אחרי הרשימות: אלה חברי הוועדה לבחינת התנהלות התאגיד

דוד אלכסנדר, דלית שטאובר ואורלי גרטי הם שלושת חברי מועצת תאגיד השידור שתבחן את התנהלות הנהלתו • "המועצה רואה בחומרה רבה את עצם קיומן של רשימות, כפי שפורסם, ומצטערת על הכאב הבלתי מוצדק שנגרם למופיעים בהן. חברי המועצה מגנים כל קיטלוג או ביטוי לא הולם נגד כל אדם בכלל ונגד עובדים בפרט"

מנכ"ל תאגיד השידור, אלדד קובלנץ
מנכ"ל תאגיד השידור, אלדד קובלנץ

דוד אלכסנדר, דלית שטאובר ואורלי גרטי הם שלושת חברי מועצת תאגיד השידור שנבחרו להרכיב את הוועדה שתבחן את התנהלות הנהלתו בכל הנוגע לרשימות שפורסמו בסוף השבוע, שקטלגו את עובדי רשות השידור בעת שנבחנה האפשרות להעסיק אותם בתאגיד השידור הציבורי - כך נודע ל"גלובס".

מוקדם יותר הערב פרסמה מועצת התאגיד הצהרה בה דיווחה על הקמת ועדה כזו, אך נמנעה מלחשוף את שמות חבריה. הוועדה הוקמה בעקבות כתבה שחשפה התנהלות בעייתית מאוד בתהליך גיוס כוח-האדם בשלב המעבר שבין רשות השידור לתאגיד השידור הציבורי, כמו גם סימני שאלה לגבי אופן ניהול המכרזים בתאגיד וסוגיות הקשורות במינהל תקין.

נציין כי מהבקשה לצווים על-תנאי שהגיש הערב ארגון העיתונאים עלה כי יו"ר התאגיד, גיל עומר, עודכן במכתב על רשימת אקסל מקטלגת של עובדים כבר לפני חודשיים, אך הוועדה הוקמה רק היום, 3 ימים לאחר שכתבה בנושא התפרסמה, והחלו לעלות דרישות לפטר או להשהות את מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, מצד ארגון העיתונאים ואגודת העיתונאים בירושלים.

כאמור, בעקבות השתלשלות העניינים כונסה אחר-הצהריים ישיבה של מועצת התאגיד, בה הוחלט על הקמת הוועדה.

בהודעה שפרסמה מועצת התאגיד בתום הישיבה נמסר כי "המועצה רואה בחומרה רבה את עצם קיומן של רשימות, כפי שפורסם, ומצטערת על הכאב הבלתי מוצדק שנגרם למופיעים בהן. חברי המועצה מגנים כל קיטלוג או ביטוי לא הולם נגד כל אדם בכלל ונגד עובדים בפרט.

"למועצה ברור שבתהליך ההקמה המורכב, שנעשה בתנאים כמעט בלתי אפשריים, נעשו גם טעויות, חלקן אף משמעותיות, בין היתר בתחום החשוב והמרכזי של ניהול משאבי האנוש. יחד עם זאת, המועצה דוחה בתוקף כל טענה בדבר החלשת שומרי הסף. טענות אלה חסרות בסיס ומשוללות כל יסוד" .

בהקשר זה נציין כי רק השבוע פורסם ב"גלובס" כי אורלי ממן, נציבת קבילת הציבור בתאגיד שהוזמנה לשימוע לאחר שעל-פי גורמים לא יישרה קו עם ההנהלה, צלחה אותו בהצלחה לאחר שבחרה להילחם על מקומה באמצעות עורכי דין.

כאמור, מועצת התאגיד דיווחה כי קיבלה את הצעת יו"ר המועצה גיל עומר להקים ועדה בת 3 חברים שתבחן את הדברים ותגיש את מסקנותיה למועצה בהקדם.