ועדת הכספים אישרה העברת 6.12 מיליארד ש' לתקציב הביטחון

זאת תוך מחאות של חברי הכנסת על כך שלא נמסר ליו"ר הוועדה למה מיועד הכסף • ח"כ משה גפני לחברי הוועדה: "אני מסתכל לכם בעיניים - שתי הפניות של משרד הביטחון חיוניות מהמדרגה הראשונה, לא השנייה"

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

ועדת הכספים של הכנסת אישרה העברת 6.125 מיליארד שקל מעודפי התקציב לתקציב הביטחון, תוך מחאות של חברי הכנסת על כך שלא נמסר ליו"ר הוועדה למה מיועד הכסף.

ועדת הכספים התכנסה הבוקר (א') לדיון מיוחד בפגרה על-מנת לדון בבקשות האוצר לביצוע עשרות שינויים בתקציב המדינה. הבקשה הגדולה ביותר הייתה להעברת 6.125 מיליארד שקל לתקציב הביטחון, שאליה צורפה גם בקשה להעברת 11 תקנים.

בוועדה פרצה מהומה אחרי שנציגת האוצר, ספיר איפרגן, אמרה כי אינה מורשית למסור פרטים על מהות ההעברה, כיוון שהנושא מסווג. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, אמר כי במקרים כאלה נהוג לעדכן אותו מראש למה מיועד הכסף, על-מנת שיוכל להמליץ לחברי הוועדה כיצד להצביע, ודרש כי האחראי על הנושא באגף יעדכן אותו לפני שיעלה את הבקשה להצבעה.

"אני מחכה לטלפון", אמר גפני תחילה, אולם לאחר שאיפרגן עדכנה אותו בעל-פה, שינה את עמדתו ואמר לחבריו: "אני מסתכל לכם בעיניים - שתי הפניות של משרד הביטחון חיוניות מהמדרגה הראשונה, לא השנייה". בעקבות דבריו אושרו שתי הפניות.

על-פי הנוהל, הדיון בהעברות עובר לוועדה המשותפת לוועדת הכספים וועדת החוץ והביטחון. ח"כ בצלאל סמוטריץ' הציע לשנות את הנוהל כך שההצעות יעברו קודם לדיון בוועדה המשותפת.

הוועדה דחתה אישור בקשות להעברת 850 מיליון שקל לפרויקטי פיתוח תחבורתיים וסכומים נוספים לצורך יישום הסכם הרפורמה באגד. עוד אושרו בקשות להעברת 45 מיליון למשרד פנים עבור חידוש מלאי ציוד חירום ובכלל זה מזרנים אוהלים, 21 מיליון שקל לרשות הטבע והגנים עבור טיפול בנזקי התייבשות ים המלח, 68 מיליון שקל למשרד לביטחון פנים לטובת פרויקטים שונים ו-24 מיליון שקל למשרד לביטחון הפנים, כחלק מתוכנית בהיקף 2 מיליארד שקל לבניית בתי סוהר חדשים לצורך יישום פסק הדין של בג"ץ על שיפור תנאי המחיה של אסירים.