מצלמים סרטונים לאורך? יוטיוב תתאים את עצמה אליכם

הכוונה הייתה להיטיב עם הגולשים ולהימנע מתצוגה שבה פסים שחורים בצדי המסך • הגולשים מתלוננים: "תנו לנו דרך לבטל את העדכון"

יו טיוב, עכשיו גם לאורך. צילום: Shutterstock
יו טיוב, עכשיו גם לאורך. צילום: Shutterstock

יוטיוב תחל להציג סרטונים אנכיים ללא שוליים שחורים בצדדים. העדכון מגיע כעת לגרסת המחשב של האתר, ויתאים אוטומטית את יחס הצילום למסך המחשב. הפיצ'ר כבר הגיע קודם לכן לפלטפורמת המובייל של יוטיוב ב-iOS ואנדרואיד. בגרסת האנדרואיד השוליים השחורים מוסרים מהסרטון, או שהסרטון מורחב במקרה הצורך. העדכון משפיע על סרטונים שצולמו ביחס הרגיל של 16:9 ובפורמט הישן יותר של יחס 4:3.

מטרת העדכון הייתה להביא לכך שהתמיכה שהפלטפורמה מעניקה ליחסי צילום שונים תהיה ידידותית יותר למשתמשים, בדומה לפלטפורמות יריבות בהם העלאת צילומים מהנייד לא מובילה להוספת שוליים שחורים. אלא שנכון לעכשיו נראה כי העדכון לא מתקבל בברכה בקרב משתמשי יוטיוב.

יוטיוב הודיעה לראשונה על העדכון בפורומים למשתמשים במהלך סוף השבוע, ועד כה העדכון גרר תלונות. לדברי חלק מהמשתמשים, הוא גורם לסרטונים שלהם להיראות אפילו קטנים יותר בהשוואה למה שהיה קודם, חותך חלקים מהצילום או מוריד את איכות הסרטון. משתמשת אחת כתבה שהסרטון שלה נחתך כדי להתאים לרזולוציית המסך, ואמרה כי "סרטונים מסוימים לא נראים טוב על מסך גדול כל כך". היא דרשה מיוטיוב כי "או שתתקנו את התקלות, או שתיתנו לנו דרך לבטל את העדכון".

סרטון עם פסים שחורים: עוד מעט זה ייעלם. צילום מסך מיו טיוב
 סרטון עם פסים שחורים: עוד מעט זה ייעלם. צילום מסך מיו טיוב