בין יזמיות ישראליות לבכירי וחברות בעמק הסיליקון בארה"ב. הניג שקד שיתפה את הנוכחות מנסיונה, ואמרה כי כי היא לא חוששת לשלוח הודעות לאנשים שטרם פגשה. לדבריה, "חלק גדול מהפגישות שקיימנו עם בכירי עמק הסיליקון היו עם אנשים שלא הכרתי קודם לכן. למרבה המזל, זה שאנו נשים-יזמיות-מישראל היווה רצף מילות קסם שפותחות דלתות. מעבר לכך, חברות מסוימות שמעו על בואנו ויצרו איתי קשר, ותהו מדוע הן לא ברשימת הפגישות שלנו".

בהתייחסה לנושא ההטרדות המיניות שעולה לכותרות ומתגלה גם בתעשיית ההייטק, אמרה הניג שקד כי "רק אחרי הסיפור של רמי ברכה התחילו לשאול שאלות, להתעניין בתחושת הביטחון של נשים ולבסס מדיניות שתילחם בתופע. כולנו צריכים להיות שקופים ולא מספיק לצאת בסיסמאות. צריך להכתיב כללים מנחים אחידים. קרנות ממשיכות להשקיע בעסקים שמנוהלים על ידי אנשים דומי, וזאת למרות שיש מספיק מחקרים שמוכיחים שגיוון מגדרי וגזעי חיוני ומועיל לעסקים".

באירוע נכחו עו"ד נעמי מרילס מ-DLA PIPER; שני סופר, מנהלת מסחר בנסטלה; רבקה קוורוב, מנהלת פיתוח עסקי ב-OUR CROWD ;עו"ד ג'ניפר שיר, מייסדת שיר משרד עורכי דין; עו"ד ענבל באומר, מייסדת הסטארט-אפ LegalUp ואחרות.

מנכ"ל חדש לאורביט: בן ויינברגר יחליף את איתן ליבנה

מנכ"ל חדש בחברת אורביט. החברה דיווחה הבוקר (א') כי בן ויינברגר (55) מונה למנכ"ל החברה במקום איתן ליבנה. ויינברגר, שצפוי להיכנס לתפקיד בעוד כ-5 שבועות (ב-5 בספטמבר) כיהן בשנים 2015-2017 כמנכ"ל חברת המציאות הרבודה לומוס ולפני כן כמשנה למנכ"ל חברת אסנס.

אורביט מפתחת, מייצרת ומשווקת פתרונות תקשורת המשלבים טכנולוגיות מתקדמות עבור יישומים בים, ביבשה, באוויר ובחלל, ומוצריה מתאימים לשווקים מסחריים וביטחוניים.

לאחרונה דיווחה החברה כי זכתה בהסכם מסגרת לשדרוג, שירות ותחזוקה עבור מערכות ניהול תקשורת מוטסות במטוסי KC-135 של חיל האוויר האמריקאי, בשווי כולל של כ-109 מיליון שקל למשך 5 שנים.

בנובמבר אשתקד הפכה קרן פימי של ישי דוידי לבעלת השליטה בחברה, לאחר שרכשה 33.3% מההון בהשקעה של 36 מיליון שקל. העסקה בוצעה לפי מחיר של 6.7 שקל למניה ומאז זינקה מניית אורביט למחיר של 10.7 שקלים, עלייה של כ-60%, ושוויה של החברה הגיע לכ-173 מיליון שקל.

לפימי אופציה למשך שנתיים להשקיע עוד 18 מיליון שקל באורביט בתמורה להקצאת מניות במחיר של 7.5 שקל, ואופציה נוספת (ל-5 שנים) להשקעה של 54 מיליון שקל בתמורה להקצאת מניות במחיר 9 שקל למניה. אם יחליטו בפימי לממש את שתי האופציות, תגיע הקרן להחזקה של 56% ממניות החברה.

את הרבעון הראשון של השנה סיימה אורביט עם צמיחה של 39% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לכ-10 מיליון דולר. ההפסד התפעולי הצטמק בכ-65% ועמד על כ-507 אלף דולר, ובשורה התחתונה הציגה החברה הפסד נקי של 718 אלף דולר, ירידה של 61% לעומת ההפסד ברבעון המקביל.

איתן ליבנה / צלם: איל יצהר
 איתן ליבנה / צלם: איל יצהר

אלוט מבקשת לאשר למנכ"ל, ארז ענתבי, מענק במניות חסומות

חברת הטכנולוגיה אלוט מבקשת מבעלי המניות לאשר הקצאה של תגמול הוני למנכ"ל החברה, ארז ענתבי. אלוט פרסמה בסוף השבוע זימון לאסיפת בעלי מניות, שתתכנס ב-6 בספטמבר במשרדי החברה בהוד השרון, ואחת מההצעות שעל הפרק היא לתת לענתבי מענק חד-פעמי של 40 אלף מניות חסומות, וכן אופציות לרכישת 60 אלף מניות של אלוט. בשלב זה טרם פורסמו פרטים על מחירי המימוש והתנאים למימוש המניות החסומות והאופציות. ענתבי מנהל את אלוט מתחילת 2017.

אלוט נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה בתל אביב. מחיר המניה כיום הוא כ-5.2 דולר, כמעט ללא שינוי ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. שווי השוק של החברה הוא 173 מיליון דולר.

אלוט שהתחילה את דרכה בתחום ייעול השימושיות בציוד התקשורת בליבת הרשת, ממצבת עצמה כיום כספקית פתרונות אבטחה עבור מפעילות תקשורת - וזהו מנוע הצמיחה העיקרי שלה כעת. נושא נוסף שיעלה להצבעה באסיפה הוא שינוי השם הרשמי של החברה: מ"אלוט תקשורת" ל"אלוט בע"מ". במקביל יתבקשו בעלי המניות לבחור מחדש בדירקטורים המכהנים מנואל אצ'נובה, יגאל יעקובי והדח"צית נורית בנימיני.

ארז ענתבי / צילום:איל יצהר
 ארז ענתבי / צילום:איל יצהר

ביל דה בלאזיו מוקיר את הסטארט-אפ הישראלי GalaPro 

את הפרס קיבלה יונת ברלין, מנכ"לית החברה המנגישה מופעים לבעלי מוגבלויות

יונת ברלין, מנכ"לית הסטארט-אפ הישראלי GalaPro ביקרה בסוף השבוע האחרון בניו יורק, והתארחה במעונו הרשמי של ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו. האירוע: דה בלאזיו העניק לחברה שברלין עומדת בראשה את פרס ה-Sapolin על פעילותה למען אנשים עם מוגבלות, וזאת כחלק מהכנס השנתי של האגודה האמריקאית למען אנשים עם מוגבלות.

גאלה פרו הישראלית נוסדה ב-2015 על-ידי ד"ר ילנה ליצין וחגי פיפקו. החברה מפתחת אפליקציה הפועלת בעזרת טכנולוגיית זיהוי קול אוטומטית בזמן אמת ומנגישה מופעים וסרטים בעזרת מכשירי הטלפון הנייד, כך שהמשתמשים יכולו לקרוא את הכתוביות המקודדות, להשתמש בשירותי ההגברה. משתמשים עם מוגבלות בראייה יכולו ליהנות מתיאור קולי. התמלולים והדיבובים מועברים בשפות שונות, כך שבנוסף לנגישות גם קהל המעוניין בתרגום של המופע יוכל להנות מההצגה בשפתו. השירות פועל היום ברוב התיאטראות בברודווי.

ברלין מסרה עם קבלת הפרס כי "אנו שואפים שכל אדם יוכל לקבל שירות, ליהנות ממופע או סרט בכל מקום בעולם, בשפתו ועל-פי צרכיו, בצורה פשוטה, יעילה וידידותית. האפליקציה יצרה סטנדרט חדש בארה"ב לנגישות והכללה ופתחה את שערי עולם התרבות והבידור לקהלים חדשים, לא רק לאנשים עם מוגבלות או אנשים הזקוקים לתרגום אלא גם לקהל מקומי שנעזר באפלקיציה על מנת לעקוב וליהנות מהמופע".

יונת ברלין וביל דה בלאיז  / צילום: חני פיפקו
 יונת ברלין וביל דה בלאיז / צילום: חני פיפקו

מה לאהבה ולזה?

כל אחד והאהבה שלו, כל אחד והפרשנות שלו לרומנטיקה. ביום שישי, ט"ו באב, חגגה BMW בישראל בדרך הטובה ביותר לציון המועד הרומנטי: הקרנת בכורה חגיגית לסרט החדש משימה בלתי אפשרית בכיכובם של טום קרוז, בו לוקחת חלק גם מכונית BMW M5, כאשר החברה משתפת פעולה עם סדרת סרטי האקשן. 

ברק כהן, מנהל מותג BMW בדלק מוטורס; שחר שמש, מנכ"ל דלק מוטורס; גיל אגמון, יו"ר החברה ויורם מזרחי המשנה למנכ"ל, קיבלו את פני האורחים בהם קרובים מקורבים ובעיקר לקוחות, שהגיעו להקרנה החגיגית ביס פלאנט ראשון לציון, כאשר המתחם נסגר לכבוד האירוע ונפתח לקהל מיד לאחר ההקרנה.

שחר שמש וברק כהן / צילום: גדעון מרכבה
 שחר שמש וברק כהן / צילום: גדעון מרכבה

השכלה אירופאית

אוניברסיטת מנהיים שבגרמניה אירחה בשבוע שעבר את כנס היסוד של הברית לשיתוף פעולה אירופי בהשכלה הגבוהה, בו השתתפו נשיאי 12 המוסדות בולטים באירופה בתחומי מדעי החברה ובפרט עסקים וכלכלה. המטרה: דיון בתוכניות משותפות למחקר ולימודים, חילופי סטודנטים וסגל, וגיבוש עמדות משותפות לגבי מדיניות ההשכלה הגבוהה. אל הפורום הוזמן גם מוסד אחד מישראל - המרכז הבינתחומי בהרצליה, אותו ייצג פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא ומייסד המרכז הבינתחומי.

יוזם הפורום, פרופ' ארנסט-לודוויג פון תאדן, המכהן כנשיא אוניברסיטת מנהיים, ציין כי "מטרתו של המפגש האסטרטגי היא לבחון שיתוף פעולה עתידי בין האוניברסיטאות המובילות באירופה". רייכמן מסר כי: "אין ספק שהזמנתנו להשתתף בפורום המכובד הזה היא הכרה באיכותו האקדמית ובחדשנותו של הבינתחומי".

נשיאי האוניברסיטאות / צילום:האנס וולף
 נשיאי האוניברסיטאות / צילום:האנס וולף

עופר ויתקון מונה למנכ"ל IWG ישראל

עופר ויתקון, לשעבר משנה למנכ"ל רשת מועדני הכושר הולמס פלייס, מונה למנכ"ל הפעילות הישראלית של קבוצת IWG המפעילה מרכזי עסקים ומרחבי עבודה משותפים. בישראל מפעילה הקבוצה את המותגים Regus ו- Spaces. 

ויתקון (41), יחליף את רון יריב, שפרש בתום קדנציה בת יותר מ-3 שנים ויצא לעסקים פרטיים. ל-IWG הגיע יריב, לאחר שכיהן כמנכ"ל רשת המלונות של אפריקה ישראל וכמנכ"ל המכירות הבינלאומיות של רשת הילטון העולמית.

קבוצת IWG) International Workplace Group) עוסקת מאז 1989 בתחום חללי העבודה המשותפים. פאולו דיאס, מנכ"ל IWG בדרום אירופה ובברזיל ומנהל הפיתוח של הקבוצה, ברך את ויתקון על המינוי.

עופר ויתקון / צילום: יעל ויתקון
 עופר ויתקון / צילום: יעל ויתקון